Page 53 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 53
“
Οι ηγέτες του κλάδου
βασίζονται στην παράδοση
της φρόνησης, αλλά
ταυτόχρονα καινοτομούν
με επιχειρηματική ευελιξία
και προσαρμοστικότητα στις
πονται από νέες εταιρείες και τα στελέχη συνει- μεταβαλλόμενες συνθήκες της
δητοποιούν πως πολύ γρήγορα οι δεξιότητές ναυτιλίας καθώς και στις νέες
τους γίνονται ξεπερασμένες. τεχνολογίες και στη διαρκή
Η μάθηση και ο τρόπος που την αντιλαμβανόμα-
στε βρίσκονται στον πυρήνα της απάντησής μας ανάγκη για διαφοροποίηση
στη νέα κανονικότητα. Όλοι μας χρειαζόμαστε των δραστηριοτήτων των
εκείνες τις ικανότητες και τις δεξιότητες που εταιρειών που ηγούνται.
θα μας επιτρέπουν να μαθαίνουμε κάτι σε μια
περίσταση και να μπορούμε να το εφαρμόσου-
με σε διαφορετικές περιστάσεις. Οι δεξιότητες ”
αυτές συνεπάγονται τη δυνατότητα να συλλέ-
γουμε υποδείγματα από ένα πλαίσιο και να τα Η μεγάλη πρόκληση είναι να αποκτήσουμε τη
χρησιμοποιούμε σε ένα διαφορετικό πλαίσιο, δυνατότητα να βελτιώνουμε τους τρόπους με
έτσι ώστε να μπορούμε με αυτόν τον τρόπο να τους οποίους σκεπτόμαστε, τους τρόπους με
αντιληφθούμε και να ερμηνεύσουμε δεδομέ- τους οποίους επιλύουμε προβλήματα, βελτιώ-
να που δεν έχουμε συναντήσει στο παρελθόν. νουμε τη γνώση μας, συνεργαζόμαστε μεταξύ
H ανταπόκρισή μας στα νέα δεδομένα συνδέ- μας και τους τρόπους με τους οποίους δημιουρ-
εται άμεσα με την ικανότητα να μαθαίνουμε, να γούμε προοπτικές για το μέλλον.
προσαρμοζόμαστε και να εντασσόμαστε αποτε- Θα πρέπει λοιπόν να προσεγγίζουμε τη γνώση
λεσματικά στα νέα περιβάλλοντα. Θα πρέπει να και τη μάθηση με συστηματικό τρόπο, τόσο
τολμάμε, να αμφισβητούμε τη γνώση που ήδη μέσα από την ακαδημαϊκή εκπαίδευση όσο και
έχουμε, να έχουμε την περιέργεια να ψάχνουμε μέσα από νέες και καινοτόμες μορφές μάθησης
τη νέα γνώση, τη σεμνότητα να συνειδητοποιού- (εκπαίδευση στελεχών, κύκλοι μάθησης, ψηφια-
με όλα εκείνα που δεν γνωρίζουμε και την ευε- κή μάθηση, μελέτη) που πάνω απ’ όλα μάς βοη-
λιξία να μαθαίνουμε και να προσαρμοζόμαστε θούν να αναπτύξουμε μια στάση ζωής για διά
στη νέα πραγματικότητα. βίου μάθηση.