Page 114 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 114

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ


                             απομειώνουν κατ’ ελάχιστο τη σημαντικότητα και τη  σης, που τελικά δημιουργεί πολύ επιτυχημένες
                             σημασία του κλάδου για την παγκόσμια οικονομία,  επιχειρηματικές δράσεις στις δύο χώρες. Αυτές
                             που είναι εξαιρετικά βαρύνουσας σημασίας. Χωρίς  οι διαφορές, που όμως είναι, όπως αναφέρθηκε, ο
                             να είμαστε ακόμη στο σημείο όπου οι παραπάνω  καταλύτης μιας θετικής συνθετικής δράσης, μπο-
                             προϋποθέσεις ταυτόχρονα ικανοποιούνται, είμαι  ρεί να εντοπιστούν στην πιο αναλυτική και εδρα-
                             βέβαιος πως, εντός ορατού χρονικού διαστήματος,  ζόμενη σε γεγονότα διαδικασία λήψης αποφάσεων
                             η περαιτέρω αυτοματοποίηση των διαδικασιών εν  στη νορβηγική βιομηχανία εν σχέσει με την ελλη-
                             πλω θα καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα  νική, που, παρότι οι νέες γενιές έχουν πράγματι
                             της καθημερινότητάς μας.                 ενισχύσει τη λήψη αποφάσεων επί της βάσεως
                             Η υπάρχουσα τεχνολογία διαρκώς μετεξελίσσεται  δεδομένων, το συναίσθημα εξακολουθεί να λαμ-
                             και βελτιώνεται με ρυθμούς διαρκώς αυξανόμε-  βάνεται, κατά περίσταση, υπόψη.
                             νους και στο άμεσο μέλλον θα έχουμε την αίσθη-  Ο προσανατολισμός της νορβηγικής ναυτιλιακής
                             ση πως η απόσταση που χρονικά μας χωρίζει από  βιομηχανίας σε πολύ προωθημένες και ισχυρές
                             τη μεγαλύτερη αυτοματοποίηση των διαδικασιών  στρατηγικές  που  άπτονται  σημαντικών  παγκόσμι-
                             συνεχώς θα μειώνεται.                    ων ζητημάτων (βιωσιμότητα, ψηφιοποίηση διαδι-
                             Τεχνολογίες περαιτέρω περιορισμού του περιβαλ-  κασιών, αυτοματισμός και αυτονόμηση λειτουργίας
                             λοντικού αποτυπώματος από τη ναυτιλιακή βιο-  πλοίου) σε αντιδιαστολή με τον πιο άμεσο προ-
                             μηχανία είμαι βέβαιος πως θα αποτελέσουν την  σανατολισμό της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανί-
                             αιχμή της στρατηγικής στόχευσης του κλάδου τα  ας στην περαιτέρω ενίσχυση του διαχειριζόμενου
                             επόμενα χρόνια, προσπάθεια στην οποία πρωτεύο-  στόλου καθώς επίσης και το γεγονός πως η νορβη-
                             ντα και κρίσιμο ρόλο μπορούν να διαδραματίσουν  γική ναυτιλιακή βιομηχανία διαθέτει ευρείας κλίμα-
                             οι τεχνολογίες αυτοματοποίησης των διαδικασιών  κος λειτουργίας εταιρείες με πολυεθνική παρουσία
                             μέσω της περαιτέρω ψηφιοποίησης του τρόπου λει-  που προσφέρουν υπηρεσίες στον παγκόσμιο εφο-
                             τουργίας εν πλω.  Όλες αυτές οι δράσεις κινούνται  πλισμό (logistics, Supply Chain, Technical Products
                             προς την ίδια κατεύθυνση και σκοπεύουν σε μια πιο  and Services, Automation, Digitalization κ.λπ.), ενώ
                             βιώσιμη πραγματικότητα στο εγγύτερο και μεσομα-  η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία σταθερά προσα-
                             κροπρόθεσμο μέλλον.                      νατολίζεται προς την εμπορική διαχείριση του ελλη-
