Page 63 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 63

Η ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ


                                ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ



                                ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ


                                ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑ



                                ΕΝΩ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ


                                ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ










            του                  Η περίοδος της πανδημίας έπαιξε σημαντικό   Θάλασσα, σίγουρα ενίσχυσαν το τουριστικό
            καπτ. Γιώργου Κουμπενά,    ρόλο στη διαμόρφωση νέων συνθηκών για την   ρεύμα και τη ζήτηση προς την Ανατολική Μεσό-
            προέδρου ΕΕΚΦΝ
                                 εξέλιξη του κλάδου της κρουαζιέρας, με επι-  γειο και ώθησαν τις εταιρείες κρουαζιέρας να
                                 κρατέστερες τις συνθήκες που δημιουργήθηκαν   επιλέξουν τα ελληνικά λιμάνια σαν βάσεις για
                                 κατά την επανεκκίνηση (2021), με την εφαρμογή   μεγάλο αριθμό πλοίων. Οι προορισμοί στην Ανα-
                                 νέων υγειονομικών μέτρων και με την αλλαγή   τολική Μεσόγειο επίσης έχουν πλούσια ιστορία,
                                 του τρόπου προσέλκυσης επιβατών παγκοσμίως.   πολιτισμό, εξαιρετική κουζίνα, παραλίες και απί-
                                 Διαπιστώσαμε, όμως, με ικανοποίηση ότι ακόμα   στευτα γραφικά και ανεξερεύνητα μέρη, εκτός
                                 και οι πλέον μετριοπαθείς απόψεις, που εμφάνι-  από τα πολύ δημοφιλή, όπως η Μύκονος και η
                                 ζαν τον κλάδο υπό κατάρρευση, δεν επιβεβαιώ-  Σαντορίνη, ενώ προσφέρουν αμέτρητες επιλογές
                                 θηκαν και η κρουαζιέρα έδειξε μεγάλη ανθεκτι-  και πολυδιάστατες εμπειρίες για όλα τα γούστα,
                                 κότητα, που οδήγησε σε σημαντική κινητικότητα   τις ηλικίες και τα ενδιαφέροντα.
                                 στην πορεία. Το 2022, το 100% των πλοίων των   Έχει ενδιαφέρον να δούμε κάποια ενδεικτικά
                                 μελών της CLIA βρέθηκαν σε λειτουργία μέχρι   νούμερα, που δείχνουν την κίνηση στο λιμάνι
                                 το τέλος του Ιουλίου, ενώ, όσον αφορά τις πλη-  του Πειραιά την περίοδο πριν (2019) και μετά
                                 ρότητες, έως τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς   την πανδημία (2022), αλλά και πώς διαμορφώ-
                                 επιτεύχθηκαν τα νούμερα της προ πανδημίας  θηκε το τοπίο σε παγκόσμιο επίπεδο μετά την
                                 εποχής και αναμένουμε ένα ακόμα πιο δυνα-  επανεκκίνηση.
                                 μικό 2023.                              To 2022, τώρα, ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική
                                 Στη μετά την πανδημία περίοδο παρατηρήσαμε   χρονιά για την κρουαζιέρα στη χώρα μας, αφού
                                 επίσης μια στροφή των επισκεπτών προς τους   οι έγκαιρες και συντονισμένες ενέργειες των
                                 ελληνικούς προορισμούς, η οποία δικαιολο-  ελληνικών αρχών, σε συνδυασμό με τη σωστή
                                 γείται από το άνοιγμα των ελληνικών λιμανιών   προβολή της χώρας μας ως ιδανικού προορι-
                                 στην κρουαζιέρα σε καιρούς που τα λιμάνια  σμού διακοπών, είχαν ως αποτέλεσμα το 2022
                                 των περισσότερων χωρών παρέμεναν κλειστά,   να έχουμε αύξηση των προσεγγίσεων κατά 25%
                                 όπως και η καλύτερη αεροπορική σύνδεση με   σε σχέση με το 2019. Στο λιμάνι του Πειραιά
                                 μακρινές αγορές, π.χ. αυξήθηκαν οι απευθείας   παρατηρήθηκε αύξηση μεν προσεγγίσεων σε
                                 πτήσεις από την Αμερική. Επιπλέον, οι διεθνείς   σύγκριση με το 2019, αλλά ο αριθμός των επι-
                                 συγκυρίες, όπως η κλειστή αγορά της Ασίας  σκεπτών που ανήκουν στην κατηγορία transit
                                 και οι περιορισμοί στη Βαλτική και στη Μαύρη   ήταν σημαντικά χαμηλότερος.


                                                                                                             63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68