Page 52 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 52

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ


                               μιών που βοηθούν τις ελληνικών συμφερόντων  Η ελληνική ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα
                               ναυτιλιακές εταιρείες να παραμείνουν ιδιαίτερα  παραδοσιακά βασιζόταν στο «ένστικτο» και
                               ανταγωνιστικές, με ταυτόχρονη παροχή υψηλού  στη «διαίσθηση» του εκάστοτε ιδιοκτήτη/
                               επιπέδου υπηρεσιών σε ιδιαίτερα ανταγωνιστι-  διαχειριστή. Θα πρέπει να επαναπροσδιοριστεί
                               κές τιμές.                              αυτό το μοντέλο; Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
                                                                       θα πρέπει να διαθέτει ο σύγχρονος επικεφαλής
                                                                       μιας ναυτιλιακής εταιρείας;
                “                                                      Η ελληνική ναυτιλία στηρίζει το διαχρονικό

                                                                       ανταγωνιστικό  της  πλεονέκτημα στη φρόνηση
                Θα πρέπει να τολμάμε, να αμφισβητούμε                  των ηγετών της (ένστικτο, διαίσθηση, προορα-
                τη γνώση που ήδη έχουμε, να έχουμε την                 τικότητα, μακροχρόνια προοπτική, ευελιξία, επι-
                περιέργεια να ψάχνουμε τη νέα γνώση, τη                χειρηματικότητα, κ.λπ.), που τους οδηγεί στην
                                                                       επιτυχημένη λειτουργία των εταιρειών τους στο
                σεμνότητα να συνειδητοποιούμε όλα εκείνα               πλαίσιο ενός κλάδου εντάσεως κεφαλαίου και
                που δεν γνωρίζουμε και την ευελιξία να                 εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, με έντο-
                μαθαίνουμε και να προσαρμοζόμαστε                      νες διακυμάνσεις, σημαντικούς επιχειρηματι-
                                                                       κούς κινδύνους και μεγάλες επενδύσεις.  Όμως,
                στη νέα πραγματικότητα.                                η ναυτιλία είναι ταυτόχρονα ένας κλάδος που
                ”                                                      επηρεάζεται άμεσα από τις μεταβαλλόμενες
                                                                       ανάγκες των παγκόσμιων μεταφορών, από την
                                                                       τεχνολογία, την προτεραιότητα για κλιματική
                                                                       αειφορία.
                               Θεωρείτε ότι, με βάση το επενδυτικό της   Συνεπώς, οι ηγέτες του κλάδου βασίζονται στην
                               περιβάλλον, η Ελλάδα θα καταφέρει στο   παράδοση της φρόνησης, αλλά ταυτόχρονα και-
                               μέλλον να προσελκύσει το ενδιαφέρον ενός   νοτομούν με επιχειρηματική ευελιξία και προ-
                               μεγαλύτερου αριθμού ναυτιλιακών εταιρειών   σαρμοστικότητα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες
                               ξένων συμφερόντων; Μπορούν στο μέλλον   του κλάδου καθώς και στις νέες τεχνολογίες
                               παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών   και στη διαρκή ανάγκη για διαφοροποίηση των
                               συμφερόντων να λειτουργήσουν ως third-party   δραστηριοτήτων των εταιρειών που ηγούνται.
                               management εταιρείες;                   Ηγούνται, λοιπόν, εκεί που η παράδοση συνα-
                                                                       ντά την καινοτομία.
                               Η ανθεκτικότητα και η διάρκεια του ανταγωνι-
                               στικού πλεονεκτήματος της ελληνικής ναυτιλίας  Η πανδημία, πέραν των σημαντικών προκλήσεων
                               ουσιαστικά  αναδεικνύουν  μια μεγάλη  ευκαιρία  που επέφερε, ανέδειξε και νέες δυνατότητες
                               διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου δραστη-  προκειμένου μια επιχείρηση να υπερκεράσει τις
                               ριοτήτων των επιχειρήσεων του κλάδου: της  δυσκολίες. Πόσο σημαντική είναι, σε περιόδους
                               ανάπτυξής τους και ως third-party management  με αναπάντεχες εξελίξεις και ανατροπές,
                               εταιρειών.                              η έμφαση στις ανθρώπινες δεξιότητες και
                               Καθώς ο διεθνής ανταγωνισμός στις θαλάσσιες  νοοτροπίες για την αντιμετώπιση τόσο
                               μεταφορές εντείνεται και οι υπηρεσίες μεταφο-  σημαντικών προκλήσεων σε ένα περιβάλλον
                               ράς φορτίων παρουσιάζουν σχετικά μικρή δια-  που μεταβάλλεται διαρκώς;
                               φοροποίηση, οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών
                               συμφερόντων μπορούν να εκμεταλλευτούν την  Ζούμε σε μια μη γραμμική εποχή, όπου το
                               τεχνογνωσία, την εξειδίκευση και τις διοικητικές  παρόν είναι δραστικά διαφορετικό από το
                               τους δεξιότητες, πηγή του ανταγωνιστικού τους  παρελθόν και, φυσικά, από το μέλλον. Ο τρό-
                               πλεονεκτήματος, και να δημιουργήσουν τμήμα-  πος που εργαζόμαστε και διοικούμε δεν θα είναι
                               τα παροχής διοικητικών υπηρεσιών που είναι πιο  ποτέ πια ο ίδιος. Οι δεξιότητες που χρειάζονται
                               εύκολα διαφοροποιήσιμα από τον ανταγωνισμό.  οι εταιρείες είναι εντελώς διαφορετικές, καθώς
                               Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη υπηρεσιών third-party  τα επιχειρηματικά μοντέλα μεταμορφώνονται
                               management δίνει την ευκαιρία στις εταιρείες να  συνεχώς. Και αυτό δεν είναι αποτέλεσμα μόνο
                               διαφοροποιήσουν τις πηγές των εσόδων τους  της πανδημίας του Covid-19, αλλά κυρίως της
                               και να σταθεροποιήσουν τα συνολικά τους έσο-  τεχνολογίας, όπου πλέον η ανατροπή έχει γίνει
                               δα, αποφεύγοντας έτσι τις απότομες αυξομει-  η νέα νόρμα και οι αλλαγές είναι εκθετικές και
                               ώσεις των εσόδων τους από τη δραστηριότητά  μη γραμμικές. Καθιερωμένες εταιρείες βλέπουν
                               τους που σχετίζεται με τις μεταφορές.   επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα να ανατρέ-



           50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57