Page 108 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - May 2021
P. 108

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ                                                         πεδα, με άμεση συνέπεια την
                                                                                      αύξηση της ζήτησης πετρελα-
                                                                                      ϊκών προϊόντων. Ερωτηματικό
                                                                                      παραμένει η στάση της Ουά-
                                                                                      σιγκτον, υπό τη νέα προεδρία,
                                                                                      απέναντι στην Κίνα και πώς μια
                                                                                      ενδεχόμενη «κανονικότητα»
                                                                                      θα επηρεάσει την αγορά. Ενδι-
                                                                                      αφέρουσες απόψεις διατυπώ-
                                                                                      θηκαν επίσης για το δίλημμα
                                                                                      ανάμεσα στην αγορά ενός
                                                                                      second-hand δεξαμενόπλοιου
                                                                                      και στην παραγγελία ενός νεό-
                                                                                      τευκτου.
                                                                                      Αναφορικά με τον αντίκτυπο
                                                                                      της πανδημίας, επισημάνθηκε
                                                                                      ότι πολλές διεργασίες και δια-
                                                                                      δικασίες στη ναυτιλία επιτα-
           2ο πάνελ – Looking ahead:                         χύνθηκαν ως απόρροια των περιορισμών, ενώ ιδιαίτερη αναφορά
           Drivers of Change for the                         έγινε και στην ανθρωπιστική κρίση της αδυναμίας αλλαγών πλη-
           Wet market                                        ρωμάτων στα λιμάνια του κόσμου.
                                                             Η αβεβαιότητα που επιφέρουν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και
                                                             οι συνεπακόλουθες τεχνολογικές εξελίξεις οδηγούν τις παραγγε-
           Εισηγητές στο δεύτερο πάνελ ήταν οι κ. Βασίλης Μπακολίτσας,  λίες σε χαμηλά επίπεδα, όπως αναλύθηκε από τους εισηγητές. Με
           Chairman, Hellenic Mediterranean Panel INTERTANKO και  δεδομένο ότι η επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ναυτι-
           Director,  Sea  Pioneer  Shipping  Corporation,  Σταύρος  Χατζη-  λίας έγκειται και στα νέα καύσιμα, οι ομιλητές στάθηκαν ιδιαίτερα
           γρηγόρης, Zodiac Maritime Ltd., Δημήτρης Πατρίκιος, CEO της  στη διαθεσιμότητα καυσίμων όπως το LNG, το LPG, η αιθανόλη,
           Kyklades  Maritime Corporation, Χάρης  Κοσμάτος, Corporate  η μεθανόλη, το υδρογόνο και η αμμωνία. Στο τραπέζι του ΙΜΟ
           Development Officer, Tsakos Energy Navigation Ltd., Adrian  είναι ο EEXI και ο CII και, όπως σημειώθηκε, υπάρχει μια σχετι-
           Economakis, Chief Strategy Officer της VesselsValue, Capt. David  κή αβεβαιότητα για το πώς θα εφαρμοστεί ο CII. Εν κατακλείδι,
           Handley, Senior Associate-Dispute Resolution της Watson Farley  κοινή παραδοχή ήταν ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί προτεραι-
           & Williams. Το πάνελ συντόνισε η κ. Μαρία Μπερτζελέτου, ανα-  ότητα για τη διεθνή κοινότητα και όλες οι βιομηχανίες θα πρέπει
           λύτρια, Ναυτικά Χρονικά.                          να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες για τον περιορισμό της.
           Κατά τη διάρκεια του δεύτερου θεματικού πάνελ για τις προο-  Η δε ναυτιλία θα καταφέρει να προσαρμοστεί, όπως ήδη κάνει τα
           πτικές και τις τάσεις της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, οι συμμε-  τελευταία χρόνια.
           τέχοντες προέβησαν σε μια ανασκόπηση των πεπραγμένων της
           περσινής χρονιάς και του αντίκτυπου της πανδημίας. Αναφέρθη-
           κε αρχικά ότι η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης συνεχίζεται
           στον κλάδο, ενώ, συγκρίνοντας τους τρεις κυριότερους τύπους
           δεξαμενόπλοιων, η ναυλαγορά των Aframaxes φαίνεται αυτή τη
           στιγμή να παρουσιάζει τις καλύτερες προοπτικές. Στον κλάδο
           των clean, «η κατάσταση παραμένει flat», όπως χαρακτηριστικά
           ειπώθηκε, ενώ η Ασία εκτιμάται ότι θα αποτελέσει την κινητήριο
           δύναμη του κλάδου. Για τις τιμές των second hand διατυπώθηκε η
           άποψη ότι ακολουθούν καθοδική πορεία, όχι βέβαια στα επίπεδα
           που αναμενόταν από αναλυτές και στελέχη της αγοράς.
           Στην πλειονότητά τους οι εισηγητές του δεύτερου πάνελ φάνηκαν
           αισιόδοξοι για την πορεία της ναυλαγοράς. Ιδιαίτερα τα product
           tankers θα επωφεληθούν από σειρά παραγόντων, όπως εξήγη-
           σαν οι συμμετέχοντες στο πάνελ. Υπενθυμίζεται ότι η Αυστραλία
           διέκοψε πρόσφατα τη λειτουργία του τελευταίου της διυλιστη-
           ρίου, εξέλιξη που συνεπάγεται ότι περισσότερα φορτία πετρε-
           λαϊκών προϊόντων θα εξαχθούν από την Κίνα για να καλύψουν
           τις ανάγκες εισαγωγών της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας,
           αυξάνοντας παράλληλα τα  τονομίλια.  Την ίδια ώρα, οι  δυτικές   Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ψηφιακή
           οικονομίες επανακάμπτουν σταδιακά στα προ πανδημίας επί-  εκδήλωση στο κανάλι της Isalos.net στο YouTube.



           106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113