Page 48 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 48
ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ
Ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών έχουν tankers θα είναι πιο σταθερή μακροπρόθεσμα,
απαγορεύσει πλοία εξοπλισμένα με scrubbers δεδομένων των χιλιάδων χρήσεων των πετρε-
ανοικτού βρόχου να προσεγγίζουν τα λαϊκών προϊόντων από τη σύγχρονη κοινωνία,
λιμάνια τους. Πώς μπορούν οι διαχειρίστριες όπου το πετρέλαιο ως πρώτη ύλη δύσκολα θα
εταιρείες πλοίων να αντιμετωπίσουν αυτούς αντικατασταθεί. Επιπλέον, στον Περσικό Κόλπο
τους περιορισμούς; Πώς θα σχολιάζατε τον και στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού υπάρχουν
ισχυρισμό ότι τα scrubbers μεταφέρουν σημαντικές επενδύσεις στους μεγάλης κλίμακας
επιβλαβείς ουσίες από τον αέρα στη θάλασσα; μεταγενέστερους τομείς παραγωγής, οι οποίοι θα
δεσμεύσουν μεγάλο μέρος της αξιακής αλυσίδας,
Είμαι το ίδιο επιφυλακτικός για την ασφάλεια διατηρώντας μια σταθερή ροή προς γεωγραφικά
της απόθεσης θειικού οξέος στο νερό όσο απομακρυσμένες περιοχές όπως η Ευρώπη. Στην
είμαι και για τις μη επιβλαβείς συνέπειες του Interunity Group έχουμε επενδύσει σημαντικά
καπνίσματος, και δεν έχω δει κάποια ανεξάρτη- στο product και chemical τονάζ, ενώ παράλλη-
τη μελέτη να υποστηρίζει το αντίθετο. Κατά τη λα υποστηρίζουμε εμπορικές και τεχνικές υπη-
γνώμη μου, η αναγκαιότητα ανάπτυξης των open ρεσίες, δεδομένου ότι θεωρούμε τη συμμετοχή
loop scrubbers (ουσιαστικά, η τοποθέτηση ενός μας στον εν λόγω κλάδο μακροπρόθεσμη. Στους
είδους διυλιστηρίου επί του πλοίου) ήταν από υπόλοιπους κλάδους της ναυτιλίας δρούμε ως
μόνη της μια απάντηση στη σοβαρή αποτυχία ευκαιριακοί παίκτες.
των νομοθετών να παράσχουν μια σαφή προ- Προτιμούμε να ορίζουμε τη διαφοροποίηση ως
σέγγιση για τη χρήση καθαρότερων καυσίμων, το τον διαμοιρασμό του κινδύνου μεταξύ της ναυ-
κόστος των οποίων θα έπρεπε να έχει επιμερι- τιλίας και των άλλων ξεχωριστών κατηγοριών
στεί μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών της περιουσιακών στοιχείων. Ωστόσο, δεδομένου ότι
ναυτιλίας αντί να επιβαρύνονται εξ ολοκλήρου οι σίγουρα υπάρχουν διαφορετικοί χρονικοί κύκλοι
πλοιοκτήτες. Τελικά, το κανονιστικό πλαίσιο θα στους διαφορετικούς τομείς και αδιαμφισβήτητα
επικαιροποιηθεί και τα open loop scrubbers δεν πολλοί πλοιοκτήτες έχουν ακολουθήσει τη δια-
θα είναι βιώσιμα. φοροποίηση εντός ναυτιλίας και τα έχουν πάει
εξαιρετικά καλά, αυτό το είδος διαφοροποίησης
H αγορά των δεξαμενόπλοιων αντιμετωπίζει των δραστηριοτήτων είναι σεβαστό. Ένα πράγμα
σημαντικές προκλήσεις κυρίως λόγω της στο οποίο όλοι συμφωνούν είναι ότι το κλειδί για
μειωμένης ζήτησης για πετρέλαιο. Ποιες είναι τη μακροπρόθεσμη επιβίωση μιας ναυτιλιακής
οι προοπτικές της αγοράς, κατά τη γνώμη σας; εταιρείας/επιχείρησης είναι η διατήρηση επαρ-
Η διαφοροποίηση του στόλου αποτελεί κούς ρευστότητας για την υποστήριξη του στό-
«ασπίδα» απέναντι στην ακραία μεταβλητότητα λου κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου.
των ναυτιλιακών αγορών;
Η ECSA πρόσφατα υπογράμμισε ότι
Παραμερίζοντας τη φυσική κυκλικότητα όλων ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαϊκών πολιτικών
των κλάδων της ναυτιλίας, το σοκ από πλευράς σχετικά με την απανθρακοποίηση θα πρέπει να
ζήτησης που υπέστη η πετρελαϊκή βιομηχανία είναι μια παγκόσμια προσέγγιση. Θεωρείτε ότι
πέρυσι λόγω του Covid-19 ήταν ιστορικά άνευ τοπικού/περιφερειακού χαρακτήρα μέτρα, όπως
προηγουμένου και αναμένουμε ένα μεγάλο μέρος το ETS που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή,
της απολεσθείσας ζήτησης να επιστρέψει. Ως ένα θα μπορούσαν να υπονομεύσουν τις διεθνείς
γενικό σχόλιο στις σχετικές προοπτικές των δύο διαπραγματεύσεις σε επίπεδο ΙΜΟ;
κλάδων, πιστεύουμε ότι η ζήτηση για τα product
Παρότι θα ήταν αξιέπαινο να υπάρχει μια κοινή
παγκόσμια δράση, είναι σαφές από προηγού-
“ μενες σημαντικές ρυθμιστικές αλλαγές (με τους
Ένα πράγμα στο οποίο όλοι συμφωνούν είναι κανονισμούς για τα ballast water και τις εκπομπές
να είναι οι πιο πρόσφατες) ότι όλα τα μέλη του
ότι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση ΙΜΟ δεν έχουν την ίδια δέσμευση απέναντι στην
μιας ναυτιλιακής εταιρείας/επιχείρησης είναι προστασία του περιβάλλοντος ως μείζονα στόχο
και το θέμα της επείγουσας ανάγκης απανθρα-
η διατήρηση επαρκούς ρευστότητας για την κοποίησης δεν διαφέρει. Ως αποτέλεσμα, είναι
υποστήριξη του στόλου κατά τη διάρκεια πιθανό οι τοπικοί/περιφερειακοί παίκτες να προ-
μιας δύσκολης περιόδου. σπαθήσουν να επιβάλουν τη δική τους ατζέντα,
προκειμένου να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.
” Το γεγονός αυτό είναι λυπηρό, με την έννοια ότι
46