Page 112 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 112

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ


                             Η νορβηγική βιομηχανία ναυτικής τεχνολογίας   αποτελεί ένα κατεξοχήν παγκόσμιο και πολυσυλ-
                             έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στους τομείς   λεκτικό επιχειρηματικό περιβάλλον, όπου το να
                             Έρευνας και Ανάπτυξης. Σε ποιους τομείς   εργάζεται κανείς πάνω σε κοινούς στόχους χωρίς
                             ανάπτυξης εστιάζει κατά κύριο λόγο η Kongsberg;     πάντοτε να απαιτείται ή να προϋποτίθεται η φυσική
                                                                      παρουσία ως απαραίτητο συστατικό της παραγω-
                             Η Kongsberg, ως ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο  γικής διαδικασίας προϋπήρχε ως συνθήκη, ακόμα
                             όπου δραστηριοποιείται στην παγκόσμια ναυτιλία  και πριν από την πανδημία.
                             και ως μία από τις σημαντικότερες νορβηγικές εται-  Η κατάσταση που διαμορφώθηκε εδώ και περίπου
                             ρείες  Έρευνας και Ανάπτυξης, έχει θέσει ως άμεση  ενάμιση χρόνο λόγω της πανδημίας υπογράμμισε
                             προτεραιότητά της τη διαρκή συμβολή προς την  την ανάγκη για περαιτέρω προσαρμογή των επιχει-
                             κατεύθυνση της επίτευξης πιο βιώσιμων προϋπο-  ρήσεων σε πιο ευέλικτα πλαίσια λειτουργίας, που θα
                             θέσεων για την παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.  αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες που παρέ-
                             Η επιτάχυνση της χρήσης ψηφιακών μέσων για τη  χει η τεχνολογία και η ραγδαία εντεινόμενη διείσ-
                             μεγιστοποίηση του βαθμού απόδοσης ανθρώπων  δυση της ψηφιοποίησης στην καθημερινότητά μας,
                             και μηχανών, η δυνατότητα πρόσβασης σε καίρι-  πέραν και μετά των συνθηκών που έχει πρόσκαιρα,
                             ους κόμβους πληροφορίας και επίλυσης τεχνικών  θέλουμε να πιστεύουμε, διαμορφώσει η πανδημία.
                             ζητημάτων εν πλω χωρίς να απαιτείται πάντοτε η  Η ψηφιοποίηση ως επιταχυντής και καταλύτης βελ-
                             φυσική παρουσία ενός τεχνικού, η εκτεταμένη  τίωσης της καθημερινότητας και της λειτουργικότη-
                             μείωση και εν τέλει η εξάλειψη του επιβαρυντικού  τας των επιχειρήσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία
                             περιβαλλοντικού αποτυπώματος από την παγκό-  ήρθε για να μείνει και η Kongsberg, ως ένας όμιλος
                             σμια ναυτιλιακή κοινότητα, η διαρκής βελτιστοποί-  που ισχυρά πιστεύει στα πλεονεκτήματα που μπο-
                             ηση των συστημάτων προειδοποίησης κινδύνων  ρεί να κομίσει η ίδια η ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά
                             (Alarm Monitoring Systems) στα πλοία, η συνεχό-  και η γενικότερη λειτουργία των επιχειρήσεων μέσω
                             μενη εξέλιξη των συστημάτων ελέγχου πρόωσης  της χρήσης ολοένα και περισσότερο της ψηφιακής
                             και  ελιγμών  που  ελέγχονται  από  τη  γέφυρα  του  τεχνολογίας, παγίως ενισχύει αυτόν τον τρόπο λει-
                             πλοίου (Propulsion Control / Bridge Maneuvering  τουργίας τόσο εσωτερικά όσο και σε σχέση με την
                             Systems), η περαιτέρω ανάπτυξη πανίσχυρων  παρεχόμενη υποστήριξη στους συνεργάτες της.
