Page 169 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 169

και Maersk (433.762 TEUs).
            Οι παραγγελίες αυτές μας προετοιμάζουν για πληθώρα
            ανακατατάξεων στις τακτικές γραμμές. Εφόσον θεωρή-
            σουμε ότι δεν θα υπάρξουν διαλύσεις πλοίων από τη CMA  7,1 εκατ. TEUs
            CGM και την Evergreen, αλλά και ότι Maersk, Hapag-Lloyd   917
            και ONE δεν θα προβούν σε εκτεταμένες αγορές second-
            hand containerships, η κατάταξη των κορυφαίων εταιρειών
            εντός των επόμενων ετών θα διαμορφωθεί ως εξής:             4,8 εκατ. TEUs
            Η αδιαμφισβήτητη κορυφή θα ανήκει στην MSC, ενώ ένα              4,6 εκατ. TEUs
            μέλλον όπου θα κάνει την εμφάνισή της η πρώτη εταιρεία
            με στόλο 1.000 πλοίων δεν φαντάζει ιδιαίτερα μακρινό.
            Η CMA CGM θα εκτοπίσει τη Maersk από τη δεύτερη
            θέση, καθώς το orderbook της είναι περίπου τριπλάσιο.
            Την ίδια ώρα, η Hapag-Lloyd θα καταλήξει στην έβδομη
            θέση, καθώς τόσο η Evergreen όσο και η ONE έχουν δρο-
            μολογήσει σημαντική αύξηση των στόλων τους. Τέλος, το
            ντέρμπι των ουραγών της κατάταξης θα καταλήξει με τη
            Yang Ming στη δέκατη θέση και τη ΖIM στην ένατη θέση.
            Όσον αφορά την ευρύτερη εικόνα –υποθέτοντας μηδε-
            νικές διαλύσεις και αγορές second-hand πλοίων– μετά                  3,9 εκατ. TEUs
            την παράδοση των υπό ναυπήγηση containerships, ο
            αθροιστικός στόλος των δέκα κορυφαίων εταιρειών θα
            διαμορφωθεί στα 4.096 πλοία μεταφορικής ικανότητας         737
            30.101.105 TEUs.                                                717
            Συνεπώς, ο στόλος των κορυφαίων δέκα εταιρειών θα
            αυξηθεί κατά 13% σε αριθμό πλοίων και κατά 25% σε
            όρους μεταφορικής ικανότητας.

            ΟΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΕΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΗΣ                                     536
            Η ναυτιλία τακτικών γραμμών παραμένει μία από τις λίγες
            αγορές όπου οι δυτικές εταιρείες διατηρούν τα ηνία. MSC,
            Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd και ZIM διαθέτουν
            σήμερα στόλο μεταφορικής ικανότητας που ξεπερνά τα
            16 εκατ. TEUs. Από την άλλη, COSCO, ONE, Evergreen,
            HMM και Yang Ming διαθέτουν στόλο λίγο άνω των 7 εκατ.                    2,5 εκατ. TEUs  2,2 εκατ. TEUs
            TEUs. Σε ποσοστιαίους όρους, η «Δύση» ελέγχει το 69%                          2,4 εκατ. TEUs
            της μεταφορικής ικανότητας των κορυφαίων 10 εταιρειών,
            ενώ η «Ανατολή» το 31%.
            Ωστόσο, παρότι η αλλαγή είναι αργή, λαμβάνει χώρα.
            Βάσει του orderbook, μετά την παράδοση των υπό ναυ-
            πήγηση πλοίων, η «Δύση» θα ελέγχει το 65% (19,5 εκατ.
            TEUs) και η «Ανατολή» το 35% (10,5 εκατ. TEUs).                           281  277  283
            Το ενδιαφέρον είναι ότι ο ανταγωνισμός «Ανατολής» και                                        0,8 εκατ. TEUs
            «Δύσης» μετουσιώνεται έως έναν βαθμό και στις συμμα-
            χίες. Η αποχώρηση της Hapag-Lloyd από τη «THE Alliance»                                 1 εκατ. TEUs
            δύναται να αποτελεί απότοκο της αναγνώρισης της απειλής                                           0,8 εκατ. TEUs
            που δημιουργούν οι ασιατικές εταιρείες. Από την άλλη, η
            CMA CGM παραμένει στην «Ocean Alliance».
            Εν κατακλείδι, παρότι με μια βιαστική ματιά το τοπίο στις
            τακτικές γραμμές φαντάζει ξεκάθαρο, οι ισορροπίες είναι
            λεπτές και το παιχνίδι των συμμαχιών δημιουργεί μια σύν-
            θετη εικόνα για την αγορά. Το πώς ακριβώς η αγορά θα                                              99
            διαμορφωθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα παρα-
            μένει ερωτηματικό, όμως ένα πράγμα είναι βέβαιο: Οι                                     96
            εταιρείες της Δύσης παραμένουν ηγέτιδες και στο χέρι       CMA CGM        Evergreen  Hapag-Lloyd  153  Yang Ming
            τους είναι να φροντίσουν να συνεχίσουν να αυξάνουν την   MSC    Maersk  COSCO  ONE      HMM  ZIM
            ισχύ τους, ώστε η ναυτιλία γραμμών να μην υποκύψει στην
            ασιατική αριθμητική υπεροχή.
                                                                                                            169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174