Page 170 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 170

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ


          Η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα και συνεχώς
          δημιουργεί νέες ανάγκες στον ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος με διάφορες
          προκλήσεις κατά καιρούς.




          ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
          ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΟΛΕΣ


          ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ


          ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
          EN 469:2020






                                        Πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες
                                        είναι απαραίτητο να συμμορφώνονται με τις
                                        τοπικές νομοθεσίες και τα μέτρα που προ-
                                        βλέπονται σχετικά με τον εξοπλισμό εν πλω.
                                        Αντίστοιχα, οι κατασκευάστριες εταιρείες
                                        είναι σημαντικό να ενημερώνονται συνε-
                                        χώς, με σκοπό να βρίσκονται ένα βήμα
                                        μπροστά και, ως αποτέλεσμα, να προσφέ-  μονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής
                                        ρουν τις απαραίτητες λύσεις στους συνερ-  στη θάλασσα, κατασκευάζει σωστικό και
                                        γάτες τους.                         ναυτιλιακό εξοπλισμό υψηλής ποιότητας.
                                        Η παρακολούθηση περιστατικών που αφο-  Με αφορμή το αναθεωρημένο πρότυπο EN
                                        ρούν την ασφάλεια στη θάλασσα θα πρέπει   469:2020, παρέχουμε ένα ακόμα προϊόν
                                        να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι όλων των   πλήρως πιστοποιημένο σύμφωνα με τα διε-
                                        επαγγελματιών του κλάδου, με σκοπό να   θνή πρότυπα SOLAS/MED:  τη Στολή Πυρο-
                                        προχωρούν με ενέργειες που αποσκοπούν   σβέστη «Antipiros». Είναι πιστοποιημένη
                                        στο «προλαμβάνειν» παρά στο «θεραπεύ-  ως Level 2, σύμφωνα με το νέο πρότυπο
                                        ειν».                               EN469:2020, παρέχοντας τα υψηλότερα
                                        Προσφάτως, μάλιστα, παρατηρήθηκε    επίπεδα προστασίας από τη θερμότητα (θερ-
                                        αύξηση των ατυχημάτων που σχετίζονται   μότητα επαφής – μεταφορά θερμότητας), τη
                                        με φωτιές σε εμπορικού τύπου πλοία Ro/  διείσδυση νερού και τους υδρατμούς (X2, Y2,
                                        Rο (Roll-on/Roll-off) για τη μεταφορά τρο-  Z2). Επιπλέον, είναι κατασκευασμένη από
                                        χοφόρων φορτίων, τα οποία μεταφέρουν   υλικό Nomex, ενώ οι κλωστές είναι από υλικό
                                        συχνότερα ηλεκτροκίνητα οχήματα που   Kevlar, για καλύτερη θερμική προστασία και
                                        τροφοδοτούνται από μπαταρίες ιόντων   εξαιρετική αντοχή.
                                        λιθίου (EVs).                       Εκτός από την υψηλή ποιότητα του σωστι-
                                        Από τον Αύγουστο του 2024 (25/08/2024)   κού εξοπλισμού, θα θέλαμε να τονίσουμε τη
                                        γίνεται υποχρεωτική η χρήση στολών πυρό-  σημασία της σωστής συντήρησης και χρήσης
                                        σβεσης που ακολουθούν το νέο πρότυπο EN   του εξοπλισμού για την ασφάλεια όλων. Στο
                                        469:2020, σε πλοία με τη σημαία της ΕΕ.  πλαίσιο αυτό, συμβουλεύουμε τόσο οι πλοι-
                                        Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως πρώτη   οκτήτριες όσο και οι εταιρείες διαχείρισης
                                        η EMSA είχε κάνει σύσταση ώστε οι στο-  πλοίων να διασφαλίζουν ότι συνεργάζονται
                                        λές πυρόσβεσης να είναι Level 2 σε όλα τα   με αξιόπιστους και εξουσιοδοτημένους σταθ-
                                        κριτήρια (Χ, Υ, Ζ), όπως επίσης πρότεινε τη   μούς επιθεώρησης.
                                        χρήση κουκούλας πυροσβέστη/balaclava.   Η LALIZAS διαθέτει την εμπειρία, καθώς
                                        Στη συνέχεια ακολούθησε η ίδια σύσταση   και την εξειδικευμένη τεχνογνωσία, για να
          του Ιάσονα Λάλιζα,            για τις στολές και από το ελληνικό Υπουργείο   συμβουλεύει σωστά, τόσο για την ασφάλεια
          Marketing & Communications Manager,    Ναυτιλίας.                 του πλοίου όσο και για τη συμμόρφωσή του
          LALIZAS Group
                                        H LALIZAS, από το 1982, έχοντας ως γνώ-  με τους διεθνείς κανόνες.

         170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175