Page 128 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 128
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ/ΑΘΗΝΑΣ
ΜΙΚΡΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ
16%
ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ
29%
Γράφημα 6
Κατανομή του στόλου βάσει του μεγέθους
των διαχειριστριών εταιρειών
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων
από την Greek Shipping Publications
Το επόμενο σκέλος της παρούσας έρευνας εστιάζει στο προ- εταιρειών. Ωστόσο, παρά τον μεγάλο αριθμό τους, οι εταιρείες
φίλ διαχείρισης των εταιρειών που βρίσκονται στην Αττική. Στο αυτές διαχειρίζονται το 15,9% του στόλου (817 πλοία). Ακόμη, οι
πλαίσιο αυτό, πρωταρχικό κριτήριο συνιστά το μέγεθος των εται- 161 εταιρείες μεσαίου μεγέθους (28,4% των εταιρειών) διαχειρί-
ρειών. Καταγράφονται δομικές διαφορές στο προφίλ διαχείρισης ζονται 1.482 πλοία (28,7% του στόλου). Επιπλέον, οι 87 εταιρείες
μεταξύ των εταιρειών μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους. μεγάλου μεγέθους (15,3% των εταιρειών) διαχειρίζονται 2.859
Βάσει των επιλεχθέντων κριτηρίων μεγέθους, ο στόλος του Πει- πλοία (55,4% του στόλου).
ραιά/Αθήνας χωρίζεται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες: Συνεπώς, για ακόμα ένα έτος καταγράφεται η αντίστροφη εικόνα
• Στόλος των εταιρειών μικρού μεγέθους: στα ποσοστά μικρών και μεσαίων εταιρειών. Το μεγαλύτερο
817 πλοία – 15,9% του στόλου μέρος του στόλου (πάνω από ένα στα δύο πλοία) βρίσκεται στη
• Στόλος των εταιρειών μεσαίου μεγέθους: διαχείριση μόλις 87 εταιρειών.
1.482 πλοία – 28,7% του στόλου Ο παράγοντας «μέγεθος» θεωρείται ολοένα σημαντικότερος
• Στόλος των εταιρειών μεγάλου μεγέθους: όσον αφορά την ικανότητα μιας εταιρείας να συμμετάσχει στον
2.859 πλοία – 55,4% του στόλου ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στίβο της παγκόσμιας ναυτιλίας. Λαμ-
Με άξονα ανάλυσης το μέγεθος των εταιρειών, επιλέγονται τρεις βάνοντας υπόψη το κύμα των περιβαλλοντικών κανονισμών, το
κατηγορίες που θα αναλυθούν: τύπος πλοίου, ηλικιακή ομάδα, οποίο, πέραν του αυξημένου κόστους, συνεπάγεται και αυξημένο
χώρα ναυπήγησης. Πέραν αυτού, φιλοξενείται ειδική ανάλυση φόρτο εργασίας, σε συνδυασμό με τη μείωση της χρηματοδό-
για τα πλοία του στόλου που φέρουν την ελληνική σημαία. τησης στη ναυτιλία, η οποία καθίσταται ακόμα δυσκολότερα
Όπως έχει ήδη αναφερθεί, υπάρχουν 320 εταιρείες μικρού προσβάσιμη για εταιρείες μικρότερου μεγέθους, οι προκλήσεις
μεγέθους, οι οποίες αντιστοιχούν στο 56,3% του συνόλου των που αντιμετωπίζουν αυτές οι εταιρείες είναι σημαντικές.
126