Page 64 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 64

ΕΝΩΣΗ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ



          Αναλυτικά:                             Ευρώπη
             •  Περισσότερα από 87 διαφορετικά      •  Συνολικός οικονομικός αντίκτυπος στην
               κρουαζιερόπλοια δραστηριοποιήθηκαν     Ευρώπη: €44,148 δισ. έναντι €64,5
               συνολικά στη χώρα μας, ενώ τουλάχι-    δισ. το 2019.
               στον 50 από αυτά είχαν ως βάση τους   •  Θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται
               τα ελληνικά λιμάνια.                   από  την κρουαζιέρα στην Ευρώπη:
             •  Ενδεικτικά οι συνολικές προσεγγίσεις   148.427 έναντι 413.900 το 2019.
               στον Πειραιά το 2022 ήταν 676, ενώ το   •  Παρά τις προκλήσεις που επικρατού-
               2019 είχαμε 622 προσεγγίσεις.          σαν, χρησιμοποιήθηκε ο χρόνος που
             •  Προσεγγίσεις με απο-επιβίβαση επιβα-  παρέμειναν δεμένα τα πλοία στα λιμά-
               τών (homeporting): 449. Πολύ σημα-     νια για τη συντήρησή τους και για εκτε-
               ντικό στοιχείο εδώ είναι το ότι υπήρξε   ταμένες ανακαινίσεις.
               σημαντική αύξηση στα μικρότερα       •  Οι παραγγελίες νέων πλοίων συνέχισαν
               κρουαζιερόπλοια πολυτελείας, που       να ανθίζουν.
               συνεπάγεται και επιβάτες υψηλότερου   •  Σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα στις
               εισοδήματος. Πάνω από το 30% των       εθνικές οικονομίες.
               πλοίων αυτής της κατηγορίας δρα-
               στηριοποιήθηκαν στην περιοχή μας το   Θέλω  να  τονίσω ότι η κρουαζιέρα στην
               καλοκαίρι του 2022.               Ελλάδα αναπτύσσεται συνεχώς, και μάλιστα
             •  Ο συνολικός αριθμός επισκεπτών  διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, κυρίως
               (transit) στον Πειραιά το 2022 ήταν   όμως ως προορισμός και περιοχή δραστηριο-
               519.614 και ο συνολικός αριθμός   ποίησης κρουαζιερόπλοιων όλων των μεγάλων
               όσων  επιβιβάστηκαν  από το λιμάνι  εταιρειών. Ωστόσο απουσιάζει το συστατικό
               (homeporting) ήταν 194.552        της ελληνικότητας, καθώς δεν υπάρχουν
             •  Ο συνολικός αριθμός επισκεπτών  πλέον ελληνικά κρουαζιερόπλοια, τα οποία για
               transit και homeporting το 2019 ήταν   πολλά χρόνια πρέσβευαν τη χώρα μας σε όλες
               1.098.000 άτομα.                  τις θάλασσες του κόσμου, με ελάχιστες εξαι-
             •  Αύξηση 10% των συνολικών εσόδων σε   ρέσεις, όπως η Celestyal, που προωθεί την
               σχέση με το 2019.                 ελληνική φιλοξενία, γαστρονομία και πολιτισμό,
                                                 αλλά και σε αυτή την περίπτωση απουσιάζει
          Σχετικά με το πώς διαμορφώθηκε παγκοσμίως   το σημαντικό στοιχείο, που δεν είναι άλλο από
          το τοπίο της κρουαζιέρας το 2021, κατά την   την ελληνική σημαία.
          επανεκκίνηση, και με βάση τα στοιχεία της Διε-  Η χώρα μας αναμφισβήτητα αποτελεί έναν
          θνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA):   σημαντικό προορισμό για τις διεθνείς εται-
                                                 ρείες κρουαζιέρας, με σημαντικές προοπτικές
          Συνολικά:                              ανάπτυξης. Είναι όμως αναγκαίο να υπάρξει ο
             •  Το παγκόσμιο οικονομικό αποτύπωμα   στρατηγικός σχεδιασμός που θα εξασφαλίσει
               της κρουαζιέρας το 2021 ήταν περίπου   τη βιώσιμη ανάπτυξη αυτής της μορφής του-
               50% χαμηλότερο από το 2019 ($78,84   ρισμού και ταυτόχρονα τη μεγιστοποίηση των
               δισ., 4.753 εκατ. επιβάτες).      εσόδων για την εθνική μας οικονομία.
             •  Ελάχιστη δραστηριότητα κρουαζιέρας   Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, μεταξύ
               σε ορισμένες περιοχές, όπως Ασία,  άλλων θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε να
               Καναδάς, Αυστραλία.               υψωθεί ξανά η ελληνική σημαία, δημιουργώ-
             •  Οι δαπάνες επιβατών και πληρώματος   ντας θέσεις για Έλληνες ναυτικούς και εξα-
               παρέμειναν μειωμένες, καθώς οι επι-  σφαλίζοντάς τη διατήρηση της τεχνολογίας
               χειρήσεις υπόκεινται σε περιορισμούς   διαχείρισης κρουαζιέρας στη χώρα μας.
               σε αρκετά μέρη του κόσμου.
             •  Χαμηλότερος όγκος επιβατών από το   Προοπτικές 2023
               2019. Το πλήρωμα δεν μπορούσε να  Αναλογιζόμενοι τις προοπτικές του κλάδου διε-
               αποβιβαστεί, ενώ ίσχυαν αυστηροί  θνώς, αλλά και σε τοπικό επίπεδο, διαφαίνεται
               περιορισμοί και στους προορισμούς.  ότι ο κλάδος θα συνεχίσει την αναπτυξιακή του
             •  Χρειάστηκαν μεγάλες επενδύσεις για  πορεία, έχοντας όμως να αντιμετωπίσει μεγάλες
               την ασφαλή επανεκκίνηση, που περι-  προκλήσεις.
               λάμβαναν αυξημένη κινητικότητα και  Η μεγαλύτερη πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι
               μεταφορές πληρώματος, διαμονή, νέους   η συμμόρφωση με τις νέες απαιτήσεις για την
               εξοπλισμούς, απαιτήσεις πρωτοκόλλου,   απανθρακοποίηση και η εξεύρεση λύσεων που
               εκπαίδευση, κ.λπ.                 θα βοηθήσουν τα κρουαζιερόπλοια να γίνουν


         64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69