                                                                      νόκτητου στόλου ως κύριου πυλώνα της δράσης
                             Ποιες διαφορές εντοπίζετε μεταξύ της     της, συνοψίζουν τις όποιες διαφορές θα μπορούσε
                             νορβηγικής και της ελληνικής ναυτιλιακής   κανείς να εντοπίσει.
                             βιομηχανίας, δύο εκ των παραδοσιακότερων
                             στην Ευρώπη;                             Πολύς λόγος γίνεται για τις μεγάλες κρατικές
                                                                      επιδοτήσεις που λαμβάνουν ασιατικών
                             Σας  ευχαριστώ για την  ευκαιρία που μου  δίνετε  συμφερόντων εταιρείες στη ναυτική τεχνολογία
                             με αυτή την ερώτηση να εκφράσω την άποψή μου  και καινοτομία. Θεωρείτε ότι αυτές οι πρακτικές
                             για τις διαφορές δύο εκ των παραδοσιακότερων,  υπονομεύουν τον διεθνή ανταγωνισμό και
                             πράγματι, ναυτιλιακών «δυνάμεων» παγκόσμια και  επηρεάζουν τη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών
                             διαχρονικά, δεδομένου πως τα δεκατρία από τα  εταιρειών;
                             σχεδόν  δεκαεπτά  χρόνια  της  έως  τώρα  σταδι-
                             οδρομίας μου εργάστηκα και εργάζομαι για δια-  Η πάγια πεποίθησή μου είναι πως σε μια παγκόσμια
                             κεκριμένες νορβηγικές εταιρείες της ναυτιλιακής  και χωρίς ιδιαίτερους διασυνοριακούς περιορισμούς
                             βιομηχανίας, έχοντας πάντοτε ως βάση μου την  αγορά, όπως η ναυτιλιακή, οι συνθήκες υγιούς, ισό-
                             Ελλάδα, με εκτεταμένη παρουσία μου εκτός Ελλά-  τιμου και δίκαιου ανταγωνισμού πρέπει να γίνονται
                             δος, όταν οι συνθήκες, προ Covid-19, επέτρεπαν  από όλους σεβαστές και να τηρούνται απαρέγκλιτα.
                             την ασφαλή μετακίνηση.                   Η διαπεριφερειακή συνεργασία και ανταλλαγή
                             Πριν αναφερθώ στις διαφορές, θα ήθελα να επι-  τεχνογνωσίας μέσα σε ένα διαφανές και καλά
                             σημάνω τις ομοιότητες: αγάπη για τη θάλασσα,  καθορισμένο πλαίσιο λειτουργίας θα πρέπει να
                             ανθρωποκεντρισμός, σεβασμός στην παράδοση  ενισχύεται και να προωθείται σε κάθε περίπτω-
                             με το βλέμμα στο μέλλον, αντιμετώπιση της ναυ-  ση, δεδομένου πως, πέρα από βραχυπρόθεσμα
                             τιλιακής βιομηχανίας ως ενός φορέα οικονομικής  οφέλη,  κανείς  δεν  έχει  πραγματικά  να  ωφεληθεί
                             ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας, ευθύτητα  μεσομακροπρόθεσμα σε μια βιώσιμη βάση, μέσω
                             στην επικοινωνία και ανοχή στα ανθρώπινα λάθη  μιας προσέγγισης που θα λαμβάνει υπόψη τη γεω-
                             είναι χαρακτηριστικά που έχω παρατηρήσει πως  γραφική τοποθέτηση των διαφόρων εταιρειών και
                             συναντά κανείς και στις δύο βιομηχανίες.  όχι τη διασφάλιση ισότιμης δυνατότητας εξέλιξης,
                             Από την άλλη, οι όποιες διαφορές υφίστανται δια-  βάσει των πραγματικών δυνατοτήτων της εκάστο-
                             μορφώνουν  ένα  πλαίσιο  συμπληρωματικής  δρά-  τε εταιρείας.



           112
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119