Page 60 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 60

ΙΔΡΥΜΑ ΑΙΚ. ΛΑΣΚΑΡΙΔΗ































                              â      Υπάρχει ρόλος το 2023 για τις δανει-  κυρίως τον τρόπο που προσφέρεται η μάθηση.
                                     στικές βιβλιοθήκες και ποια η προ-  Και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος των εκπαιδευ-
           Οι βιβλιοθήκες            σφορά τους στην κοινωνία;        τικών μας προγραμμάτων, να προσεγγίσουμε τη
          είναι ένα μέρος     Με μία φράση θα σας έλεγα ότι οι βιβλιοθή-  μάθηση με έναν γοητευτικό, δημιουργικό τρόπο,
             σύνδεσης,        κες είναι ένα μέρος σύνδεσης, επικοινωνίας,   να δώσουμε ερεθίσματα για περαιτέρω έρευνα,
           επικοινωνίας,      ανταλλαγής ιδεών και δημιουργίας. Κυρίως  πέραν της σχολικής ύλης, μέσω της συμπερι-
             ανταλλαγής       όμως είναι μέρος για να ακουμπήσει και να  ληπτικής και βιωματικής μάθησης. Επίσης, ιδι-
             ιδεών και        γιατρέψει κάποιος την ψυχή του. Πολλοί δεν  αίτερη βαρύτητα δίνουμε στα προγράμματα για
            δημιουργίας.      γνωρίζουν για μας ότι ξεκινήσαμε από μια   το θέατρο, τη μουσική, τα εικαστικά και φυσικά
            Κυρίως όμως       πολύ μικρή βιβλιοθήκη, που ίδρυσε ο παππούς   σε προγράμματα που αφορούν την παιδαγωγική
            είναι μέρος       μου, Κωνσταντίνος Λασκαρίδης, στη μνήμη της   και την ψυχική υγεία. Και θα μου επιτρέψετε να
               για να         γιαγιάς μου Καίτης στη ΧΕΝ Νέου Φαλήρου   τονίσω ότι τα παραπάνω αφορούν όλους τους
           ακουμπήσει και     το 1993. Αυτό έγινε σε συνεννόηση του παπ-  μαθητές, σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Άλλω-
            να γιατρέψει      πού μου με τη μητέρα μου, Μαριλένα, για να   στε, αυτή είναι η παρακαταθήκη της μητέρας
            κάποιος την       γνωρίσουμε εμείς τα παιδιά τον μαγικό κόσμο   μου, η οποία είχε πει σε συνέντευξή της: «Επι-
             ψυχή του.        του βιβλίου και των βιβλιοθηκών. Η δανειστική   θυμία μας είναι να προσφέρουμε στους μαθη-
                              βιβλιοθήκη «Καίτη Λασκαρίδη» αποτελεί βασικό   τές απομακρυσμένων περιοχών την ευκαιρία να
                              πυλώνα του Ιδρύματος, συνεχίζει να χτυπά στην   γνωρίσουν ανθρώπους που θα τους μεταδώ-
                              καρδιά του Πειραιά, προσφέροντας σε ενήλικες   σουν γνώση πέραν των σχολικών εγχειριδίων,
                              και παιδιά, μέσα σε έναν φιλόξενο και παιχνι-  τα ερεθίσματα για περαιτέρω προβληματισμό,
                              διάρικο χώρο, μια μεγάλη ποικιλία βιβλίων (και   αλλά και τη χαρά της δημιουργίας και της ομα-
                              με δυνατότητα διανομής στο σπίτι), με έμφαση   δικής δουλειάς». Αυτό συνεχίζει να αποτελεί τον
                              στις νέες εκδόσεις, καθώς και προγράμματα   πυρήνα των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων.
                              προώθησης της φιλαναγνωσίας, δημιουργικής
                              γραφής, και όχι μόνο.                   ç       Τα τελευταία έτη, το Ίδρυμα φιλοξε-
                                                                              νεί σημαντικότατες συλλογές έργων
                              ã      Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του          τέχνης  και  αντικείμενα  αξίας,  με
                                     Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη          σκοπό την έκθεσή τους προς το ευρύ
                                     εστιάζονται ιδιαίτερα στη μαθητική       κοινό. Για ποιους λόγους είναι σημα-
                                     κοινότητα. Σε ποιους τομείς θεω-         ντική η δωρεάν προσβασιμότητα προς
                                     ρείτε πως το Ίδρυμα συμβάλλει στην       όλους στην τέχνη και στα αρχεία του
                                     επιμόρφωση των νέων, και ιδιαίτερα       Ιδρύματος;
                                     εκεί ίσως που δεν μπορεί επιτυχώς   Η απάντηση έγκειται ακριβώς στο όραμα του ΙΑΛ
                                     να καλυφθεί από τη δημόσια δευτε-  «Knowledge Beyond»: Παιδεία, Πολιτισμός και
                                     ροβάθμια εκπαίδευση;             Ναυτιλία για όλους, ανεξαρτήτως γεωγραφικών,
                              Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω λίγο ανορθόδοξα,   κοινωνικών, οικονομικών και φυλετικών περιορι-
                              λέγοντας ότι η παιδεία, η εκπαίδευση, δεν  σμών. Είναι δικαίωμα όλων και όχι προνόμιο των
                              αφορά μόνο το αντικείμενο της μάθησης, αλλά   λίγων.


         60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65