Page 120 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 120

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ


          Δεν λαμβάνονται υπόψη ναυτιλιακοί όμιλοι          ΚΑΤΑΝΌΜΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΒΑΣΕΙ
          Στο σημείο αυτό, διευκρινίζεται ότι η ανάλυση αφορά αριθμό  ΤΌΥ ΜΕΓΕΘΌΥΣ ΤΌΥΣ
          εταιρειών και όχι ναυτιλιακών ομίλων, στους οποίους μπορεί   Όπως και στην περσινή έρευνα, η πλειοψηφία των εταιρειών
          να περιλαμβάνονται περισσότερες από μία εταιρείες. Προ-  είναι μικρού μεγέθους: συγκεκριμένα, το 56,3% των εταιρειών
          φανώς, ένας περιορισμένος αριθμός αυτών των εταιρειών   (320 από τις 568) είναι μικρού μεγέθους. Οι εταιρείες αυτές
          ανήκει σε ευρύτερους ομίλους διαχείρισης πλοίων. Παραμένει   διαχειρίζονται αθροιστικά 817 πλοία, δηλαδή το 15,9% του
          ωστόσο γεγονός ότι, ακόμα και στην περίπτωση αυτή, δηλαδή   στόλου. Συνεπώς, παρά τον ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό τους, οι
          των εταιρειών που ανήκουν σε ομίλους, η κάθε εταιρεία δια-  εταιρείες μικρού μεγέθους διαχειρίζονται ένα μικρό μέρος
          τηρεί την ευθύνη διαχείρισης των πλοίων της. Υπάρχουν   του στόλου. Κατά μέσο όρο σε κάθε ναυτιλιακή επιχείρηση
          δηλαδή στον όμιλο κοινές εταιρικές λειτουργίες, τις οποίες   μικρού μεγέθους αντιστοιχούν 2,6 πλοία.
          μοιράζονται όλες οι εταιρείες του ομίλου και είναι υποστη-  Όπως και πέρυσι, οι εταιρείες μεσαίου μεγέθους είναι εκείνες
          ρικτικές στη διαχείριση πλοίων, όμως η βασική λειτουργία   που παρουσιάζουν την πιο ισορροπημένη εικόνα, καθώς απο-
          που αναφέρεται σε αυτή καθαυτή τη διαχείριση των πλοίων   τελούν το 28,4% των εταιρειών και διαχειρίζονται αθροιστικά
          οργανώνεται, κατά κανόνα, αυτόνομα σε κάθε εταιρεία. Στην   το 28,7% του στόλου. Υπάρχουν 161 εταιρείες μεσαίου μεγέ-
          κατηγορία αυτή, για παράδειγμα, ανήκει η συντριπτική πλειο-  θους, οι οποίες διαχειρίζονται 1.482 πλοία. Κατά μέσο όρο σε
          ψηφία των επιχειρήσεων που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς   κάθε ναυτιλιακή επιχείρηση μεσαίου μεγέθους αντιστοιχούν
          LNG, αφού ανήκουν σε ευρύτερους εφοπλιστικούς ομίλους   9,2 πλοία.
          μεγάλου μεγέθους, οι οποίοι στις τάξεις τους περιλαμβάνουν   Το 15,3% των εταιρειών (87) είναι μεγάλου μεγέθους και δια-
          και άλλες εταιρείες, που διαχειρίζονται άλλους τύπους πλοίων.  χειρίζονται αθροιστικά το 55,4% του στόλου (2.859 πλοία). Ως
                                                            εκ τούτου, σε κάθε ναυτιλιακή επιχείρηση μεγάλου μεγέθους
          Η ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΌΝΑ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ         αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 32,9 πλοία.
          ΤΌΥ ΠΕΙΡΑΙΑ/ΑΘΗΝΑΣ
          Στην ευρύτερη περιοχή Πειραιά/Αθήνας καταγράφονται 568
          εταιρείες διαχείρισης πλοίων, οι οποίες δραστηριοποιούνται
          στη διαχείριση των bulk carriers, των δεξαμενόπλοιων, των                          55,4%
          containerships, των υγραεριοφόρων και λοιπών τύπων πλοίων
          της χύδην φορτηγού ναυτιλίας. Οι εταιρείες που εξετάζονται
          στην ανάλυση διαχειρίζονται στόλο 5.158 πλοίων (χωρητικό-
          τητας μεγαλύτερης των 1.000 gt). Στην ανάλυση δεν περι-
          λαμβάνονται οι επιχειρήσεις της επιβατηγού ναυτιλίας, τα
          χαρακτηριστικά των οποίων διαφέρουν πλήρως και απαιτούν              ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
          ιδιαίτερη ανάλυση.                                               ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ
          Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε σύγκριση με την περσινή έρευνα,
          ο αριθμός των εταιρειών έχει καταγράψει οριακή αύξηση             15,3%
          της τάξεως του 0,89% (πέντε εταιρείες), ενώ ο αριθμός των
          πλοίων οριακή μείωση της τάξεως του 0,64% (33 πλοία).
          Ωστόσο, είναι άξιο αναφοράς ότι, σε σύγκριση με πέρυσι, ο αριθ-
          μός των εταιρειών δεν αυξήθηκε κατά πέντε, επειδή δημιουρ-
          γήθηκαν ή εισήλθαν στη βάση δεδομένων πέντε νέες εταιρείες.
          Πιο συγκεκριμένα, σε σύγκριση με πέρυσι, υπάρχουν 55 νέες
          εταιρείες στα δεδομένα που μας παραχωρήθηκαν από το Greek
          Shipping Publications. Από την άλλη, 50 εταιρείες που υπήρχαν
          στα περσινά δεδομένα δεν συμπεριλαμβάνονται στα φετινά.


          Πίνακας 1
          Ο κατά μέσο όρο αριθμός πλοίων ανά κατηγορία μεγέθους επιχείρησης
          Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από την Greek Shipping Publications
          Ό ΚΑΤΑ ΜΕΣΌ ΌΡΌ ΑΡΙΘΜΌΣ ΠΛΌΙΩΝ
          ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΌΡΙΑ ΜΕΓΕΘΌΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

          ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ                         2,6
          ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ                        9,2

          ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ                        32,9

          ΣΥΝΟΛΟ ΕΤΑΙΡΕΙΏΝ                                  9,1



         118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125