Page 75 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 75

Αναλυτικότερα, προτείνονται
            τα παρακάτω μέτρα:

            •   Σχέδιο πλου: Σχεδιασμός των ζωνών
                αλιείας στους χάρτες και στο ECDIS.
            •   Σύνθεση ομάδας γέφυρας: Αύξηση του
                επιπέδου επιτήρησης της ναυσιπλοΐας με
                διπλές βάρδιες ώστε να διασφαλιστεί η
                επάρκεια της υποστήριξης του αξιωματικού
                φυλακής (Officer On Watch – OOW)
                μέρα και νύχτα. Σχεδιασμός των υπόλοιπων
                δραστηριοτήτων στο πλοίο, ώστε τα μέλη
                της ομάδας γέφυρας να είναι ξεκούραστα.
            •   Ασφαλής ταχύτητα:  Όταν το πλοίο
                βρίσκεται σε περιοχές με υψηλή αλιευτική
                δραστηριότητα, πρέπει η μηχανή να είναι σε
                ταχύτητα ελιγμών (maneuvering speed) και
                ο OOW πρέπει να έχει την εξουσιοδότηση
                για μείωση/αύξηση της ταχύτητας.
            •   Χρήση του RADAR/ARPA: Η χρήση και
                των δύο ραντάρ είναι επιβεβλημένη, σε
                περίπτωση περιορισμένης ορατότητας
                το ηχητικό σήμα ομίχλης πρέπει να
                βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, ενώ η
                γέφυρα να στελεχώνεται στο ανώτερο
                επίπεδο επιτήρησης. Η γενική πρακτική
                της σάρωσης μεγάλων αποστάσεων
                (12-48 nm) χρησιμοποιώντας το ραντάρ
                S-band για τον εντοπισμό συγκεντρώσεων
                αλιευτικού στόλου και η χρήση της
                ζώνης X σε μικρή απόσταση (3-6 nm)
                για αποφυγή σύγκρουσης συνήθως είναι
                αποτελεσματική.
            •   Μένοντας μακριά από τις συγκεντρώσεις:
                Όταν το ραντάρ εντοπίσει ένα σύμπλεγμα
                αλιευτικών πλοίων, εφόσον αυτό είναι
                εφικτό, το πλοίο πρέπει να απομακρύνεται   •   Επικοινωνία με τα αλιευτικά σκάφη: Μόνο   Εικόνα 5: Κατανομή
                                                                                            κίνησης αλιευτικών,
                νωρίτερα από το σημείο συγκέντρωσης,    η χρήση της σφυρίχτρας του πλοίου   σημεία παρατηρηθεισών
                ώστε να αποφύγει τις συνεχόμενες        την ημέρα και του προβολέα αναλαμπών   συγκρούσεων
                διασταυρώσεις πορείας με τα αλιευτικά.  τη νύχτα (ALDIS) ενδείκνυται για την
            •   Ανίχνευση διχτυών: Τα δίχτυα που        επικοινωνία με τα αλιευτικά. Η ηλεκτρονική   Πηγή: Gard P&I Club
                βρίσκονται στη θάλασσα ενδέχεται να     επικοινωνία σπάνια αποδίδει, ακόμα και γι’
                έχουν κακή σήμανση και να είναι δύσκολο   αυτά που διαθέτουν AIS.
                να εντοπιστούν, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια   •   Εάν υπάρξει περιστατικό σύγκρουσης ή
                της ημέρας, όταν τα φώτα των σημαντήρων   υπάρχει υποψία ότι έχει συμβεί, ο πλοίαρχος
                δεν είναι εύκολα ορατά. Οι σημαντήρες   και το πλήρωμα πρέπει να παρέχουν κάθε
                με ανακλαστήρες ραντάρ βοηθούν στον     δυνατή βοήθεια στο αλιευτικό πλοίο και να
                εντοπισμό των διχτυών, αλλά αυτό δεν    επικοινωνήσουν άμεσα με το πλησιέστερο
                είναι συνηθισμένη πρακτική και τα μέλη της   VTS ή τοπικό Maritime Safety Authority
                ομάδας γέφυρας πρέπει να βασίζονται στην   μέσω VHF ή καλώντας τον αριθμό
                έγκαιρη οπτική εμφάνιση των σημαντήρων.   τηλεφώνου έκτακτης ανάγκης. Συγχρόνως
                Είναι σημαντικό να αποφεύγεται η        ο πλοίαρχος πρέπει να φροντίσει για την
                διασταύρωση της πορείας του πλοίου με   τήρηση αρχείου όλων των στοιχείων της
                τα αλιευτικά δίχτυα για την προστασία της   σύγκρουσης, συμπεριλαμβανομένων των
                προπέλας.                               δεδομένων VDR.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80