Page 168 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 168

LINER ΝΑΥΤΙΛΙΑ


          Άλλωστε, η στρατηγική που ακολουθούσαν επί σειρά ετών οι   ζει τα 4,3 εκατ. TEUs, ξεπερνώντας τον συμμαχικό στόλο της
          δύο εταιρείες ήταν αρκετά διαφορετική. Από τη μία πλευρά, η   «Gemini Cooperation».
          Maersk εστιάστηκε ιδιαίτερα και στις χερσαίες εφοδιαστικές   Η «TΗΕ Alliance» θα πέσει στην τρίτη θέση μετά την απο-
          αλυσίδες, προσπαθώντας να οικοδομήσει ένα σύστημα παρο-  χώρηση της Hapag-Lloyd, με αθροιστικό στόλο μεγέθους
          χής ολοκληρωμένων λύσεων. Από την άλλη, η MSC έβαλε ως   3,3 εκατ. TEUs. Συνεπώς, ακόμα και εφόσον ολόκληροι οι
          στόχο να αφήσει πίσω τον ανταγωνισμό και προέβη όχι μονάχα   στόλοι των εταιρειών ONE, HMM και Yang Ming εισέρχονταν
          σε πληθώρα παραγγελιών αλλά και σε ένα κρεσέντο αγορών   στον στόλο της συμμαχίας, θα διέθεταν λιγότερη μεταφορική
          πλοίων στη δευτερογενή αγορά.                     ικανότητα από τον στόλο των Maersk και Hapag-Lloyd. Εκτός
          Η Maersk δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια: Στις 17 Ιανουαρίου   αυτού, θα διέθεταν και μικρότερη μεταφορική ικανότητα από
          του 2024 η επόμενη συμφωνία κατέστη γνωστή. Η «Gemini   τον στόλο της MSC (5,7 εκατ. TEUs).
          Cooperation» φέρνει κοντά Maersk και Hapag-Lloyd από τον   Η δυσμενής θέση της «THE Alliance» καθίσταται εμφανής
          Φεβρουάριο του 2025. Ο στόλος της συμμαχίας θα αριθμεί 290   δίχως να αναφερθεί καν ο πολυετής πονοκέφαλος της πώλη-
          πλοία μεταφορικής ικανότητας 3,4 εκατ. TEUs, εκ των οποίων   σης της HMM. Η HMM διαχειριζόταν από κοινού με τη Hapag-
          το 60% θα είναι πλοία της Maersk και το 40% θα είναι πλοία   Lloyd το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης προς την Ευρώπη.
          της Hapag-Lloyd. Συνεπώς, η Maersk θα συνεφέρει πλοία μετα-  Η απώλεια της συν-ηγέτιδας δύναμης στη «THE Alliance»
          φορικής ικανότητας περίπου 2 εκατ. TEUs (48% του τωρινού   περιπλέκει περαιτέρω το τοπίο για τη νοτιοκορεατική εται-
          στόλου της), ενώ η Hapag-Lloyd πλοία μεταφορικής ικανότητας   ρεία, της οποίας η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα
          1,4 εκατ. TEUs (68% του τωρινού στόλου της).      τίθενται υπό αμφισβήτηση ελέω των εξελίξεων στο μέτωπο
          Προκειμένου η Hapag-Lloyd να ενώσει τις δυνάμεις της με τη   των συμμαχιών.
          Maersk, θα χρειαστεί πρώτα να αποχωριστεί τις επί του παρό-
          ντος συμμαχικές της εταιρείες. Έτσι υπογραμμίζεται και στη  Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ORDERBOOK
          σχετική ανακοίνωση: η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη   Η MSC διαθέτει το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα από
          «THE Alliance» τον Ιανουάριο του 2025. Αφού ο άνεμος της   τις εταιρείες τακτικών γραμμών, με παραγγελίες για 118 πλοία
          αλλαγής καταλαγιάσει, η «Ocean Alliance» θα παραμείνει η   μεταφορικής ικανότητας 1,4 εκατ. TEUs. Εξίσου φιλόδοξο
          κορυφαία συμμαχία σε όρους «ονομαστικής» αξίας, με αθροι-  είναι και το ναυπηγικό πρόγραμμα της CMA CGM, για 104
          στικό στόλο μεταφορικής ικανότητας 8,4 εκατ. TEUs. Άλλωστε,   πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,2 εκατ. TEUs.
          τα μέλη της «Ocean Alliance» ανανέωσαν τη συνεργασία τους   Επόμενη εταιρεία που κεντρίζει  τα βλέμματα είναι η
          στις 27 Φεβρουαρίου 2024 τουλάχιστον μέχρι το 2032. Έτσι,   Evergreen, με παραγγελίες για 70 πλοία 823.522 TEUs, ενώ
          εφόσον δεν υπάρχουν αλλαγές, ο συμμαχικός στόλος θα αγγί-  ακολουθούν COSCO (790.720 TEUs), ΟΝΕ (543.056 ΤΕUs)
         Gemini Cooperation





          ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ                                                                 6,2 εκατ. TEUs

         THE Alliance






          ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ                                                                 3,3 εκατ. TEUs

         Ocean Alliance






          ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ                                                                 8,4 εκατ. TEUs
         MSC






          ΣΤΟΛΟΣ                                                                             5,7 εκατ. TEUs



         168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173