Page 67 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 67
O πρόεδρος του ΣΕΕΝ συζητά για τη συμβολή των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στην ελληνική
οικονομία και τις προκλήσεις που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η επιβατηγός ναυτιλία τα
προσεχή έτη.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ & ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
ΤΗΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΟ 2024
Άρθρο του Με την ευκαιρία του απολογισμού του έργου έτους ρήγηση ή επιδοτήσεις έναντι του υπόλοιπου
Διονυσίου Θεοδωράτου, 2023 και τον προγραμματισμό των δράσεων έτους 5% της κίνησης (44 «άγονα» νησιά), που εξυ-
προέδρου του Συνδέσμου 2024 με ορίζοντα το έτος 2030, λόγω των νέων και πηρετούνται με τη μίσθωση πλοίων μέσω συμ-
Επιχειρήσεων Επιβατηγού
Ναυτιλίας υπό έγκριση κανονισμών της πράσινης μετάβασης, βάσεων των οποίων το μίσθωμα/αποζημίωση
θα ήθελα να ευχαριστήσω τα μέλη του ΔΣ και τα του ακτοπλοϊκού πλοίου μετά βίας καλύπτει το
μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού λειτουργικό του κόστος.
Ναυτιλίας για τη στήριξη και τη συμμετοχή τους …αναδεικνύει τη συμβολή των ακτοπλοϊκών επι-
στις κοινές προσπάθειες, οι οποίες είχαν θετικό χειρήσεων στη συνοχή, στη γεωγραφική συνέχεια,
πρόσημο στην ανάπτυξη της σύγχρονης ελληνι- στη νησιωτικότητα, στον τουρισμό και στην κοινω-
κής επιβατηγού ναυτιλίας και στην εδραίωση ενός νικο-οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
ανταγωνιστικού εθνικού κεφαλαίου στο ευρωπαϊκό Εκτιμώντας τις επιπτώσεις στον κλάδο της επιβατη-
και παγκόσμιο σύστημα των ακτοπλοϊκών μετα- γού ναυτιλίας κατά την τελευταία άνω των 12 ετών
φορών. περίοδο, τις γεωπολιτικές εντάσεις, την παγκόσμια
Το γεγονός ότι: κρίση, τα μνημόνια, την πανδημία, το ενεργειακό
• Διαχειρίζεται ποσοστό περίπου 18% της ευρω- και κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, σε συνδυ-
παϊκής ακτοπλοϊκής κίνησης σε σχέση με το ασμό με:
2% του πληθυσμού της χώρας μας, έναντι της • Την έναρξη εφαρμογής της δέσμης των
ΕΕ, και συνδέει τη χώρα με την ΕΕ μέσω των μέτρων των ευρωπαϊκών κανονισμών της
γραμμών Ελλάδας-Ιταλίας. απανθρακοποίησης στο πλαίσιο του «Fit for
• Συνδέει 115 νησιά με την ηπειρωτική χώρα σε 55», δηλαδή των μέτρων της πράσινης μετά-
καθημερινή βάση, εκ των οποίων τα 89 εξυ- βασης.
πηρετούνται αποκλειστικά και μόνο από τα • Την αβεβαιότητα των τιμών των νέων εναλλα-
ακτοπλοϊκά πλοία. κτικών καυσίμων, μαζί με την υψηλή φορολό-
• Εξυπηρετεί σχεδόν αποκλειστικά όλες τις γησή τους.
ενδονησιωτικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. • Τη μέση υψηλή ηλικία των ακτοπλοϊκών
• Εξυπηρετεί το 95% της κίνησης του ακτοπλο- πλοίων (η μέση ηλικία το 2030 θα είναι 36
ϊκού δικτύου μεταφορών με δρομολογήσεις χρόνια, ενώ θα υπάρχουν και 15 πλοία άνω
πλοίων χωρίς καμία κρατική ενίσχυση, επιχο- των 50 ετών).
65