Page 59 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 59

Η κ. Σουζάνα Λασκαρίδη συνομιλεί με τα Ναυτικά Χρονικά για τη συνεισφορά της ελληνικής
            ναυτιλίας στην εθνική οικονομία και για την ανάγκη προσαρμογής του ανθρώπινου δυναμικού
            στις απαιτήσεις της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης.











                              Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ



                              ΠΑΡΑΓΕΙ


                              «ΕΘΝΙΚΗ ΙΣΧΥ»




















             Συνέντευξη της      ❶      Θεωρείτε ότι η Ελληνική κοινή γνώμη   επιπέδου, αλλά και παγκόσμια αποδοχή από την
             Σουζάνας Λασκαρίδη,        αντιλαμβάνεται στο μέγιστο δυνατό   πλευρά των αποδεκτών των υπηρεσιών της, αυτή
             γενικής γραμματέως         τη συμβολή της ναυτιλίας στην εθνική   των ναυλωτών και των cargo owners.
             του Ιδρύματος Αικ.
             Λασκαρίδη,                 οικονομία;                       Ειδικότερα, η ποντοπόρος Ελληνική εμπορική
                                 Παρότι η Ελληνική Ναυτιλία αποτελεί έναν   ναυτιλία αποτελεί διαχρονικά έναν από τους πιο
             στον                ιδιαίτερα δυναμικό τομέα της Ελληνικής οικο-  δυναμικούς τομείς της Ελληνικής οικονομίας, με
             Γιάννη Θεοδωρόπουλο  νομίας, εκτιμάται ότι η σημασία της παραγνω-  κεφαλαιώδη προσφορά στη διεθνή προβολή της
                                 ρίζεται εν πολλοίς από την κοινή γνώμη.   χώρας. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, συμβάλλει τόσο
                                 Οικονομικές αναλύσεις δείχνουν ότι η αγορά   στην οικονομική ανάπτυξη και την πρόοδο της
                                 πλοίων από το εξωτερικό, οπότε και η αύξηση   χώρας όσο και στην ενδυνάμωση της εθνικής
                                 του παγίου κεφαλαίου των Ελλήνων εφοπλι-  υπόστασης, στην ανύψωση και στη διατήρηση
                                 στών, δεν λογίζεται ως επένδυση και πολλές   του διεθνούς κύρους της Ελλάδας.
                                 φορές αποσιωπάται πλήρως. Μάλιστα, από   Όμως, και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η εμπορική
                                 διάφορους κύκλους, υποστηρίζεται έντονα ότι   ναυτιλία της Ελλάδας συγκροτεί τον πολυπλη-
                                 η Ελλάδα είναι κυρίως χώρα γεωργική και του-  θέστερο στόλο ολόκληρης της Ευρωπαϊκής
                                 ριστική, παραβλέποντας την ηγετική θέση της   Ένωσης, με δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυ-
                                 Ελληνόκτητης ναυτιλίας παγκοσμίως.      ξης. Αποτελεί δεδομένο ότι το μέγεθος του διε-
                                 Η Ελληνική Ναυτιλία παράγει «εθνική ισχύ» και   θνούς κοινοτικού εμπορίου που γίνεται από τη
                                 δεν συμβάλλει απλώς στην εθνική οικονομία.   θάλασσα φτάνει το 90%, με το ένα τρίτο των
                                 Επηρεάζει αδιαμφισβήτητα την εθνική μας εξω-  αγαθών που μεταφέρονται κάθε χρόνο από τα
                                 στρέφεια, καθιστώντας την τον κυρίαρχο τομέα   κράτη-μέλη να στηρίζεται αποκλειστικά στις
                                 διεθνοποίησης της Ελληνικής οικονομίας και κοι-  θαλάσσιες μεταφορές. Και η μερίδα του λέο-
                                 νωνίας. Είναι από τους μοναδικούς τομείς στη   ντος αυτών των μεταφορών ανήκει στην Ελλη-
                                 χώρα με ισχυρή διαπραγματευτική ισχύ, πρωτα-  νική Ναυτιλία.
                                 γωνιστικό ρόλο στο παγκόσμιο ναυτιλιακό cluster,   Επομένως, και για την Ευρωπαϊκή οικονομία
                                 με προσφορά θαλασσίων υπηρεσιών υψηλού   η σημασία της Ελληνόκτητης Ναυτιλίας δεν


                                                                                                             57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64