Page 124 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 124

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ


          ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ BULK CARRIERS           Γράφημα 3
          Η κατανομή των εταιρειών αποκλειστικής διαχείρισης   Η κατανομή των εταιρειών που διαχειρίζονται αποκλειστικά bulk carriers
          bulk carriers ανά μέγεθος εταιρειών καταδεικνύει αξι-  με βάση το μέγεθος του στόλου που διαχειρίζονται
                                                        Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από την Greek Shipping
          οσημείωτες διαφορές έναντι εκείνης επί του συνόλου   Publications
          των εταιρειών. Συγκεκριμένα, μόλις το 8% (23) των
          εταιρειών αποκλειστικής διαχείρισης bulk carriers
          είναι μεγάλου μεγέθους έναντι 15% επί του συνόλου
          των εταιρειών. Από την άλλη, σημειώνεται αύξηση των
          εταιρειών μικρού μεγέθους, με το αντίστοιχο ποσοστό                  ΜΙΚΡΗ
          να ανέρχεται σε 63% (184) (56% επί του συνόλου των                63%
          εταιρειών). Το υπόλοιπο 29% (85) των εταιρειών αμιγούς
          διαχείρισης bulk carriers είναι μεσαίου μεγέθους.
          Το σημαντικό ποσοστό εταιρειών μικρού μεγέθους στα
          bulk carriers δεν προκαλεί έκπληξη. Τα bulk carriers
          αποτελούν παραδοσιακά τον τύπο πλοίου όπου ειδι-
          κεύονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Πέραν αυτού, τα bulk                ΜΕΣΑΙΑ
          carriers συνεπάγονται χαμηλότερο επενδυτικό κόστος
          έναντι ενός δεξαμενόπλοιου ή υγραεριοφόρου.                       29%
          Από τις 184 εταιρείες αποκλειστικής διαχείρισης bulk
          carriers μικρού μεγέθους, οι 42 διαχειρίζονται ένα πλοίο,
          οι 48 δύο πλοία, οι 34 τρία πλοία, οι 33 τέσσερα πλοία και
          οι 27 πέντε πλοία. Συνεπώς, η πλειοψηφία των εταιρειών
          εμπίπτει στην υποκατηγορία των εταιρειών πολύ μικρού                 ΜΕΓΑΛΗ
          μεγέθους που διαχειρίζονται μόλις ένα ή δύο πλοία.                  8%
          ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΕΞΑΜΕΝΌΠΛΌΙΩΝ
          Η κατανομή των εταιρειών αποκλειστικής διαχείρισης
          δεξαμενόπλοιων ανά μέγεθος πλοίου δεν παρουσιάζει
          διαφορές έναντι εκείνης επί του συνόλου του στόλου.
          Το 56% των εταιρειών (71) είναι μικρού μεγέθους, το   Γράφημα 4
          28% (35) μεσαίου μεγέθους και το 16% (20) μεγάλου   Η κατανομή των εταιρειών που διαχειρίζονται αποκλειστικά δεξαμενόπλοια
          μεγέθους.                                     με βάση το μέγεθος του στόλου που διαχειρίζονται
                                                        Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από την Greek Shipping
          Τα εν λόγω ποσοστά δεν συνιστούν σημαντική δια-  Publications
          φορά ούτε σε σύγκριση με την έρευνα του 2023, οπότε
          το 58% των εταιρειών ήταν μικρού μεγέθους, το 28%
          μεσαίου και το 14% μεγάλου μεγέθους.
          Όπως έχει υπογραμμιστεί και σε παλαιότερες έρευ-
          νες, παρότι και η διαχείριση δεξαμενόπλοιων ανήκει
          στην ευρύτερη κατηγορία της διαχείρισης πλοίων
          μεταφοράς χύδην φορτίων, η συγκεκριμένη αγορά                        ΜΕΓΑΛΗ
          εμφανίζει σειρά διακριτών χαρακτηριστικών, τα οποία               16%
          καθιστούν το μέγεθος του στόλου παράγοντα που επη-
          ρεάζει την αποτελεσματική λειτουργία του.
          Επιπλέον, το μέγεθος μιας εταιρείας επιδρά και με
          επιπρόσθετους τρόπους στην ικανότητά της να είναι
          ανταγωνιστική στις διεθνείς αγορές. Στην αγορά των
          δεξαμενόπλοιων, οι απαιτήσεις των ναυλωτών –οι
          οποίοι σε πληθώρα των περιπτώσεων είναι ενεργεια-                    ΜΕΣΑΙΑ
          κοί κολοσσοί– είναι ιδιαίτερα υψηλές. Ακόμη, οι ίδιοι             28%
          ναυλωτές θα επιλέξουν εταιρείες με ισχυρή παρουσία
          στην αγορά και με καλή φήμη.
          Στο πλαίσιο αυτό, είναι άξιο αναφοράς πως στην
          ευρύτερη περιοχή του Πειραιά/Αθήνας καταγράφο-                       ΜΙΚΡΗ
          νται εταιρείες αποκλειστικής διαχείρισης δεξαμενό-                56%
          πλοιων οι οποίες είναι μικρού ή μεσαίου μεγέθους,
          που όμως αποτελούν μέρος ευρύτερων ναυτιλιακών
          ομίλων μεγάλου μεγέθους.


         122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129