Page 117 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 117
UECC: Προσθήκη στον στόλο τριών υβριδικών
PCTCs που τροφοδοτούνται από LNG και μπαταρίες
H νορβηγική ναυτιλιακή United European Car Carriers
(UECC) παρέλαβε στις 12 Απριλίου στο ναυπηγείο
Jiangnan Shipyard στη Σαγκάη το πρώτο από μια σειρά
τριών υβριδικών PCTC πλοίων τα οποία θα χρησιμοποι-
ούν καύσιμο LNG αλλά και μπαταρίες.
Τα πρωτοποριακά αυτά PCTC πλοία είναι σχεδιασμένα
σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα κριτήρια ενεργειακής από-
δοσης και ικανοποιούν τα πρότυπα Tier III του ΙΜΟ για
τον περιορισμό των εκπομπών NOx στη Βαλτική και στη
Βόρεια Θάλασσα. Και τα τρία πλοία θα είναι εξοπλισμένα
με υβριδικά συστήματα μπαταριών, τα οποία θα τους επι-
τρέπουν να υπερβαίνουν κατά πολύ τον στόχο του ΙΜΟ
για μείωση της έντασης άνθρακα κατά 40% έως το 2030.
Επιπλέον, τα πλοία θα διαθέτουν κινητήρες διπλού καυσί-
μου κατανάλωσης LNG τόσο για την πρόωσή τους όσο και
για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Δεδομένου μάλι-
στα ότι στο μέλλον αναμένεται να είναι εμπορικά διαθέσιμα
όλο και περισσότερα βιοκαύσιμα, η UECC σχεδιάζει να
αυξήσει το ποσοστό των καυσίμων με ουδέτερο ισοζύγιο
άνθρακα αλλά και των συνθετικών καυσίμων στα μείγματα
καυσίμων που θα χρησιμοποιεί στα πλοία της.
Με συνολικό μήκος 169 μ., πλάτος 28 μ. και δυνατότητα
μεταφοράς 3.600 αυτοκινήτων σε δέκα καταστρώματα, τα
νέα PCTC πλοία διαθέτουν μεγάλη ευελιξία, καθώς, εκτός
από οχήματα, θα μπορούν να μεταφέρουν και ένα ευρύ
φάσμα γενικών φορτίων μεγάλου μεγέθους και βάρους.
SHI: Ολοκλήρωση των δοκιμών ενός νέου συστήματος
επαναεριοποίησης LNG
Η Samsung Heavy Industries Co. πρόσφατα ανακοίνωσε την επιτυχημένη ολο-
κλήρωση των δοκιμών ενός νέου συστήματος επαναεριοποίησης LNG. Το
σύστημα, με την ονομασία S-REGAS, αποτελεί το πρώτο στον κόσμο σύστημα
επαναεριοποίησης LNG για χρήση σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επανα-
εριοποίησης (LNG-FSRU) που χρησιμοποιεί τεχνολογίες παραγωγής «ψυχρής»
ηλεκτρικής ενέργειας.
Η παραγωγή «ψυχρής» ηλεκτρικής ενέργειας αναφέρεται στην παραγωγή ηλε-
κτρισμού χρησιμοποιώντας την ενέργεια που απελευθερώνεται κατά τη διαδι-
κασία εξάτμισης του LNG, το οποίο μεταφέρεται σε υγρή μορφή, ψύχoντάς το
στους -162°C, χωρίς να εκπέμπεται διοξείδιο του άνθρακα.
Σύμφωνα με τη Samsung Heavy Industries, το σύστημα S-REGAS μπορεί να παρα-
γάγει ηλεκτρική ενέργεια ισχύος 16 MW.
Καινοτόμος σχεδιασμός φορτηγού πλοίου κατανάλωσης LNG
λαμβάνει Έγκριση επί της Αρχής από τον DNV
Η γαλλική εταιρεία κατασκευής συστημάτων διαχείρισης LNG GTT και η εται-
ρεία σχεδιασμού πλοίων SDARI έλαβαν από τον νηογνώμονα DNV Έγκριση
επί της Αρχής (AiP) για έναν καινοτόμο σχεδιασμό που αφορά φορτηγά πλοία
κατηγορίας Newcastlemax και κατανάλωσης καυσίμου LNG, τα οποία διαθέτουν
δεξαμενή μεμβράνης της GTT.
Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, η δεξαμενή του LNG θα είναι εγκατεστημένη
πάνω από το μηχανοστάσιο του πλοίου, αποτελώντας τη βέλτιστη διάταξη για την