Page 66 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 66

ΕΝΩΣΗ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ






























             Η κρουαζιέρα
             στην Ελλάδα
             αναπτύσσεται
               συνεχώς,
             και μάλιστα
            διαδραματίζει
           πρωταγωνιστικό
          ρόλο, κυρίως όμως
            ως προορισμός
             και περιοχή
          δραστηριοποίησης
          κρουαζιερόπλοιων
          όλων των μεγάλων
          εταιρειών. Ωστόσο     περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον αλλά  ρεάσουν τις ροές επιβατών στους τερματικούς
            απουσιάζει το       ταυτόχρονα να διατηρήσουν το κόστος λειτουρ-  σταθμούς των λιμένων. Αυτό αναμένεται να επη-
            συστατικό της       γίας τους σε λογικά επίπεδα, ώστε να παραμεί-  ρεάσει τις κρουαζιέρες και τον σχεδιασμό δρο-
           ελληνικότητας,       νουν ανταγωνιστικά ως προς τις άλλες μορφές   μολογίων ειδικά στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου
              καθώς δεν         τουρισμού.                              η Ελλάδα συνορεύει με χώρες εκτός ΕΕ και με
           υπάρχουν πλέον       Επίσης, πρέπει να υιοθετηθούν πρωτοβουλίες   χώρες εκτός Σένγκεν. Οι συντονισμένες προ-
               ελληνικά         που θα οδηγήσουν σε πιο βιώσιμες πρακτικές τον   σπάθειες των αρμόδιων αρχών με τις εταιρείες
          κρουαζιερόπλοια.      κλάδο της κρουαζιέρας και γι’ αυτό είναι εξαιρε-  κρουαζιέρας είναι καθοριστικής σημασίας, ώστε
                                τικά σημαντική η συνεργασία μεταξύ εταιρειών   να προετοιμαστούν επαρκώς για την εφαρμογή
                                κρουαζιέρας και τοπικών κοινωνιών, καθώς και   των νέων συστημάτων της EE για τoν έλεγχο
                                άλλων ρυθμιστικών παραγόντων, με στόχο την  εισόδου/εξόδου από την περιοχή Σένγκεν (EES)
                                ομαλή λειτουργία της κρουαζιέρας, χωρίς να  και για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφοριών και
                                υπάρξει επιβάρυνση στους προορισμούς.   Αδειοδότησης Ταξιδιού (ETIAS), που θα τεθούν
                                Θετικές είναι οι πρώτες ανακοινώσεις που προ-  σε λειτουργία τον Μάιο και τον Νοέμβριο του
                                κύπτουν από την Έκθεση της CLIA, η οποία ανα-  2023 αντίστοιχα.
                                φέρεται στον αυξανόμενο αριθμό πλοίων που  Όλα τα παραπάνω χρειάζεται να αντιμετωπι-
                                δρομολογούνται τα αμέσως επόμενα χρόνια  στούν επιτυχώς για να ανταποκριθεί ο κλάδος
                                και θα μπορούν να ενσωματώνουν πρόωση με   στην αυξανόμενη πρόθεση των ταξιδιωτών να
                                μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα όταν είναι διαθέ-  κάνουν κρουαζιέρα, η οποία, σύμφωνα με πρό-
                                σιμη, καθώς και την αυξανόμενη επένδυση στον   σφατη έρευνα της CLIA, υπερβαίνει πλέον τα
                                εξοπλισμό των πλοίων για σύνδεση με παράκτια   επίπεδα σε σχέση με πριν από τρία χρόνια: από
                                ενεργειακή υποστήριξη όπου είναι διαθέσιμη.  τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας που ερωτήθηκαν
                                Τέλος, οι νέες απαιτήσεις, που έχουν ως ορί-  αυτό το καλοκαίρι, το 84% δήλωσαν ότι σκο-
                                ζοντα το 2023, όπου η ΕΕ θα εφαρμόσει νέες   πεύουν να κάνουν ξανά κρουαζιέρα, κάτι που
                                μεθόδους διαβατηριακού ελέγχου στα σημεία   αντιπροσωπεύει αύξηση 5% σε σύγκριση με το
                                εισόδου για υπηκόους τρίτων χωρών, θα επη-  2019.


         66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71