Page 157 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 157
Mε την ευγενική χορηγία
& ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ
ξεχωριστά σε πραγματικό χρόνο, βελτιώνοντας ΠΥΚΝΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
σημαντικά την ενεργειακή απόδοση του πλοίου. ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟΝ ΒΟΡΕΙΟ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟ
Ο νέος RoRo στόλος της LDA θα εξοπλιστεί με Σε ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση των υπη-
έξι Rotor Sails ύψους 35 μ. και με κινητήρες ρεσιών μεταφοράς οχημάτων στον Βόρειο Ατλα-
διπλού καυσίμου με e-μεθανόλη. Για την περαι- ντικό προχώρησε η Smyril Line, προσφέροντας
τέρω ενίσχυση της αποδοτικότητας του συστή- ταυτόχρονα μια βιώσιμη επιλογή. Η εν λόγω εται-
ματος πρόωσής του, θα ενσωματωθεί ένα ειδικό ρεία συνήψε συμβόλαιο με το κινεζικό ναυπηγείο
routing software. Το λογισμικό αυτό θα παρέχει τις CIMC Raffles για την κατασκευή δύο πανομοιότυ-
απαραίτητες πληροφορίες προκειμένου ο στόλος πων RoRo πλοίων μήκους 190 μ.
να αποφύγει τις διαδρομές με αντίξοες καιρικές Η εταιρεία δεν δεσμεύεται μόνο για την αποδο-
συνθήκες στον Ατλαντικό και να εκμεταλλευτεί τικότητα των πλοίων, αλλά και για την περιβαλ-
στο μέγιστο την αιολική πρόωση. Μέχρι το 2030, λοντική βιωσιμότητα, μειώνοντας σημαντικά τις
ο στόλος αναμένεται να εκπέμπει 50% λιγότερο εκπομπές. Τα νέα πλοία θα διαθέτουν σύστημα
CO2 σε σύγκριση με το 2023. μπαταριών και τη δυνατότητα σύνδεσης με την
ηλεκτρική τροφοδοσία από την ξηρά. Αυτό θα
επιτρέπει στα πλοία να ολοκληρώνουν τις επιχει-
ρήσεις τους κοντά στα λιμάνια χωρίς την εκπομπή
ρύπων. Επιπλέον, τα πλοία θα είναι προετοιμα-
σμένα ώστε να λειτουργούν με e-μεθανόλη. Το
συγκεκριμένο καύσιμο προσφέρει σημαντική μεί-
ωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και
των αέριων ρύπων του θερμοκηπίου.
Η σχεδιαστική προσέγγιση των δύο αυτών πλοίων
και η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών θα αυξή-
σουν την αποδοτικότητα, καθώς υπολογίζεται ότι
θα μεταφέρουν μεγαλύτερες ποσότητες φορτίου,
εξοικονομώντας το 60% της ενέργειας. Τα πλοία
θα ξεκινήσουν τα ταξίδια τους το 2026. Η θαλάσ-
σια διαδρομή που θα καλύπτουν είναι μεταξύ
Ευρώπης, Νήσων Φερόε και Ισλανδίας.
ΤΟ ΦΙΛΟΔΟΞΟ ΕΡΓΟ GAMMA, ΜΟΝΟΠΑΤΙ
ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΑΝΘΡΑΚΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΗ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ;
Το έργο GAMMA (Green Ammonia and
bioMethanol fuel MAritime vessels), που ξεκίνησε
τον Ιανουάριο του 2024, ανοίγει νέους ορίζοντες
για την πράσινη μετάβαση της διεθνούς ναυτιλίας.
Το GAMMA έχει συνολικό προϋπολογισμό 17 εκατ.
ευρώ, εκ των οποίων τα 13 εκατ. ευρώ προέρχονται
από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το έργο αποσκοπεί
στη μετασκευή ενός bulk carrier, χωρητικότητας
60.000 dwt, υιοθετώντας περιβαλλοντικά φιλικές
τεχνολογίες. Η δέσμευση του GAMMA για μεί-
157