Page 122 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 122
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Διαφαίνεται μια τάση διαφοροποίησης στις εταιρείες, η οποία Γράφημα 2
ήταν εμφανής εντός του έτους. Ενδεικτικά, η Danaos, η Velos Η κατανομή των εταιρειών βάσει του τύπου πλοίου που διαχειρί-
Tankers και η Performance Shipping προχώρησαν σε διαφορο- ζονται (στην παρένθεση εμφανίζεται ο αριθμός των διαχειριστριών
εταιρειών)
ποίηση των στόλων τους εντός του 2023. Ακόμη, σε δημόσιες Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από την Greek Shipping
τοποθετήσεις τους, κύκλοι της αγοράς έχουν υπογραμμίσει Publications
πως, για τις εισηγμένες εταιρείες, η διαχείριση πολλαπλών
τύπων πλοίων συνιστά «ατού» στην προσέλκυση επενδυτικού
ενδιαφέροντος και συνεπώς στην άντληση κεφαλαίων από τις
χρηματιστηριακές αγορές, καθώς προσφέρουν ένα επιπλέον
επίπεδο ασφάλειας για τους επενδυτές απέναντι στην έντονη
μεταβλητότητα των ναυτιλιακών αγορών.
Παράλληλα, είναι άξιο αναφοράς πως υπάρχουν 32 εται-
ρείες (5,6% των εταιρειών) που διαχειρίζονται αποκλει-
στικά πλοία άλλων τύπων (πέρα από bulk carriers, tankers,
containerships, LNG carriers και LPG carriers). O αθροιστικός BULK CARRIERS
στόλος των συγκεκριμένων εταιρειών αριθμεί 153 πλοία, εκ
των οποίων τα 73 (47,7%) είναι πλοία μεταφοράς οχημάτων, 51,4%
τα 44 (28,8%) είναι πλοία γενικού φορτίου, τα 27 (17,6%) (292)
είναι πλοία-ψυγεία και τα εννέα είναι cement carriers (5,9%).
Όσον αφορά την κατανομή αυτών των εταιρειών βάσει του
μεγέθους τους, το 78,1% (25) είναι μικρού μεγέθους, το 12,5%
(4) είναι μεσαίου μεγέθους και το 9,4% (3) είναι μεγάλου
μεγέθους. Οι τρεις εταιρείες μεγάλου μεγέθους διαχειρίζο-
νται 91 πλοία, δηλαδή το 59,5% του στόλου των εταιρειών
αποκλειστικής διαχείρισης πλοίων άλλου τύπου. Πρόκει-
ται για τις εταιρείες Stamco Ship Management (51 πλοία),
Baltmed Reefer Services (21 πλοία) και Neptune Lines (19
πλοία).
ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ TANKERS
22,2%
5,6% (32)
(126)
CONTAINERSHIPS
1,8% (10)
LNG CARRIERS
ΠΟΛΛΑΠΛΏΝ ΤΥΠΏΝ
1,2% (7) 16,7%
(95)
LPG CARRIERS
1,1% (6)
120