Page 74 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 74

Ο ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ


                               Αυξημένη επιτήρηση στην κίνηση αλιευτικών στην Κίνα

                               Η εποχική απαγόρευση της αλιείας στην Κίνα ξεκίνησε να ισχύει από την 1η Μαΐου 2021 και ο αριθμός
                               των αλιευτικών σκαφών και συνεπώς η ήδη πυκνή κίνηση των αλιευτικών στις θάλασσες της Κίνας
                               (Νότια Θάλασσα, Ανατολική Θάλασσα, Κίτρινη Θάλασσα, Στενό Μποχάι) αναμένεται να κορυφωθεί
                               κατά την περίοδο έναρξης και λήξης της απαγόρευσης. Οι διαχειριστές πλοίων και οι πλοίαρχοι
                               καλούνται να λάβουν πρόσθετα μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας κατά τον προγραμματισμό
                               του ταξιδιού των πλοίων τους από και προς τα κινεζικά λιμάνια κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
                               Η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Huatai Insurance Agency και η Consultant Service
                               Ltd. δημοσίευσαν πρόσφατα εγκύκλιο για την αύξηση της αλιευτικής κίνησης στη θάλασσα στο Στε-
                               νό Μποχάι, στην Κίτρινη Θάλασσα, στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας και στα ύδατα βόρεια των
                               12°Β της Θάλασσας της Νότιας Κίνας (εικόνα 5). Στην εγκύκλιο επίσης αναφέρονται οι χρονικές
                               περίοδοι απαγόρευσης για κάθε θαλάσσια περιοχή και περιλαμβάνει τα βασικά σημεία των οδηγιών
                               που παρέχονται από το κινεζικό Υπουργείο Γεωργίας και Αγροτικών Περιοχών – Chinese Ministry of
                               Agriculture and Rural Areas (εικόνα 4).

































           Εικόνα 4: Κατανομή
           απαγόρευσης αλιείας και
           διάστημα απαγόρευσης ανά
           περιοχή

           Πηγή: Gard P&I Club
                               Αξίζει να σημειωθεί ότι η εποχική απαγόρευση αλιείας τίθεται σε ισχύ την 1η Μαΐου 2021 και η προη-
                               γούμενη εμπειρία δείχνει ότι ο αριθμός των αλιευτικών στις παραπάνω θαλάσσιες περιοχές θα αυξη-
                               θεί σημαντικά στην αρχή της τετράμηνης περίπου περιόδου απαγόρευσης. Ομοίως, αναμένεται σημα-
                               ντική αύξηση της κίνησης των αλιευτικών σκαφών αμέσως μετά τη διακοπή της απαγόρευσης σε κάθε
                               θαλάσσια περιοχή, μεταξύ 16 Αυγούστου και 16 Σεπτεμβρίου, ανάλογα με την περιοχή.
                               Οι πλοιοκτήτες και οι πλοίαρχοι των πλοίων πρέπει να λάβουν πρόσθετα μέτρα κατά τον σχεδιασμό
                               του πλου (passage plan) από και προς τα κινεζικά λιμάνια κατά τη διάρκεια των παραπάνω περιόδων
                               αύξησης της αλιευτικής δραστηριότητας. Μεταξύ άλλων προτείνεται η αύξηση της επιτήρησης (οπτι-
                               κής και ηλεκτρονικής) της περιοχής ναυσιπλοΐας στο ανώτερο επίπεδο και της απρόσκοπτης επικοι-
                               νωνίας με το πλησιέστερο κέντρο ελέγχου θαλάσσιας κυκλοφορίας (Vessel Traffic Service – VTS)
                               και τον πλοηγικό σταθμό. Πληροφορίες σχετικά με την καταγεγραμμένη κίνηση των αλιευτικών από
                               προηγούμενη εμπειρία αλλά και σημεία αυξημένου κινδύνου σύγκρουσης πρέπει να συνεκτιμώνται
                               (εικόνα 5).



           72
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79