Page 156 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 156
Οι πρόσφατες τάσεις στη ναυπηγική τεχνολογία και καινοτομία
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Έπιμέλεια: Θεανώ Κρασσά
ΠΟΛΥΜΕΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ νέο στόλο πλοίων τύπου RoRo, που θα ναυλωθεί
ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ από την Airbus για τη μεταφορά εξαρτημάτων και
ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ συστατικών μερών των αεροσκαφών.
H Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL), η Woodside Τα οφέλη αυτής της συνεργασίας είναι αρκετά
Energy Ltd., η HD Korea Shipbuilding and Offshore και σημαντικά. Η υιοθέτηση των Rotor Sails έχει
Engineering Co., Ltd. (HD KSOE) και η Hyundai αποδείξει την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα
Glovis Co., Ltd. (Hyundai Glovis) ανακοίνωσαν της συγκεκριμένης τεχνολογίας για τη μείωση
πρόσφατα την υπογραφή ενός μη δεσμευτικού των εκπομπών αέριων ρύπων. Η επόμενη γενιά
μνημονίου κατανόησης (MoU). Στόχος των εται- των Rotor Sails που θα υιοθετηθούν από τον
ρειών είναι η ανάπτυξη κοινών λύσεων για τη στόλο της LDA διαθέτουν το καινοτόμο σύστημα
θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου σε υγρή μορφή Norsepower Sentient Control (NPSC). Το συγκε-
(LH2), καθώς η ζήτησή του αναμένεται να αυξηθεί κριμένο σύστημα επιτρέπει τον προηγμένο έλεγχο
τις επόμενες δεκαετίες. και την εποπτεία της λειτουργίας κάθε ρότορα
Η βασική επιδίωξη των εταιρειών είναι η ανάπτυξη
μιας εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου υδρο-
γόνου στην Ασία και σε άλλες περιοχές διαμέσου
ενός πλοίου που θα έχει τη δυνατότητα να μετα-
φέρει 80.000 κ.μ. LH2 σε δεξαμενές. Συγκεκρι-
μένα, ο καταμερισμός του έργου θα γίνει ως εξής:
η Woodside θα είναι υπεύθυνη για την παραγωγή
υδρογόνου, η HD KSOE θα σχεδιάσει και θα κατα-
σκευάσει το πλοίο, ενώ η Hyundai Glovis και η MOL
θα αναλάβουν τη διαχείριση του πλοίου, αλλά και
την αποθήκευση και την ασφάλεια του υγροποιη-
μένου υδρογόνου κατά τη μεταφορά του.
Η μεταφορά του υγροποιημένου υδρογόνου προ-
σφέρει δύο σημαντικά οφέλη έναντι του αέριου.
Κατ’ αρχάς, το υγροποιημένο υδρογόνο κατα-
λαμβάνει περίπου το 1/800 του όγκου του αέριου
υδρογόνου. Δεύτερον, το υγροποιημένο υδρογόνο
είναι μη τοξικό. Βασική προϋπόθεση όμως για τη
μεταφορά του είναι η διατήρηση της θερμοκρα-
σίας εντός των δεξαμενών στους -253°C. Συνεπώς,
απαιτείται προηγμένη τεχνολογία, με την οποία η
MOL έχει αποκτήσει εμπειρία κατά τη μεταφορά
υγροποιημένου φυσικού αερίου.
ΠΛΟΙΑ ΜΕ ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΑ ΙΣΤΙΑ ΨΗΦΙΖΕΙ
Η AIRBUS
Η Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) προχώρησε
σε μια πρωτοποριακή συνεργασία για πιο βιώσιμη
ναυτιλία με τη Norsepower Oy Ltd. Η συνεργασία
αυτή αφορά την ενσωμάτωση Rotor Sails σε έναν
156