Page 118 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 118
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
μίας και Τεχνολογίας (BMWi),
ενώ σε αυτό θα συμμετάσχουν
μεταξύ άλλων το Πανεπιστήμιο
του Μονάχου και οι εταιρείες
Neptun Ship Design, WTZ και
Woodward L’Orange.
Ο δρ Alexander Knafl, επικε-
φαλής του τμήματος έρευνας
και ανάπτυξης τετράχρονων
κινητήρων της MAN Energy
Solutions, ανέφερε σχετικά:
«Στη MAN Energy Solutions
θεωρούμε πως το συγκεκρι-
μένο έργο είναι ευθυγραμμι-
σμένο με τη στρατηγική της
εταιρείας για την ανάπτυξη
βιώσιμων τεχνολογιών και
χαιρετίζουμε την ευκαιρία να
συνεργαστούμε με εξωτε-
ρικούς εταίρους. Για εμάς, ο
δρόμος για την απανθρακο-
ποίηση του ναυτιλιακού κλά-
δου ξεκινά από την απανθρα-
κοποίηση των καυσίμων, και
στο πλαίσιο αυτό η αμμωνία
αποτελεί μια εξαιρετική επιλο-
γή μηδενικών εκπομπών, όταν
προέρχεται από ανανεώσιμες
αποθήκευση του καυσίμου LNG, χωρίς να επηρε- πηγές ηλεκτρικής ενέργειας».
άζεται ο διαθέσιμος χώρος μεταφοράς φορτίου, Μέσω του προγράμματος, η ΜΑΝ Energy
και αυξάνοντας παράλληλα την αυτονομία αλλά Solutions πρόκειται να μεταφέρει τη νέα τεχνο-
και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις σε σχέση με λογία σε τετράχρονους κινητήρες, προετοιμά-
τους συμβατικούς σχεδιασμούς Newcastlemax ζοντας παράλληλα την εμπορική ανάπτυξη και
φορτηγών πλοίων. Συγκεκριμένα, το εν λόγω παραγωγή του συστήματος. Την ίδια στιγμή, το
πλοίο μπορεί να πραγματοποιήσει το ταξίδι Βρα- τμήμα δίχρονων κινητήρων της εταιρείας έχει
ζιλία-Κίνα μετ’ επιστροφής με έναν μόνο εφοδι- ήδη ανακοινώσει ότι θα παραδώσει τους πρώ-
ασμό καυσίμου LNG. Επιπλέον, οι τρεις εταιρείες τους δίχρονους κινητήρες κατανάλωσης αμμωνί-
μελέτησαν μεταξύ άλλων το σύστημα τροφοδοσί- ας έως το 2024.
ας καυσίμου LNG του πλοίου καθώς και στοιχεία
που σχετίζονται με την αρχιτεκτονική του πλοίου, Το πρώτο LNG bunkering πλοίο
όπως η ευστάθεια σε περίπτωση βλάβης. Η Έγκρι- της Νορβηγίας
ση επί της Αρχής επιβεβαιώνει ότι ο σχεδιασμός
συμμορφώνεται με τους κανονισμούς ασφαλείας Ολοκληρώθηκε η μετασκευή του «Bergen LNG»,
και αποτελεί μια τεχνικά εφικτή λύση για φορτηγά του πρώτου LNG bunkering πλοίου της Νορβη-
πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG. γίας, και πλέον είναι έτοιμο για την έναρξη των
θαλάσσιων δοκιμών του πριν ξεκινήσει τις δρα-
H MAN συνεχίζει να επενδύει στην αμμωνία στηριότητες τροφοδοσίας άλλων πλοίων με καύ-
ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο σιμο LNG.
Το συγκεκριμένο project μετασκευής από φορτηγί-
Η MAN Energy Solutions ανακοίνωσε το λανσάρι- δα τροφοδοσίας ναυτιλιακών καυσίμων πετρελαίου
σμα ενός νέου προγράμματος, που στοχεύει στην σε LNG bunker ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2019
ανάπτυξη ενός τετράχρονου κινητήρα διπλού και αποτελεί μέρος της μακροχρόνιας συμφωνίας
καυσίμου, ο οποίος θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως ναύλωσης της Bergen Tankers με την Gasnor.
καύσιμα πετρέλαιο και αμμωνία. Το πρόγραμμα, με Το νορβηγικό ναυπηγείο Westcon Yards ενημέ-
την ονομασία «AmmoniaMot», υποστηρίζεται από ρωσε ότι οι εργασίες μετασκευής του «Bergen
το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονο- LNG» ολοκληρώθηκαν στις 23 Μαρτίου.
116