Page 74 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 74
ΕΝΩΣΗ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
εκ των προτέρων τις δραστηριότητες που σχε-
τίζονται με την κρουαζιέρα.
Πιο συγκεκριμένα, είναι αναγκαία η άμεση
εφαρμογή ενός αξιόπιστου συστήματος, που
θα ρυθμίζει τις προσεγγίσεις των πλοίων στους
κύριους προορισμούς κρουαζιέρας και θα παρέ-
χει έγκαιρα την απαραίτητη πληροφόρηση κατά
τον σχεδιασμό των κρουαζιερών από τις εται-
ρείες. Αυτό θα βελτιώσει την εμπειρία των επι-
σκεπτών της κρουαζιέρας αλλά και των υπευθύ-
νων για την κατάρτιση των δρομολογίων.
Επίσης, οι τοπικές κοινωνίες, με τους παρό-
χους εκδρομών και τις εταιρείες συνδυαστικά,
θα πρέπει να αναζητήσουν και να αναδείξουν
περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος στους
δημοφιλείς προορισμούς, προκειμένου να
υπάρχει διασπορά σε διάφορα σημεία και να
αποφευχθεί η συμφόρηση σε ορισμένα αξιο-
θέατα.
Η χώρα μας διαθέτει 55 λιμάνια, στα οποία προ-
σεγγίζουν κρουαζιερόπλοια διαφόρων μεγε-
θών, δίνοντας στις εταιρείες κρουαζιέρας τη
δυνατότητα να προσφέρουν πολλούς συναρπα-
στικούς προορισμούς σε μικρές αποστάσεις. Η
προώθηση των λιγότερο γνωστών προορισμών
θεί μείωση των αριθμών της κρουαζιέρας, αφού θα βοηθήσει σημαντικά στην πιο ισορροπημένη
πολλά πλοία θα μεταφερθούν δυτικότερα στη εξάπλωση της δραστηριότητας στη χώρα.
Μεσόγειο αλλά και σε άλλες περιοχές παγκο- Για να αξιοποιηθούν όμως πλήρως οι προο-
σμίως. Πολλές εταιρείες ανακοίνωσαν ήδη τα πτικές της Ελλάδας, σε συνδυασμό με το ιδι-
νέα τους δρομολόγια, όπου διαφαίνεται αυτή αίτερα θετικό κλίμα, και να μεγιστοποιηθούν
η τάση. τα οφέλη της χώρας, θα πρέπει να καταρτιστεί
Επιπλέον των γεωπολιτικών εξελίξεων στην ένα εθνικό σχέδιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη των
περιοχή, η βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι προορισμών, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτη-
αντιμέτωπη με μια σειρά προκλήσεων σε διε- ριστικά κάθε περιοχής. Αυτό είναι απαραίτητο
θνές αλλά και σε τοπικό επίπεδο. προκειμένου να αποφασιστούν ο τύπος και το
Οι νέες απαιτήσεις για την απανθρακοποίηση μέγεθος των υποδομών που απαιτούνται κατά
και τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα των πλοίων προτεραιότητα για την υγιή ανάπτυξη της δρα-
παραμένουν στην πρώτη θέση αυτών των προ- στηριότητας.
κλήσεων. Επίσης, θα πρέπει να γίνουν ενέργειες για την
H εφαρμογή του ευρωπαϊκού συστήματος εμπο- ανάπτυξη των υποστηρικτικών δραστηριοτήτων
ρίας εκπομπών της ΕΕ (EU ETS) από το 2024 στον κλάδο, όπως ο εφοδιασμός των πλοίων, οι
θα επιβαρύνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας επισκευές κ.ά.
των πλοίων στην Ευρώπη. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε την έλλειψη
Η προσέλκυση και η διατήρηση ικανού και της ελληνικής σημαίας από την κρουαζιέρα,
έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού σε όλους που αποτελεί θεμελιώδη κρίκο στη διατήρηση
τους τομείς είναι ακόμα μία πρόκληση για την της τεχνογνωσίας και στη στενότερη σύνδεση
κρουαζιέρα. αυτής της ιδιαίτερης μορφής ναυτιλιακής και
Ειδικότερα στην Ελλάδα θα πρέπει να υπάρξει τουριστικής δραστηριότητας με τη χώρα μας.
πρόβλεψη ώστε η σημαντική αυτή αύξηση της Σε διεθνές επίπεδο, με αναμενόμενο όγκο επι-
κρουαζιέρας, μαζί με την αναμενόμενη αύξηση βατών από 27 έως και 33 εκατ. παγκοσμίως το
των άλλων μορφών εισερχόμενου τουρισμού, να 2023, αύξηση 11% σε σύγκριση με το 2019, με
γίνει με τρόπο βιώσιμο, διατηρώντας τον χαρα- ιδιαίτερα θετικό καταναλωτικό κλίμα, καθώς
κτήρα των προορισμών και προσφέροντας θετι- η πρόθεση για κρουαζιέρα εμφανίζεται πλέον
κές εμπειρίες στους επισκέπτες, αποκλείοντας υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία,
τα φαινόμενα υπερτουρισμού. αλλά και με την έμφαση που δίνει στα βιώσιμα
Για να γίνει αυτό, θα πρέπει όλα τα εμπλεκόμενα ταξίδια, ο κλάδος της κρουαζιέρας μπορεί να
μέρη να συνεργαστούν και να προγραμματίσουν είναι ρεαλιστικά αισιόδοξος για το μέλλον.
72