Page 165 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 165
Στην αγορά των τακτικών γραμμών, πολλά αλλάζουν, ενώ την
ίδια ώρα όλα μένουν ίδια. Εταιρείες-κολοσσοί ελέγχουν το μεγα-
λύτερο μέρος της πίτας και συνεπώς η δυνατότητα εισχώρησης
ενός νέου παίκτη στο πάνθεον των δέκα ισχυρότερων εταιρειών
(ίσως επτά ισχυρότερων) είναι μικρή, αν όχι μηδαμινή. Λόγω αυτού,
το ενδιαφέρον περιστρέφεται γύρω από τις σχέσεις των εταιρει-
ών-κολοσσών και το πώς αυτές ταράσσουν τα ύδατα της αγοράς.
Στοιχεία της Alphaliner (13 Φεβρουαρίου) κάνουν λόγο για έναν
παγκόσμιο στόλο 6.826 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων,
μεταφορικής ικανότητας 28.915.393 TEUs. Από αυτά, το 53% σε
όρους αριθμού πλοίων και το 83,5% σε όρους μεταφορικής ικα-
νότητας βρίσκεται υπό τη διαχείριση δέκα εταιρειών.
Ο στόλος της MSC, που επί του παρόντος βρίσκεται (και εκεί θα
παραμείνει για το προσεχές μέλλον) στον θρόνο της αγοράς, αριθ-
μεί 799 πλοία 5,7 εκατ. TEUs (19,9% του παγκόσμιου στόλου).
H δεύτερη Maersk διαθέτει στόλο 681 πλοίων μεταφορικής ικα-
νότητας 4,2 εκατ. TEUs (14,6% του παγκόσμιου στόλου). Τρίτη
η CMA CGM και τέταρτη η COSCO με στόλο 633 πλοίων (3,6
εκατ. TEUs – 12,7% του παγκόσμιου στόλου) και 491 πλοίων (3,1
εκατ. TEUs – 10,8% του παγκόσμιου στόλου) αντίστοιχα. Hapag-
Lloyd, Ocean Network Express και Evergeen βρίσκονται κοντά
η μία με την άλλη, με στόλους 272 πλοίων (2 εκατ. TEUs – 7%
του παγκόσμιου στόλου), 234 πλοίων (1,8 εκατ. TEUs – 6,3% του
παγκόσμιου στόλου) και 211 πλοίων (1,6 εκατ. TEUs – 5,7% του
παγκόσμιου στόλου) αντίστοιχα. Τη δεκάδα κλείνουν οι HMM (70
πλοία 783.732 ΤΕUs – 2,8% του παγκόσμιου στόλου), Yang Ming
(94 πλοία 708.591 TEUs – 2,5% του παγκόσμιου στόλου) και ZIM
(128 πλοία 655.751 TEUs – 2,3% του παγκόσμιου στόλου).
MSC 5,7 εκατ. TEUs
Maersk 4,2 εκατ. TEUs
CMA CGM 3,6 εκατ. TEUs
COSCO 3,1 εκατ. TEUs
Hapag-Lloyd 2,0 εκατ. TEUs
ONE 1,8 εκατ. TEUs
Evergreen 1,6 εκατ. TEUs
HMM 0,8 εκατ. TEUs
Yang Ming 0,7 εκατ. TEUs
Zim 0,7 εκατ. TEUs
83,5%
του παγκόσμιου στόλου σε όρους
μεταφορικής ικανότητας
165