Page 166 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 166

LINER ΝΑΥΤΙΛΙΑ
          της συμμαχίας «2Μ», με στόχο τη διασφάλιση ανταγωνιστικών  2M
          Στις τακτικές γραμμές, η σύναψη συμμαχιών αποτελεί μια
          τακτική που ακολουθήθηκε κατά κόρον εντός της περασμένης
          δεκαετίας. Το 2015, MSC και Maersk ανακοίνωσαν τη σύναψη

          και αποδοτικού κόστους θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Ασίας
          και Ευρώπης.                                        ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
          Μέσω μιας απλοποιημένης οπτικής, Maersk και MSC συμφώ-  9,9 εκατ. TEUs
          νησαν να μοιράζονται χώρο σε πλοία. Το γεγονός αυτό τους επι-
          τρέπει να σχεδιάζουν αποδοτικότερα τις θαλάσσιες μεταφορές  ΣΥΜΜΑΧΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
          τους και να επιμερίζονται τον αρνητικό αντίκτυπο των blank   2,8 εκατ. TEUs
          sailings, ένα φαινόμενο απόρροια της νωχελικής ζήτησης.
          To 2016, Hapag-Lloyd, HMM, ONE και Yang Ming δημιούργη-
          σαν τη «THE Alliance», η οποία εκκίνησε λειτουργίες το 2017.
          Το βαρύγδουπο όνομα της συμμαχίας δεν μετουσιώνεται στην
          αθροιστική μεταφορική ικανότητα των μελών της: ο αθροιστικός
          στόλος των τεσσάρων εταιρειών αγγίζει τα 670 πλοία μεταφο-
          ρικής ικανότητας 5,3 εκατ. TEUs.
          Χάριν σύγκρισης, ο αθροιστικός στόλος των εταιρειών της
          «2Μ» είναι 1.480 πλοία 9,9 εκατ. TEUs, ενώ εκείνος της τρίτης
          συμμαχίας «Ocean Alliance» 1.335 πλοία μεταφορικής ικανό-
          τητας 8,4 εκατ. TEUs. H «Ocean Alliance» δημιουργήθηκε το   THE
          2017, με μέλη τις COSCO, Evergreen, CMA CGM και OOCL.
          H OOCL έχει πλέον αποκτηθεί από την COSCO.
          Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα –πέραν της OOCL– είναι η  Alliance
          Με αφορμή το γεγονός αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι, σε ορισμέ-
          νες περιπτώσεις, η σύναψη συμμαχιών στις τακτικές γραμμές
          έχει πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο ομαλοποίησης μιας εξαγοράς
          ή συγχώνευσης εταιρειών.

          Ocean Network Express, η εταιρεία-απότοκο της συγχώνευσης
          τριών θυγατρικών ιαπωνικών ναυτιλιακών εταιρειών, και δη των  ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
          Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha και K Line.   5,3 εκατ. TEUs

          ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ VS ΣΥΜΜΑΧΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ                    ΣΥΜΜΑΧΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
          Η σημαντικότερη λεπτομέρεια που πρέπει να καταστεί ξεκά-  3 εκατ. TEUs
          θαρη όσον αφορά τις συμμαχίες στις τακτικές γραμμές είναι
          πως οι εταιρείες δεν «προσφέρουν» ολόκληρο τον στόλο τους
          σε αυτές. Σε ανάλυσή της το 2023, η Alphaliner εξετάζει τις
          τρεις ισχυρές συμμαχίες των τακτικών γραμμών και καταλήγει
          ότι –παρόλο που απαρτίζονται από εταιρείες των οποίων ο στό-
          λος ξεπερνά το 80% του παγκόσμιου σε όρους μεταφορικής
          περίπου το 28% του αθροιστικού στόλου των δύο εταιρειών.  Ocean
          ικανότητας– οι τρεις συμμαχικοί στόλοι αριθμούν πλοία μετα-
          φορικής ικανότητας που δεν ξεπερνά το 40% του παγκόσμιου
          στόλου. Ο συμμαχικός στόλος της «2Μ» τότε αριθμούσε πλοία
          αθροιστικής μεταφορικής ικανότητας 2,8 εκατ. TEUs, δηλαδή
          TEUs και συνεπώς το αντίστοιχο ποσοστό σε περίπου 57%.  Alliance
          Όσον αφορά την «Ocean Alliance», ο συμμαχικός στόλος άγγιζε
          τα 4,3 εκατ. TEUs και κατ’ επέκταση το ποσοστό συμμαχικού
          προς αθροιστικού στόλου περίπου το 51%, ενώ στην περίπτωση
          της «THE Alliance» ο συμμαχικός στόλος ανερχόταν σε 3 εκατ.



          ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ                              ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
          Η είδηση της διάλυσης της συμμαχίας «2Μ» έπεσε για πολλούς   8,4 εκατ. TEUs
          σαν κεραυνός εν αιθρία. Ωστόσο, οι περισσότερο ενημερωμέ-
          νοι αναλυτές και παρατηρητές της αγοράς ενδέχεται να είχαν  ΣΥΜΜΑΧΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ
          προβλέψει την εν λόγω εξέλιξη ως ένα φυσικό επόμενο βήμα   4,3 εκατ. TEUs
          για τις Maersk και MSC.


         166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171