Page 160 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 160

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ


                                                                      τον κόσμο διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές
                                                                      για τη διαχείρισή της. Επιπλέον, το γεγονός ότι
                                                                      παραμένει υγρή σε θερμοκρασία περιβάλλο-
                                                                      ντος την καθιστά οικονομικά αποδοτική για την
                                                                      αποθήκευσή της σε σύγκριση με τα εναλλακτικά
                                                                      καύσιμα LNG και την αμμωνία, που απαιτούν
                                                                      κρυογονικές δεξαμενές.
                                                                      Παρ’ όλα αυτά, η σύγκριση της μεθανόλης με τα
                                                                      συμβατικά καύσιμα αποκαλύπτει προκλήσεις.
                                                                      Ειδικότερα, η χαμηλότερη πυκνότητα ενέργειας
                                                                      της μεθανόλης συγκριτικά με το πετρέλαιο
                                                                      (MGO) σημαίνει ότι απαιτείται περισσότερος
                                                                      χώρος για την αποθήκευσή της. Επιπλέον, το
                                                                      κόστος της μεθανόλης είναι αρκετά μεγαλύτερο
                                                                      από το κόστος του VLSFO, με την τιμή να είναι
                                                                      4-5 φορές υψηλότερη. Ωστόσο, προσφέρει
                                                                      σημαντικές περιβαλλοντικές βελτιώσεις, μει-
                                                                      ώνοντας τις εκπομπές SOx και ΝΟx κατά 99%
                                                                      και 60% αντίστοιχα.
                                                                      Παρά τις τρέχουσες προκλήσεις, οι μακροπρό-
                                                                      θεσμες προοπτικές για την πράσινη μεθανόλη
                                                                      είναι ελπιδοφόρες. Αναμένεται μια σημαντική
                                                                      αύξηση στην προσφορά της πράσινης μεθα-
                                                                      νόλης μετά το 2025 που, σε συνδυασμό με την
                                                                      αναμενόμενη αύξηση στις τιμές των δικαιωμά-
                                                                      των των εκπομπών του άνθρακα, θα βελτιώσει
                                                                      την οικονομική αποδοτικότητά της. Περισσότερα
                                                                      από 100 containerships προγραμματίζεται να
                                                                      κινηθούν με μεθανόλη έως το 2028, επιβεβαιώ-
                              ΠΡΩΤΙΑ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΟΡΕΑΣ                νοντας τον καίριο ρόλο της στην προώθηση της
                              ΣΤΗ SHIP-TO-SHIP ΜΕΤΑΦΟΡΑ               βιώσιμης ναυτιλίας.
                              ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΜΕΘΑΝΟΛΗΣ
                              Η Νότια Κορέα πρωτοπορεί στην αναβάθμιση  ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ
                              των  λιμένων της  ως  hub τροφοδοσίας των  ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΜΜΩΝΙΑΣ ΣΕ ΠΛΟΙΑ
                              πλοίων με «πράσινα» καύσιμα. Πιο συγκεκρι-  ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΧΑΛΚΟΥ
                              μένα, το Υπουργείο Ωκεανών και Αλιείας της   Στο πλαίσιο αναζήτησης βιώσιμων  λύσεων
                              Νότιας Κορέας και η Λιμενική Αρχή του Ουλσάν   στη ναυτιλία, η Enaex S.A., παραγωγός νιτρι-
                              ανακοίνωσαν την παγκόσμια πρωτιά στην ολο-  κού αμμωνίου από τη Χιλή, συνέπραξε με την
                              κλήρωση ship-to-ship μεταφοράς «πράσινης»   NYK Bulk & Projects Carriers Ltd. (NBP), υπο-
                              μεθανόλης σε ένα Very Large Containership   γράφοντας ένα σημαντικό μνημόνιο κατανόη-
                              στον νοτιοκορεατικό λιμένα.             σης (MoU). Τον Ιανουάριο, οι δύο οργανισμοί
                              Επισημαίνεται ότι αυτή η επιτυχής έκβαση θα   δεσμεύτηκαν για την από κοινού έρευνα σχετικά
                              δώσει τη δυνατότητα στους νοτιοκορεατικούς   με την προμήθεια αμμωνίας με μικρό ανθρακικό
                              λιμένες να εδραιώσουν τη θέση τους ως ένα   αποτύπωμα για πλοία που κινούνται με αμμωνία.
                              παγκόσμιο hub στην τροφοδοσία των πλοίων με   Η NBP προγραμματίζει την κατασκευή 10 έως 15
                              βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα και θα προωθήσει   φορτηγών πλοίων τύπου Handymax που κινού-
                              την ανάπτυξη της νοτιοκορεατικής βιομηχανίας   νται με αμμωνία. Σκοπός των πλοίων είναι η
                              βιώσιμων ναυτιλιακών καυσίμων στο μέλλον,   μεταφορά προϊόντων χαλκού από τη Χιλή προς
                              σύμφωνα με τη Λιμενική Αρχή του Ουλσάν.  την Άπω Ανατολή, εξυπηρετώντας τις ανάγκες
                                                                      της Corporación Nacional del Cobre de Chile
                              ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΘΑΝΟΛΗ: ΟΙ ΔΥΟ ΟΨΕΙΣ          (CODELCO). Οι λεπτομέρειες της προμήθειας
                              ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ                          της αμμωνίας στα εν λόγω πλοία θα διευκρινι-
                              Στην αναζήτηση για βιώσιμες εναλλακτικές   στούν στο μέλλον. Η Enaex και η NBP εργάζονται
                              έναντι των συμβατικών καυσίμων, η πράσινη   εντατικά για την οριστικοποίηση των σχεδίων
                              μεθανόλη αναδεικνύεται ως μία από τις πλέον   αμμωνίας από τον τερματικό σταθμό αμμωνίας
                              υποσχόμενες επιλογές. Η παραγωγή της είναι   του Mejillones στην περιοχή Antofagasta της
                              σχετικά απλή, ενώ πληθώρα λιμένων σε όλο   βόρειας Χιλής.


         160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165