Page 156 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 156

Οι πρόσφατες τάσεις στη ναυπηγική τεχνολογία και καινοτομία
          ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ










         Έπιμέλεια: Θεανώ Κρασσά






         ΠΟΛΥΜΕΡΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ  νέο στόλο πλοίων τύπου RoRo, που θα ναυλωθεί
         ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΥΓΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥ                  από την Airbus για τη μεταφορά εξαρτημάτων και
         ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ                                  συστατικών μερών των αεροσκαφών.
         H Mitsui O.S.K. Lines Ltd. (MOL), η Woodside   Τα οφέλη αυτής της συνεργασίας είναι αρκετά
         Energy Ltd., η HD Korea Shipbuilding and Offshore   και σημαντικά. Η υιοθέτηση των Rotor Sails έχει
         Engineering Co., Ltd. (HD KSOE) και η Hyundai   αποδείξει την αξιοπιστία και την αποδοτικότητα
         Glovis Co., Ltd. (Hyundai Glovis) ανακοίνωσαν   της συγκεκριμένης τεχνολογίας για τη μείωση
         πρόσφατα την υπογραφή ενός μη δεσμευτικού   των εκπομπών αέριων ρύπων. Η επόμενη γενιά
         μνημονίου κατανόησης (MoU). Στόχος των εται-  των Rotor Sails που θα υιοθετηθούν από τον
         ρειών είναι η ανάπτυξη κοινών λύσεων για τη   στόλο της LDA διαθέτουν το καινοτόμο σύστημα
         θαλάσσια μεταφορά υδρογόνου σε υγρή μορφή   Norsepower Sentient Control (NPSC). Το συγκε-
         (LH2), καθώς η ζήτησή του αναμένεται να αυξηθεί   κριμένο σύστημα επιτρέπει τον προηγμένο έλεγχο
         τις επόμενες δεκαετίες.                    και την εποπτεία της λειτουργίας κάθε ρότορα
         Η βασική επιδίωξη των εταιρειών είναι η ανάπτυξη
         μιας εφοδιαστικής αλυσίδας υγροποιημένου υδρο-
         γόνου στην Ασία και σε άλλες περιοχές διαμέσου
         ενός πλοίου που θα έχει τη δυνατότητα να μετα-
         φέρει 80.000 κ.μ. LH2 σε δεξαμενές. Συγκεκρι-
         μένα, ο καταμερισμός του έργου θα γίνει ως εξής:
         η Woodside θα είναι υπεύθυνη για την παραγωγή
         υδρογόνου, η HD KSOE θα σχεδιάσει και θα κατα-
         σκευάσει το πλοίο, ενώ η Hyundai Glovis και η MOL
         θα αναλάβουν τη διαχείριση του πλοίου, αλλά και
         την αποθήκευση και την ασφάλεια του υγροποιη-
         μένου υδρογόνου κατά τη μεταφορά του.
         Η μεταφορά του υγροποιημένου υδρογόνου προ-
         σφέρει δύο σημαντικά οφέλη έναντι του αέριου.
         Κατ’ αρχάς, το υγροποιημένο υδρογόνο κατα-
         λαμβάνει περίπου το 1/800 του όγκου του αέριου
         υδρογόνου. Δεύτερον, το υγροποιημένο υδρογόνο
         είναι μη τοξικό. Βασική προϋπόθεση όμως για τη
         μεταφορά του είναι η διατήρηση της θερμοκρα-
         σίας εντός των δεξαμενών στους -253°C. Συνεπώς,
         απαιτείται προηγμένη τεχνολογία, με την οποία η
         MOL έχει αποκτήσει εμπειρία κατά τη μεταφορά
         υγροποιημένου φυσικού αερίου.

         ΠΛΟΙΑ ΜΕ ΚΥΛΙΝΔΡΙΚΑ ΙΣΤΙΑ ΨΗΦΙΖΕΙ
         Η AIRBUS
         Η Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) προχώρησε
         σε μια πρωτοποριακή συνεργασία για πιο βιώσιμη
         ναυτιλία με τη Norsepower Oy Ltd. Η συνεργασία
         αυτή αφορά την ενσωμάτωση Rotor Sails σε έναν


         156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161