Page 47 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 47
Η ναυτιλία εξακολουθεί
να θεωρείται «αποκομμένη»
και σε μεγάλο βαθμό σιωπηρή
Ο κ. Γεώργιος Γ. Μάνγκος μιλά στα Ναυτικά Χρονικά για το πλαίσιο χρηματοδότησης
της ναυτιλίας και τις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων. Παράλληλα
αναφέρεται σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής και στον ρόλο του ΙΜΟ για την
απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και σχολιάζει την ανάγκη άμεσης ανάληψης
δράσεων και πρωτοβουλιών για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Οι εμπορικές τράπεζες συνεχίζουν να χρηματοδότησης, η οποία τείνει επίσης να είναι
αποχωρούν από τη χρηματοδότηση της φθηνότερη και πιο ευέλικτη.
ναυτιλίας, ενώ οι συμμετέχοντες στα Poseidon Γεφυρώνοντας το χάσμα στο περιβάλλον των
Principles ασκούν πιέσεις στη χρηματοδότηση χρηματοδοτήσεων, νέες επιλογές κάνουν την
του κλάδου. Πόσο εφικτό είναι για μια εμφάνισή τους: από μη συμβατικούς δανειστές
ναυτιλιακή εταιρεία σήμερα να αντλήσει τα από την Ασία στις εναλλακτικές πλατφόρμες που
απαραίτητα κεφάλαια προκειμένου να ανανεώσει υποστηρίζονται από hedge funds σε Ασία και
ή/και να επεκτείνει τον στόλο της; Αναγνωρίζετε Ευρώπη.
άλλες εναλλακτικές χρηματοδότησης που θα O αυξημένος ανταγωνισμός στο περιβάλλον
μπορούσαν να ανταγωνιστούν την παραδοσιακή του δανεισμού με εξασφάλιση τα περιουσιακά
τραπεζική χρηματοδότηση; Πόσο σημαντική στοιχεία θα συμβάλει στη μείωση του κόστους
είναι η διαφοροποίηση των επιλογών δανεισμού. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει
χρηματοδότησης σήμερα; να συνηθίσουν στην ιδέα ότι, συνολικά, τα επι-
τόκια θα αντανακλούν το ρίσκο των περιουσι-
Οι παραδοσιακοί δανειστές δέχονται ακόμη ακών στοιχείων της ναυτιλίας από ό,τι έχουν
μεγάλη πίεση, κυρίως λόγω των σημαντικών απω- κάνει τα τελευταία περίπου είκοσι χρόνια, κατά
λειών που κατέγραψαν κατά την κατάρρευση που τη διάρκεια των οποίων τα εξαιρετικά χαμηλά
ακολούθησε την τελευταία μεγάλη άνοδο της επιτόκια συνέβαλαν στις τεράστιες απώλειες
αγοράς (2004-2008). Κατά συνέπεια, οι εταιρεί- των παραδοσιακών τραπεζικών δανειστών. Ένα
ες που ενοποιούν τα περιουσιακά τους στοιχεία από τα πλεονεκτήματα του υβριδικού-θεσμικού
και μπορούν να επωφεληθούν από ενδο-ομιλικό προφίλ της Interunity Group είναι ότι είμαστε
δανεισμό (αντί του δανεισμού μέσω οχημάτων σε θέση να προσφέρουμε δάνεια για να υπο-
ειδικού σκοπού που λαμβάνουν ως εξασφαλίσεις στηρίξουμε τις πωλήσεις των πλοίων μας και
περιουσιακά στοιχεία των εταιρειών) προσελκύ- συνεπώς να διευρύνουμε τη δεξαμενή των δια-
ουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον με αυτή τη μορφή θέσιμων αγοραστών.