Page 70 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 70

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


                                                                       ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
                                                                       ΣΤΗΡΙΞΗΣ
                                                                       Η ενίσχυση με τη μορφή κρατικής επιχορήγησης
                                                                       του περιβαλλοντικού κόστους των επενδύσεων
                                                                       των εταιρειών, για να αποκτήσουν φιλικότερα
                                                                       προς το περιβάλλον πλοία και να μετασκευά-
                                                                       σουν τα υφιστάμενα πλοία σε «φιλικότερα».
                                                                       Η αναγνώριση της εποχικότητας του ακτοπλο-
                                                                       ϊκού έργου με την παράταση της χειμερινής
                                                                       περιόδου τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.
                                                                       Η διατήρηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ
                                                                       της ακτοπλοϊκής μεταφοράς ως υπηρεσίας
                                                                       γενικού ενδιαφέροντος ή ακόμα και περαιτέρω
                                                                       μείωσης στα εισιτήρια των επιβατών αλλά και
                                                                       των ΙΧ οχημάτων στις θαλάσσιες μεταφορές,
                                                                       στο πλαίσιο της Οδηγίας 2022/542. Ενδεικτικά,
                                                                       αναφέρεται ότι στην Ιταλία, χώρα με συγκρίσιμο
                                                                       όγκο επιβατικής κίνησης μέσω θαλάσσης στην ΕΕ,
                       Η σημαντικότερη πρόκληση που                    ο αντίστοιχος συντελεστής ΦΠΑ διαμορφώνεται
                 αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο                στο 10%.
                  πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι                 H αποζημίωση των εταιρειών λόγω της επιβολής
                   αυτή της ανανέωσης του στόλου, αφού                 από την πολιτεία των υποχρεωτικών εκπτώσεων
                  ακόμη καθυστερεί και δεν έχει ανοίξει                και κοινωνικών πολιτικών τιμολόγησης, όπως ανά-
                      κανένας κύκλος χρηματοδότησης.                   λογα αποζημιώνει άλλα μέσα μεταφοράς (ΚΤΕΛ).

                                                                       Ισότιμη αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας
                                                                       του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου στις διεθνείς
                                                                       γραμμές, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων
                                                                       κρατών της ΕΕ.
                                                                       Η ανάλογη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των
                                                                       ελληνικών επιχειρήσεων μέσω της επιδότησης
                                                                       των εργοδοτικών εισφορών των ναυτολογημέ-
                                                                       νων ναυτικών στα με ελληνική σημαία πλοία των
                                                                       διεθνών γραμμών, όπως είναι της Αδριατικής
                                                                       Θάλασσας, και της παρακράτησης του φόρου των
                                                                       μισθωτών υπηρεσιών των ναυτικών κατά τα πρό-
                                                                       τυπα άλλων κρατών-μελών της ΕΕ (όπως Ιταλία,
                                                                       Γερμανία) αποτελεί μια πρόκληση άμεσης επέμ-
                                                                       βασης και θεραπείας από την πολιτεία.

                                                                       Γραμμές δημόσιας υπηρεσίας εξυπηρέτησης
                                                                       των «άγονων» νησιών.
                                                                       Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και των προ-
                              •   Πολιτικές προσέλκυσης ναυτικών στην ακτο-  ϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημό-
                                 πλοΐα και προγράμματα κατάρτισης, μετεκ-  σιας υπηρεσίας –μίσθωσης πλοίων– για την
                                 παίδευσης και λοιπές εκπαιδευτικές δράσεις.   εξυπηρέτηση των (άγονων) γραμμών δημόσιας
                              •   Ευρεία και ουσιαστικότερη ενημέρωση από   υπηρεσίας βάσει επικαιροποιημένων κριτηρίων
                                 τα συναρμόδια υπουργεία και από τη ναυτι-  και η αύξηση κατά 15,9% της αποζημίωσης (των
                                 λιακή κοινότητα σχετικά με την προσέλκυση   μισθωμάτων) εκτέλεσης δρομολογίων εξυπηρέ-
                                 των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και στην   τησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας λόγω των
                                 επιβατηγό ναυτιλία.                  αυξήσεων των τιμών και των δαπανών.
                              •   Επικαιροποίηση των προσόντων των θέσεων   Ο κλάδος μας αναμένει από την πολιτεία την
                                 εργασίας στην επιβατηγό ναυτιλία, προσαρ-  ανάλογη στήριξη του μεγέθους, της δυναμικό-
                                 μοσμένων στις νέες τεχνολογίες της ψηφιο-  τητας και της θέσης που κατέχει στον παγκό-
                                 ποίησης-πράσινης μετάβασης.          σμιο και κοινοτικό χώρο και της συνεισφοράς
                              •   Παροχή φορολογικών κινήτρων προς τους   του στη νησιωτικότητα, στον τουρισμό και στην
                                 ναυτικούς.                           οικονομία.


         68
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75