                             συστημάτων πρόωσης μηχανών πλοίων (Propulsion
                             & Engines), η προσαρμογή μηχανημάτων κατα-  Ένας σημαντικός αριθμός projects της Kongsberg
                             στρώματος (Deck Machinery) στις σύγχρονες  εστιάζονται στα αυτοματοποιημένα πλοία. Πόσο
                             απαιτήσεις αποτελούν τομείς ανάπτυξης όπου η  πιθανό θεωρείτε να δούμε στο μέλλον πλήρη
                             Kongsberg θα συνεχίσει να εστιάζει συντεταγμένα,  αυτοματοποίηση των διαδικασιών εν πλω; Μπορεί
                             συστηματικά και πάντοτε σε ευθυγράμμιση με την  η υπάρχουσα τεχνολογία να υποστηρίξει ένα τέτοιο
                             εκπεφρασμένη στρατηγική της στόχευση, σχετικά  εγχείρημα; Ποιες άλλες τεχνολογίες πιστεύετε πως
                             με τη συμβολή της στην επίτευξη μιας πιο βιώσιμης  θα απασχολήσουν στο μέλλον τον κλάδο;
                             ανάπτυξης στην παγκόσμια ναυτιλία, και όχι μόνο.
                                                                      Η Kongsberg, ως πρωτοπόρος στο όραμα για τη
                             H πανδημία, μεταξύ άλλων, επιτάχυνε τη χρήση   δημιουργία συνθηκών αυτόνομης λειτουργίας πλοί-
                             της ψηφιοποίησης στη ναυτιλιακή βιομηχανία.   ων χωρίς την κατ’ ανάγκη παρουσία προσωπικού
                             Ποια είναι τα lessons learned της Kongsberg από   επάνω στο πλοίο, που συνοψίζεται στο concept
                             την πανδημία και πόσο (και εάν) η κρίση αυτή   του αυτοματοποιημένου-αυτόνομου  πλοίου,  σθε-
                             άλλαξε την καθημερινότητα μέρους λειτουργιών   ναρά εξακολουθεί να επενδύει πόρους και έρευνα
                             της εταιρείας;                           στον τομέα αυτόν. Η οποιαδήποτε προοπτική στο
                                                                      μέλλον για πλήρη αυτοματοποίηση των διαδικα-
                             Αντιλαμβάνομαι πως η ερώτηση σχετίζεται με την  σιών εν πλω θα πρέπει πάντοτε να συνδυάζει τις
                             επίδραση της επιτάχυνσης της χρήσης της ψηφιο-  αντικειμενικές δυνατότητες προσαρμογής της ναυ-
                             ποίησης ως μέσου βελτιστοποίησης των εσωτερι-  τιλιακής βιομηχανίας και των ναυτιλιακών επιχει-
                             κών διαδικασιών που ακολουθούνται και της ελάτ-  ρήσεων στα νέα δεδομένα προϊόντος του χρόνου,
                             τωσης χρόνου που απαιτείται για την εκτέλεση των  τη συμπόρευση με τους κανονισμούς που διέπουν
                             διαφόρων καθηκόντων, ως συνέπεια της πανδημίας  τη ναυτιλιακή δραστηριότητα παγκοσμίως και την
                             Covid-19. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι εμφανές πως  αδήριτη  ανάγκη,  που  ολοένα  και  περισσότερο
                             η ανάγκη προσαρμογής στα νέα δεδομένα που  θα γίνεται αποδεκτή από αυξανόμενο τμήμα της
                             επέφερε η πανδημία ήταν καθολική για όλους τους  παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, για μεγαλύτε-
                             κλάδους και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποι-  ρη και πιο συντεταγμένη στροφή της ναυτιλιακής
                             ούνται σε αυτούς, χωρίς ασφαλώς η Kongsberg  βιομηχανίας προς πιο  βιώσιμες  και ασφαλείς για
                             να αποτελέσει εξαίρεση. O ναυτιλιακός τομέας  τους ανθρώπους συνθήκες λειτουργίας, που δεν θα



           110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117