Page 68 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 68

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


                                                                      ματος CO2 του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας
                                                                      θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης
                                                                      νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων
                                                                      πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτι-
                                                                      κού καυσίμου.
                                                                      Υπάρχουν σημαντικές προκλήσεις που πρέπει να
                                                                      αντιμετωπιστούν, όπως η έλλειψη υποδομών για
                                                                      την παραγωγή και τη διάθεσή τους, η διαθεσιμό-
                                                                      τητα ποσοτήτων στην απαιτούμενη κλίμακα, που
                                                                      απαιτούν ενιαίο συντονισμό για την υιοθέτηση
                                                                      και την ανάπτυξη των εναλλακτικών καυσίμων.
                                                                      Η άμεση καταρχήν οικονομική ενίσχυση με τη
                                                                      μορφή επιχορήγησης ύψους τουλάχιστον 200
                                                                      εκατ. ευρώ, μέσω υιοθέτησης ενός ευέλικτου,
                                                                      ευρύτερου συγχρηματοδοτικού μηχανισμού για
                                                                      «πράσινες» επενδύσεις στα πλοία της επιβατη-
                                                                      γού ναυτιλίας, σε αντιστοιχία με ανάλογες χρη-
                                                                      ματοδοτικές πρωτοβουλίες κοινοτικών κρατών
                                                                      (Ιταλία), αποτελεί προϋπόθεση για τη διατήρηση
                                                                      της βιωσιμότητας και της ανταγωνιστικότητας
                                                                      των ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών, ενώ
                                                                      παράλληλα εκτιμάται ότι θα τονώσει την ελλη-
                                                                      νική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, με πολ-
                                                                      λαπλές ωφέλειες για την ανάπτυξη της εθνικής
                                                                      οικονομίας.

                                                                      Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΙΜΕΝΙ-
                              •   Τους υψηλούς συντελεστές του ΦΠΑ στους   ΚΗΣ  ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ
                                 ναύλους επιβατών και οχημάτων.       ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΑ-
                              •   Τη μέχρι στιγμής έλλειψη στρατηγικών και   ΣΙΝΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ
                                 εφαρμογής μέτρων στήριξης.           Η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής δια-
                              …όλα αυτά αναμένεται να μεταφέρουν στο ακτο-  κυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών
                              πλοϊκό έργο ισχυρές πιέσεις και διαταράξεις στο   τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν
                              δίκτυο μεταφορών.                       οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες είναι
                              Οι προτάσεις  του Συνδέσμου συνοψίζονται   επιβεβλημένη.
                              κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμο-  H βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφά-
                              γής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων   λειας, της υποδομής παροχής εναλλακτικών καυ-
                              προκλήσεων της ακτοπλοΐας:              σίμων και των πολιτικών χρεώσεων των λιμενικών
                              •   Χρηματοδότηση των επενδύσεων απανθρα-  εγκαταστάσεων ώστε να μη θέτουν εμπόδια στη
                                 κοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.    νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητι-
                              •   Επικαιροποίηση της λιμενικής διακυβέρνησης   κότητα και στον τουρισμό.
                                 και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στή-  Η πλήρης εφαρμογή του κανονισμού 352/2017
                                 ριξης της πράσινης μετάβασης.        της απελευθέρωσης των λιμενικών υπηρεσιών
                              •   Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των   από τους φορείς διοίκησης των λιμένων.
                                 νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων.  Η μείωση των χρεώσεων λιμενικών εξόδων κατά
                              •   Εφαρμογή δημοσιονομικών μέτρων στήριξης   20% για τους μήνες από Νοέμβριο μέχρι και
                                 και αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας.   Μάιο.

                              Η ΑΠΑΝΘΡΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΟΥ       ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
                              ΣΤΟΛΟΥ                                  ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ
                              Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει   Η έλλειψη προσωπικού για τη στελέχωση των
                              η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης   πλοίων της επιβατηγού ναυτιλίας αποτελεί μια
                              μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στό-  ραγδαία αυξανόμενη πρόκληση προς αντιμετώ-
                              λου, αφού ακόμη καθυστερεί και δεν έχει ανοί-  πιση.
                              ξει κανένας κύκλος χρηματοδότησης.      Για την προσέλκυση νέων προς ναυτολόγηση με
                              Οι επενδύσεις με στόχο τη βελτίωση της ενερ-  εξειδικευμένες γνώσεις στην επιβατηγό ναυτιλία
                              γειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώ-  θα συνέβαλαν μέτρα όπως:


         66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73