Page 56 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 56
Η εν λόγω κοινοπραξία σχεδιάζει να εξαγοράσει
το πλειοψηφικό πακέτο της ναυπηγικής εταιρείας
έως τον ερχόμενο Αύγουστο, αφού πρώτα λάβει
τις σχετικές εγκρίσεις από την αρμόδια Επιτροπή
Ανταγωνισμού της Νότιας Κορέας.
Να σημειωθεί ότι η HHIC δραστηριοποιείται
αποκλειστικά στη ναυπήγηση πολεμικών πλοί-
ων και στις κατασκευές. Τα τελευταία χρόνια, η
HHIC αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προ-
βλήματα, με την KDB να της παρέχει οικονομική
στήριξη με αντάλλαγμα μετοχές.
Euronav: Ανανέωση του στόλου με δύο (+1)
πράσινα νεότευκτα VLCCs
H Euronav NV ανακοίνωσε την Πέμπτη 22 Απρι-
λίου τη συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai
Samhο για τη ναυπήγηση δύο νεότευκτων VLCCs.
Στην ανακοίνωση της εταιρείας σημειώνεται ότι η
H Geest Line εξαγοράζεται ανανέωση του στόλου με νεότευκτα εντάσσεται
από ανταγωνιστές της στον στόχο της Euronav να βρίσκεται στην πρώ-
τη γραμμή της καινοτομίας και της ενεργειακής
Ο όμιλος Seatrade, που διαθέτει τον μεγαλύτε- μετάβασης για την απανθρακοποίηση της θαλάσ-
ρο στόλο συμβατικών πλοίων μεταφοράς εμπο- σιας μεταφοράς πετρελαίου.
ρευματοκιβωτίων-ψυγείων (reefer), και ο όμιλος Τα πλοία θα καταναλώνουν LNG και συνεπώς θα
logistics και διαχείρισης τερματικών Jamaica έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν τις εκπομπές
Producers Group Limited (JP), που εξειδικεύεται CO 2 σε σύγκριση με τις υφιστάμενες προδια-
στην περιοχή της Καραϊβικής, ανακοίνωσαν την γραφές της αγοράς. Παράλληλα η Euronav, σε
από κοινού εξαγορά της εταιρείας Geest Line συνεργασία με το ναυπηγείο και τον νηογνώμονα
Limited. των πλοίων, εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευ-
Η Geest Line, που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασί- ής ενός επιπλέον δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης
λειο, αποτελεί μία από τις κορυφαίες εταιρείες αμμωνίας, με την προοπτική αυτό να εκμηδενίζει
τακτικών γραμμών στην Ευρώπη που εξυπηρε- τις εκπομπές CO 2 όταν τα logistics, το ρυθμιστι-
τούν τις αγορές της Καραϊβικής και της Λατινικής κό πλαίσιο και η τεχνολογία το επιτρέψουν. Η
Αμερικής πάνω από 65 χρόνια. Από την πλευ- τελική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος του καλο-
ρά της, η εταιρεία χαρακτήρισε την εξαγορά ως καιριού, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση.
θετική εξέλιξη, καθώς αμφότερες οι εταιρείες Τα νεότευκτα, τα οποία θα διαθέτουν scrubbers
διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία και γνώση και συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος,
αναφορικά με το εμπόριο στις συγκεκριμένες θα παραδοθούν μεταξύ του δ΄ τριμήνου του 2022
περιοχές. και του α΄ τριμήνου του 2023. Το συνολικό κόστος
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, η Geest Line θα θα ανέλθει στα $186 εκατ., με την Euronav να έχει
συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα και να εξυπη- την επιλογή ναυπήγησης ενός ακόμα ίδιου VLCC,
ρετεί τους υφιστάμενους πελάτες της στις αγο- το οποίο θα παραδοθεί το β΄ τρίμηνο του 2023.
ρές όπου μέχρι και σήμερα δραστηριοποιείται, Ο Hugo De Stoop, CEO της Εuronav, δήλωσε:
ενώ παράλληλα θα συνεχίσει να εξερευνά ευκαι- «Ως ηγέτης στον κλάδο μας, η Euronav αναγνω-
ρίες προκειμένου να επεκτείνει τις υπηρεσίες της. ρίζει την ευθύνη της να υποστηρίξει την καινοτο-
μία προς την απανθρακοποίηση της μεταφοράς
Προχωρά η πώληση της Hanjin Heavy πετρελαίου, προστατεύοντας και προσθέτοντας,
Industries and Construction την ίδια ώρα, αξία στα κεφάλαια των μετόχων
που μας έχουν εμπιστευτεί. Τα πλοία αυτά δεν
Οι πιστωτές της Hanjin Heavy Industries and αποτελούν μόνο τελευταίας γενιάς σχεδιασμό
Construction (HHIC), των οποίων ηγείται η κρα- χαμηλής κατανάλωσης, αλλά έχουν και την επιλο-
τική Αναπτυξιακή Τράπεζα της Νότιας Κορέας γή να μετατρέπονται ή να μετασκευάζονται για να
(KDB), υπέγραψαν συμφωνία με μια κοινοπραξία, χρησιμοποιούν είτε LNG είτε αμμωνία ως καύ-
της οποίας ηγείται η Dongbu Corp., για την πώλη- σιμα χαμηλών εκπομπών. Καθώς δεν υπάρχουν
ση του 66,85% της νοτιοκορεατικής εταιρείας. τέτοιες επιλογές στη second-hand αγορά, και με
54