Page 70 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 70
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Η ενίσχυση με τη μορφή κρατικής επιχορήγησης
του περιβαλλοντικού κόστους των επενδύσεων
των εταιρειών, για να αποκτήσουν φιλικότερα
προς το περιβάλλον πλοία και να μετασκευά-
σουν τα υφιστάμενα πλοία σε «φιλικότερα».
Η αναγνώριση της εποχικότητας του ακτοπλο-
ϊκού έργου με την παράταση της χειμερινής
περιόδου τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.
Η διατήρηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ
της ακτοπλοϊκής μεταφοράς ως υπηρεσίας
γενικού ενδιαφέροντος ή ακόμα και περαιτέρω
μείωσης στα εισιτήρια των επιβατών αλλά και
των ΙΧ οχημάτων στις θαλάσσιες μεταφορές,
στο πλαίσιο της Οδηγίας 2022/542. Ενδεικτικά,
αναφέρεται ότι στην Ιταλία, χώρα με συγκρίσιμο
όγκο επιβατικής κίνησης μέσω θαλάσσης στην ΕΕ,
Η σημαντικότερη πρόκληση που ο αντίστοιχος συντελεστής ΦΠΑ διαμορφώνεται
αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο στο 10%.
πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι H αποζημίωση των εταιρειών λόγω της επιβολής
αυτή της ανανέωσης του στόλου, αφού από την πολιτεία των υποχρεωτικών εκπτώσεων
ακόμη καθυστερεί και δεν έχει ανοίξει και κοινωνικών πολιτικών τιμολόγησης, όπως ανά-
κανένας κύκλος χρηματοδότησης. λογα αποζημιώνει άλλα μέσα μεταφοράς (ΚΤΕΛ).
Ισότιμη αντιμετώπιση της ανταγωνιστικότητας
του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου στις διεθνείς
γραμμές, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων
κρατών της ΕΕ.
Η ανάλογη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των
ελληνικών επιχειρήσεων μέσω της επιδότησης
των εργοδοτικών εισφορών των ναυτολογημέ-
νων ναυτικών στα με ελληνική σημαία πλοία των
διεθνών γραμμών, όπως είναι της Αδριατικής
Θάλασσας, και της παρακράτησης του φόρου των
μισθωτών υπηρεσιών των ναυτικών κατά τα πρό-
τυπα άλλων κρατών-μελών της ΕΕ (όπως Ιταλία,
Γερμανία) αποτελεί μια πρόκληση άμεσης επέμ-
βασης και θεραπείας από την πολιτεία.
Γραμμές δημόσιας υπηρεσίας εξυπηρέτησης
των «άγονων» νησιών.
Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και των προ-
• Πολιτικές προσέλκυσης ναυτικών στην ακτο- ϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημό-
πλοΐα και προγράμματα κατάρτισης, μετεκ- σιας υπηρεσίας –μίσθωσης πλοίων– για την
παίδευσης και λοιπές εκπαιδευτικές δράσεις. εξυπηρέτηση των (άγονων) γραμμών δημόσιας
• Ευρεία και ουσιαστικότερη ενημέρωση από υπηρεσίας βάσει επικαιροποιημένων κριτηρίων
τα συναρμόδια υπουργεία και από τη ναυτι- και η αύξηση κατά 15,9% της αποζημίωσης (των
λιακή κοινότητα σχετικά με την προσέλκυση μισθωμάτων) εκτέλεσης δρομολογίων εξυπηρέ-
των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και στην τησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας λόγω των
επιβατηγό ναυτιλία. αυξήσεων των τιμών και των δαπανών.
• Επικαιροποίηση των προσόντων των θέσεων Ο κλάδος μας αναμένει από την πολιτεία την
εργασίας στην επιβατηγό ναυτιλία, προσαρ- ανάλογη στήριξη του μεγέθους, της δυναμικό-
μοσμένων στις νέες τεχνολογίες της ψηφιο- τητας και της θέσης που κατέχει στον παγκό-
ποίησης-πράσινης μετάβασης. σμιο και κοινοτικό χώρο και της συνεισφοράς
• Παροχή φορολογικών κινήτρων προς τους του στη νησιωτικότητα, στον τουρισμό και στην
ναυτικούς. οικονομία.
68