Page 158 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 158

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ


                              ωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου  NORTHERN LIGHTS JV: ΟΡΟΣΗΜΟ
         17 εκατ.             ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους περιβαλλοντι-  ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ
         ευρώ είναι ο         κούς στόχους του IMO για το 2050.       LCO� CARRIERS
         προϋπολογισμός       Βασική στόχευση του πενταετούς έργου είναι   Ένα βήμα πιο κοντά στα πρώτα πλοία μεταφοράς
         του προγράμματος     η αντικατάσταση των παραδοσιακών γεννη-  υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα βρίσκεται
         GAMMA, που           τριών με ένα καινοτόμο σύστημα που λει-  η Northern Lights JV, κοινοπραξία των κολοσσών
         ανοίγει νέους        τουργεί με e-καύσιμα. Αυτό θα επιτευχθεί με   ενέργειας Shell, Total και Equinor.
         ορίζοντες για        την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας από   Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης ανάρτησης της
         την πράσινη          κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Το υδρογόνο θα   Northern Lights JV στα μέσα κοινωνικής δικτύ-
         μετάβαση της         παραχθεί από τον μετασχηματισμό της αμμω-  ωσης, η εταιρεία παρέλαβε  τις δεξαμενές
         ναυτιλίας.           νίας και της πράσινης μεθανόλης. Συμπλη-  μεταφορικής ικανότητας 7.500 κ.μ. για τα δύο
                              ρωματικά, κάποιο ποσοστό του υδρογόνου θα   πρώτα πλοία που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή,
                              παράγεται από τα φωτοβολταϊκά πάνελ που   οι οποίες εγκαταστάθηκαν επιτυχώς.
                              θα έχουν τοποθετηθεί στα καλύμματα στομίων   Η παράδοση των δεξαμενών πραγματοποιή-
                              του φορτηγού πλοίου.                    θηκε από την εταιρεία Jiangsu Watts Energy &
                              Η συνεργασία με το Frauhofer Institute και την   Engineering και συνιστά ένα σημαντικό ορόσημο
                              Ballard Systems Europe ενισχύει την προσπά-  για την ανάπτυξη του στόλου LCO2 carriers της
                              θεια του έργου για την πράσινη μετάβαση. Με   Northern Lights JV.
                              την επίτευξη των στόχων του, το GAMMA ανα-
                              μένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη στη  ΙΑΠΩΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
                              ναυτιλιακή βιομηχανία για την προστασία του  ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΚΑΙ
                              περιβάλλοντος.                          ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΑΝΘΡΑΚΑ
                                                                      Σε ένα σημαντικό βήμα για την εφαρμογή της
                              ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ, Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ NYK           τεχνολογίας  δέσμευσης  και  αποθήκευσης
                              ΓΙΑ ΤΟ 2024                             άνθρακα (CCS) προχώρησαν, μέσω της υπογρα-
                              Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία NYK Line ανα-  φής ενός συμφωνητικού κατανόησης (MoU), η
                              κοίνωσε μια νέα σειρά δοκιμών που θα διαρκέ-  Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) σε συνεργασία με
                              σουν το οικονομικό έτος 2024, με επίκεντρο την   την JX Nippon Oil & Gas Exploration Corporation
                              εκτεταμένη χρήση βιοκαυσίμων για την κίνηση   (JX). Το MoU αυτό έχει σκοπό την ανάπτυξη μιας
                              του υφιστάμενου στόλου της.             εφοδιαστικής αλυσίδας για τη δέσμευση και την
                              Ήδη από το 2019 η NYK επιβεβαίωσε την απο-  αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα μεταξύ της
                              δοτικότητα και την ασφάλεια της προσωρινής   Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, συμπεριλαμβανο-
                              χρήσης βιοκαυσίμων μέσω δοκιμών σε δέκα   μένης και της θαλάσσιας μεταφοράς του.
                              πλοία του στόλου της. Η τρέχουσα αξιολόγηση   Η στρατηγική αυτή συνεργασία επικεντρώνεται
                              των βιοκαυσίμων επικεντρώνεται στην εξέταση   στη δημιουργία μιας διαδικασίας που θα περιλαμ-
                              της επίδρασής τους στο σύστημα πρόωσης του   βάνει: τη δέσμευση του CO2 από το διυλιστήριο
                              πλοίου και στην ποιότητά τους κατά την αποθή-  της ENEOS και άλλες βιομηχανικές μονάδες
                              κευση. Γι’ αυτούς τους λόγους, η NYK προβαίνει   στην Ιαπωνία, τη μεταφορά του διά θαλάσσης
                              σε δοκιμές διάρκειας τριών μηνών, κάνοντας   στο λιμάνι του Bonython στην Αυστραλία και την
                              χρήση των βιοκαυσίμων από πλοία διαφορετικού   τελική έγχυση και αποθήκευσή του σε επιλεγμέ-
                              τύπου. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα   νες γεωλογικές δομές.
                              των δοκιμών είναι ενθαρρυντικά, η ΝΥΚ θα   Για την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος, η
                              συνεχίσει τις δοκιμές, επιμηκύνοντας το χρονικό   MOL και η JX έχουν προγραμματίσει να διεξα-
                              διάστημα χρήσης των βιοκαυσίμων.        γάγουν από κοινού τις εξής μελέτες:
                              Δεδομένου ότι τα βιοκαύσιμα δεν εκπέμπουν   1. Την επιλογή ενός κατάλληλου φορέα για την
                              θείο κατά την καύση τους (SΟx) ενώ παράλληλα   ασφαλή μεταφορά του υγροποιημένου CO2. Αυτή
                              θεωρείται ότι έχουν μηδενικό ανθρακικό αποτύ-  θα γίνει έπειτα από εμπεριστατωμένη μελέτη –
                              πωμα, ο εφοδιασμός τους σε συμβατικούς κινη-  κυρίως της MOL– των συνθηκών στα λιμάνια
                              τήρες ντίζελ προσφέρει μια ελκυστική λύση για   της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας, του μήκους
                              την εταιρεία.                           διαδρομής για τη μεταφορά και τον όγκο που επι-
                              Η τελική υιοθέτηση των βιοκαυσίμων από τον   τρέπεται με ασφάλεια να μεταφερθεί. Επιπλέον
                              στόλο της NYK θα συμβάλει στην επίτευξη των   θα γίνει μια εκτίμηση του κόστους της θαλάσ-
                              περιβαλλοντικών της στόχων. Μόλις από πέρυσι   σιας μεταφοράς του, με στόχο την ανάπτυξη μιας
                              η εταιρεία έχει δεσμευτεί για μείωση των εκπο-  οικονομικά βιώσιμης λύσης.
                              μπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 45% μέχρι   2. Την εκτίμηση του συνολικού κόστους της εφο-
                              το τέλος του 2030.                      διαστικής αλυσίδας CCS, στην οποία θα εστιαστεί
                                                                      η JX.


         158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163