Page 43 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 43
Διανύουμε μία από τις
καλύτερες περιόδους αγοράς
των τελευταίων δέκα ετών
για τα πλοία ξηρού φορτίου
Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, στην αποκλειστική του συνέντευξη στα Ναυτικά
Χρονικά, αναφέρεται στις προοπτικές της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς
ξηρού φορτίου, στο «δίλημμα» μεταξύ νεότευκτων και second-hand πλοίων, στο
ιδανικό χρηματοδοτικό μείγμα για την ανανέωση του στόλου μιας ναυτιλιακής
εταιρείας και στο παρόν και στο μέλλον των ναυτιλιακών μετοχών στις διεθνείς
αγορές.
Το 2021 ξεκίνησε με μια ισχυρή ναυλαγορά για εμπορικών διενέξεων των δύο χωρών. Θεωρείτε
τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου; Ποιοι, ότι μακροπρόθεσμα θα δούμε να αναδύονται
κατά τη γνώμη σας, παράγοντες οδήγησαν νέα trade patterns για τα Capesizes; Θα
στην άνοδο αυτή της ναυλαγοράς και ποιες είναι ευνοήσει μια τέτοια εξέλιξη τη ναυλαγορά;
οι εκτιμήσεις σας για το υπόλοιπο του έτους;
Η εισαγωγή σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζι-
Από την αρχή του 2021 μέχρι σήμερα διανύου- λία αντί της Αυστραλίας ήταν πάντα προτιμότερη
με μία από τις καλύτερες περιόδους αγοράς των για τη βιομηχανία σιδήρου της Κίνας, καθώς το
τελευταίων δέκα ετών για τα πλοία ξηρού φορτί- προϊόν είναι ποιοτικά ανώτερο. Η προσδοκώμενη
ου. Όσον αφορά τα Capesizes, αυτή η σημαντική αύξηση των εξαγωγών από τη Vale της Βραζιλίας
άνοδος οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημέ- από 320 εκατ. τόνους ετησίως το 2021 σε 450
νη ζήτηση πρώτων υλών (σιδηρομετάλλευμα και εκατ. τόνους τα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται
κάρβουνο) που χρησιμοποιούνται στις διεθνείς να επιφέρει περαιτέρω άνοδο της αγοράς.
επενδύσεις για νέες υποδομές της μετά Covid
εποχής. Επίσης, ο παγκόσμιος στόλος παραμένει Από τα μέσα του 2020 καταγράφεται μείωση
σχετικά σταθερός, με αποτέλεσμα η μεταφορική των παραγγελιών νεότευκτων bulkers, η οποία
δύναμη να μην επαρκεί να καλύψει την αυξημένη ευνοεί τη ναυλαγορά. Η πλοιοκτησία διδάχτηκε
ζήτηση. Πιστεύουμε πως η τάση αυτή θα συνε- από το σαρωτικό κύμα παραγγελιών την
χιστεί ακόμα για αρκετό χρονικό διάστημα με περασμένη δεκαετία και επαναπροσδιορίζει
έντονες διακυμάνσεις. τη στάση της; Η second-hand αγορά είναι μια
ελκυστικότερη επιλογή εν μέσω σημαντικών
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, η Κίνα προκλήσεων για την αγορά;
επιχειρεί να διαφοροποιήσει τις προμήθειες
σιδηρομεταλλεύματος πέραν της Αυστραλίας, Οι κυριότεροι λόγοι που οι εταιρείες δεν παραγ-
ιδίως προς την Αφρική, ως απόρροια των γέλνουν καινούργια πλοία είναι: