Page 64 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 64
ΊΔΡΥΜΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ
μική κατάσταση της χώρας σε επίπεδο ❹ Η Laskaridis Shipping επεν-
κρατικής χρεοκοπίας, όμως εκτιμάται δύει στην ψηφιοποίηση προς
ότι χρήζει εκσυγχρονισμού και ανα- τη μείωση του περιβαλλο-
βάθμισης. ντικού αποτυπώματος του
Όσοι πόροι και να διατεθούν για την στόλου της. Δεδομένου ότι
προμήθεια κεφαλαιουχικού εξοπλι- η ραχοκοκαλιά της Ελλη-
σμού, όση βοήθεια/φαβοριτισμός νόκτητης ναυτιλίας είναι οι
και να της παρασχεθεί από την Ελλη- εταιρείες με μικρότερους
νική πλοιοκτησία, εάν δεν συνοδεύο- στόλους, πώς θα καταφέ-
νται από ενίσχυση της υφιστάμενης ρουν αυτές οι εταιρείες να
τεχνογνωσίας, που να στοχεύει στην ανταποκριθούν στη νέα τάξη
ανάπτυξη και στην αυτοδυναμία της πραγμάτων;
Ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, Η διεθνής ναυτιλία διέρχεται φάση
κάθε αναπτυξιακό πρόγραμμα, όσο έντονου μετασχηματισμού της, με τις
φιλόδοξο και να είναι, δεν θα αναπτυ- απαιτήσεις αύξησης της ενεργειακής
χθεί κατάλληλα. αποδοτικότητάς της και της απόλυ-
Απαιτείται μακρόπνοος αναπτυξιακός της συμμόρφωσης με τις ολοένα και
Το βαθύ ναυτικό σχεδιασμός και αξιοποίηση της κάθε αυξανόμενες κανονιστικές διατάξεις
υπόβαθρο που παρουσιαζόμενης ευκαιρίας για απορ- να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της
διαθέτει ο ρόφηση, αξιοποίηση και ανάπτυξη λήψης σημαντικών αποφάσεων και
χώρος και το σύγχρονης τεχνολογίας, με δεδομένο μελλοντικών σχεδιασμών. Το περιβαλ-
επιχειρηματικό ότι ο ναυτιλιακός τομέας θα κληθεί λοντικό αποτύπωμα του στόλου κάθε
δαιμόνιο του Έλληνα στο μέλλον να διαχειριστεί ακόμα πιο ναυτιλιακής εταιρείας, ανεξαρτήτως
δεν αποτελούν απλώς σύγχρονες τεχνολογίες, οι οποίες, σε μεγέθους ή/και χωρητικότητας, και η
ανταγωνιστικά συνδυασμό με τη στρατηγική μας θέση συνεχής βελτιστοποίηση των επιδό-
πλεονεκτήματα, ναυτιλιακά και τον ναυτικό χαρακτήρα σεων πλοίων και συστημάτων αποτε-
αλλά συγκροτούν της άμυνάς μας, μπορούν να χρησιμο- λούν πλέον καταλύτες στις διαδικα-
τα εχέγγυα ότι η ποιηθούν αναπτυξιακά και να αξιοποι- σίες επιχειρησιακής και τεχνολογικής
Ελληνική εμπορική ηθούν διπλωματικά. διαχείρισής τους.
ναυτιλία θα Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα Ταυτόχρονα, η ναυτιλιακή βιομηχανία
εξακολουθήσει να Ελληνικής βιομηχανικής πρωτοπο- επιδέχεται-υποδέχεται και αυτή την
ηγείται παγκοσμίως ρίας σε «state-of-the-art maritime ψηφιακή επανάσταση, όπως αυτή
και να συμβάλλει technologies», αξίζει να αναφερθεί επισυμβαίνει και σε παραγωγικούς και
στην ισχυροποίηση ότι στον τομέα της ψηφιοποιημένης καταναλωτικούς τομείς προϊόντων και
της χώρας όχι μόνο ναυτιλίας (digitalization in Shipping) υπηρεσιών, σχεδόν σε όλες τις βιομη-
με οικονομικούς διαθέτουμε ήδη σημαντικότατη τεχνο- χανίες. Ολοένα και περισσότερες ναυ-
όρους, αλλά και σε γνωσία, ώστε να παράγονται εγχώρια, τιλιακές εταιρείες συνειδητοποιούν
διεθνές πολιτικό ολοκληρωμένα συστήματα τηλεμε- και αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα
επίπεδο. τρίας (Ηardware and Software) αμιγώς αξιοποίησης της ψηφιοποίησης για την
από Ελληνικές εταιρείες. αύξηση της λειτουργικής και τεχνολο-
Η Laskaridis Shipping έχει εμπιστευ- γικής αποδοτικότητας πλοίων, διαδικα-
τεί τις παραπάνω εταιρείες εδώ και σιών και στελεχών, εισάγοντας περισ-
αρκετά χρόνια και έχει στηρίξει με σότερη εμπλοκή των δομών ξηράς στη
επιτυχία το σύνολο του προγράμματος λειτουργία των στόλων τους.
digitalization του στόλου της σε Ελλη- Η ψηφιοποιημένη ναυτιλία, δηλαδή η
νικές ψηφιακές πλατφόρμες. Η δε ικανότητα των στελεχών της να δια-
τεχνολογική και τεχνογνωσιακή ισχύς χειρίζονται, να αναλύουν και να αξι-
που έχει ήδη αναπτυχθεί επιτρέπει οποιούν δεδομένα από τα πλοία, να
την αξιοποίησή της σε προγράμματα αποκτούν άμεσα βαθιά και αξιοποιή-
εφαρμοσμένης έρευνας στις επιστη- σιμη γνώση, να δύνανται να κάνουν
μονικές δράσεις προς την επίτευξη ακριβείς προβλέψεις και αναλύσεις,
απανθρακοποίησης της παγκόσμιας οδηγεί στο να λαμβάνονται έγκαιρες
ναυτιλίας. και σωστές αποφάσεις, να συγκροτού-
Επίσης, με μεγάλη ικανοποίηση νται νέες διαδικασίες και να επιτυγ-
έχουμε φέρει για επισκευή στην χάνονται οι βέλτιστες επιδόσεις, καθ’
Ελλάδα το δεύτερό μας πλοίο σε διά- όλη τη διάρκεια της επιχειρηματικής
στημα μερικών μηνών. και επιχειρησιακής ζωής των πλοίων.
62