Page 44 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 44
“
Θεωρώ ότι το ενδιαφέρον των τραπεζών για τη
ναυτιλία έχει ανακάμψει όσον αφορά εταιρείες
που πληρούν τα εκάστοτε κριτήρια. ναυτιλιακές δραστηριότητες δεν ανταποκρίνεται
πιστά στην πραγματικότητα;
” Η Seanergy είχε πάντα πρόσβαση σε ποιοτικό
τραπεζικό δανεισμό. Τα τελευταία χρόνια φρο-
1. H μεγάλη διαφορά τιμής ενός ποιοτικού μετα- ντίσαμε να έχουμε επαρκή διασπορά των πηγών
χειρισμένου, π.χ. 5-7 ετών, με ένα νεότευκτο είναι χρηματοδότησής μας, ώστε να αποφεύγουμε
πάνω από 60% ή $20 εκατ. το κάθε πλοίο, ενώ τα περιπτώσεις που αποφασίζουν να εξέλθουν από
έσοδά τους σε ναύλους είναι τα ίδια. τον χώρο. Έτσι, έχουμε δημιουργήσει μια καλή
2. Oι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί ομάδα χρηματοδοτικών μέσων. Επίσης, για κάθε
δημιουργούν αβεβαιότητα για τις επικρατέστε- νέα αγορά μας υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για
ρες μελλοντικές τεχνολογίες. Κατά συνέπεια, μια χρηματοδότηση από υφιστάμενες και νέες πηγές.
παραγγελία ενός συμβατικού νεότευκτου πλοίου Γενικά, θεωρώ ότι το ενδιαφέρον των τραπεζών
μπορεί να το καταστήσει παρωχημένο μετά το για τη ναυτιλία έχει ανακάμψει όσον αφορά εται-
2030. ρείες που πληρούν τα εκάστοτε κριτήρια.
Εντός 2021 η Seanergy Maritime αύξησε τον Για ποιους λόγους θεωρείτε ότι παραδοσιακά τα
στόλο της στα δεκαπέντε πλοία μέσω ενός μεγάλα επενδυτικά funds (wealth, pension κ.λπ.)
συνδυασμού ιδίων κεφαλαίων και τραπεζικού δεν επιλέγουν να ενσωματώνουν ναυτιλιακές
δανεισμού. Μήπως τελικά η συζήτηση περί μετοχές στα χαρτοφυλάκιά τους;
περιορισμένου τραπεζικού δανεισμού για
Η απόδοση των ναυτιλιακών μετοχών τα τελευ-
ταία δέκα χρόνια ήταν γενικά αποθαρρυντική,
ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης κρίσης των
περισσότερων ναυτιλιακών κλάδων. Είναι αυτονό-
ητο πως τα μεγάλα επενδυτικά funds θα προτι-
μήσουν άλλες επενδύσεις, όπως π.χ. τον δείκτη
S&P 500, που έχει αυξηθεί 200% τα τελευταία
δέκα χρόνια, παρά τις περισσότερες ναυτιλι-
ακές μετοχές που έχουν χάσει 90% της αξίας
τους. Παρ’ όλα αυτά, το ράλι αξιών πρώτων υλών
(commodity supercycle) που διανύουμε πιστεύω
πως θα συμπαρασύρει και τις αποτιμήσεις των
εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών και θα οδηγή-
σει σε περίοδο σταθερής κερδοφορίας. Ήδη οι
μετοχές μας έχουν ανακάμψει σημαντικά από τα
χαμηλά τους επίπεδα και βλέπουμε ξανά ισχυρό
επενδυτικό ενδιαφέρον.
42