Page 168 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 168
LINER ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Άλλωστε, η στρατηγική που ακολουθούσαν επί σειρά ετών οι ζει τα 4,3 εκατ. TEUs, ξεπερνώντας τον συμμαχικό στόλο της
δύο εταιρείες ήταν αρκετά διαφορετική. Από τη μία πλευρά, η «Gemini Cooperation».
Maersk εστιάστηκε ιδιαίτερα και στις χερσαίες εφοδιαστικές Η «TΗΕ Alliance» θα πέσει στην τρίτη θέση μετά την απο-
αλυσίδες, προσπαθώντας να οικοδομήσει ένα σύστημα παρο- χώρηση της Hapag-Lloyd, με αθροιστικό στόλο μεγέθους
χής ολοκληρωμένων λύσεων. Από την άλλη, η MSC έβαλε ως 3,3 εκατ. TEUs. Συνεπώς, ακόμα και εφόσον ολόκληροι οι
στόχο να αφήσει πίσω τον ανταγωνισμό και προέβη όχι μονάχα στόλοι των εταιρειών ONE, HMM και Yang Ming εισέρχονταν
σε πληθώρα παραγγελιών αλλά και σε ένα κρεσέντο αγορών στον στόλο της συμμαχίας, θα διέθεταν λιγότερη μεταφορική
πλοίων στη δευτερογενή αγορά. ικανότητα από τον στόλο των Maersk και Hapag-Lloyd. Εκτός
Η Maersk δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια: Στις 17 Ιανουαρίου αυτού, θα διέθεταν και μικρότερη μεταφορική ικανότητα από
του 2024 η επόμενη συμφωνία κατέστη γνωστή. Η «Gemini τον στόλο της MSC (5,7 εκατ. TEUs).
Cooperation» φέρνει κοντά Maersk και Hapag-Lloyd από τον Η δυσμενής θέση της «THE Alliance» καθίσταται εμφανής
Φεβρουάριο του 2025. Ο στόλος της συμμαχίας θα αριθμεί 290 δίχως να αναφερθεί καν ο πολυετής πονοκέφαλος της πώλη-
πλοία μεταφορικής ικανότητας 3,4 εκατ. TEUs, εκ των οποίων σης της HMM. Η HMM διαχειριζόταν από κοινού με τη Hapag-
το 60% θα είναι πλοία της Maersk και το 40% θα είναι πλοία Lloyd το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης προς την Ευρώπη.
της Hapag-Lloyd. Συνεπώς, η Maersk θα συνεφέρει πλοία μετα- Η απώλεια της συν-ηγέτιδας δύναμης στη «THE Alliance»
φορικής ικανότητας περίπου 2 εκατ. TEUs (48% του τωρινού περιπλέκει περαιτέρω το τοπίο για τη νοτιοκορεατική εται-
στόλου της), ενώ η Hapag-Lloyd πλοία μεταφορικής ικανότητας ρεία, της οποίας η ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα
1,4 εκατ. TEUs (68% του τωρινού στόλου της). τίθενται υπό αμφισβήτηση ελέω των εξελίξεων στο μέτωπο
Προκειμένου η Hapag-Lloyd να ενώσει τις δυνάμεις της με τη των συμμαχιών.
Maersk, θα χρειαστεί πρώτα να αποχωριστεί τις επί του παρό-
ντος συμμαχικές της εταιρείες. Έτσι υπογραμμίζεται και στη Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ORDERBOOK
σχετική ανακοίνωση: η Hapag-Lloyd θα αποχωρήσει από τη Η MSC διαθέτει το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα από
«THE Alliance» τον Ιανουάριο του 2025. Αφού ο άνεμος της τις εταιρείες τακτικών γραμμών, με παραγγελίες για 118 πλοία
αλλαγής καταλαγιάσει, η «Ocean Alliance» θα παραμείνει η μεταφορικής ικανότητας 1,4 εκατ. TEUs. Εξίσου φιλόδοξο
κορυφαία συμμαχία σε όρους «ονομαστικής» αξίας, με αθροι- είναι και το ναυπηγικό πρόγραμμα της CMA CGM, για 104
στικό στόλο μεταφορικής ικανότητας 8,4 εκατ. TEUs. Άλλωστε, πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,2 εκατ. TEUs.
τα μέλη της «Ocean Alliance» ανανέωσαν τη συνεργασία τους Επόμενη εταιρεία που κεντρίζει τα βλέμματα είναι η
στις 27 Φεβρουαρίου 2024 τουλάχιστον μέχρι το 2032. Έτσι, Evergreen, με παραγγελίες για 70 πλοία 823.522 TEUs, ενώ
εφόσον δεν υπάρχουν αλλαγές, ο συμμαχικός στόλος θα αγγί- ακολουθούν COSCO (790.720 TEUs), ΟΝΕ (543.056 ΤΕUs)
Gemini Cooperation
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ 6,2 εκατ. TEUs
THE Alliance
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ 3,3 εκατ. TEUs
Ocean Alliance
ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΟΣ ΣΤΟΛΟΣ 8,4 εκατ. TEUs
MSC
ΣΤΟΛΟΣ 5,7 εκατ. TEUs
168