Page 128 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 128

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ


          ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ


          ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ



          ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ/ΑΘΗΝΑΣ















                        ΜΙΚΡΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ
                           16%









                                                                           ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ
                                                                              29%








         Γράφημα 6
         Κατανομή του στόλου βάσει του μεγέθους
         των διαχειριστριών εταιρειών
         Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων
         από την Greek Shipping Publications


          Το επόμενο σκέλος της παρούσας έρευνας εστιάζει στο προ-  εταιρειών. Ωστόσο, παρά τον μεγάλο αριθμό τους, οι εταιρείες
          φίλ διαχείρισης των εταιρειών που βρίσκονται στην Αττική. Στο   αυτές διαχειρίζονται το 15,9% του στόλου (817 πλοία). Ακόμη, οι
          πλαίσιο αυτό, πρωταρχικό κριτήριο συνιστά το μέγεθος των εται-  161 εταιρείες μεσαίου μεγέθους (28,4% των εταιρειών) διαχειρί-
          ρειών. Καταγράφονται δομικές διαφορές στο προφίλ διαχείρισης   ζονται 1.482 πλοία (28,7% του στόλου). Επιπλέον, οι 87 εταιρείες
          μεταξύ των εταιρειών μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους.   μεγάλου μεγέθους (15,3% των εταιρειών) διαχειρίζονται 2.859
          Βάσει των επιλεχθέντων κριτηρίων μεγέθους, ο στόλος του Πει-  πλοία (55,4% του στόλου).
          ραιά/Αθήνας χωρίζεται σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες:  Συνεπώς, για ακόμα ένα έτος καταγράφεται η αντίστροφη εικόνα
                         • Στόλος των εταιρειών μικρού μεγέθους:   στα ποσοστά μικρών και μεσαίων εταιρειών. Το μεγαλύτερο
                           817 πλοία – 15,9% του στόλου     μέρος του στόλου (πάνω από ένα στα δύο πλοία) βρίσκεται στη
                         • Στόλος των εταιρειών μεσαίου μεγέθους:   διαχείριση μόλις 87 εταιρειών.
                           1.482 πλοία – 28,7% του στόλου   Ο παράγοντας «μέγεθος» θεωρείται ολοένα σημαντικότερος
                         • Στόλος των εταιρειών μεγάλου μεγέθους:   όσον αφορά την ικανότητα μιας εταιρείας να συμμετάσχει στον
                           2.859 πλοία – 55,4% του στόλου   ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στίβο της παγκόσμιας ναυτιλίας. Λαμ-
          Με άξονα ανάλυσης το μέγεθος των εταιρειών, επιλέγονται τρεις   βάνοντας υπόψη το κύμα των περιβαλλοντικών κανονισμών, το
          κατηγορίες που θα αναλυθούν: τύπος πλοίου, ηλικιακή ομάδα,   οποίο, πέραν του αυξημένου κόστους, συνεπάγεται και αυξημένο
          χώρα ναυπήγησης. Πέραν αυτού, φιλοξενείται ειδική ανάλυση   φόρτο εργασίας, σε συνδυασμό με τη μείωση της χρηματοδό-
          για τα πλοία του στόλου που φέρουν την ελληνική σημαία.   τησης στη ναυτιλία, η οποία καθίσταται ακόμα δυσκολότερα
          Όπως έχει ήδη αναφερθεί, υπάρχουν 320 εταιρείες μικρού   προσβάσιμη για εταιρείες μικρότερου μεγέθους, οι προκλήσεις
          μεγέθους, οι οποίες αντιστοιχούν στο 56,3% του συνόλου των   που αντιμετωπίζουν αυτές οι εταιρείες είναι σημαντικές.


         126
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133