Page 55 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 55

Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ


                                 ΜΠΡΟΣΤΑ



                                 ΣΤΟΝ ΣΤΟΧΟ


                                 ΤΗΣ «ΔΙΚΑΙΗΣ»



                                 ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗΣ


                                 ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ









            της                  Κοιτάζοντας μπροστά στο 2023, αλλά και σε ορί-  πλέον έχει ξεφύγει από το πλαίσιο της τυπικής
            Έλπης Πετράκη,       ζοντα δεκαετίας, διαμορφώνω την πεποίθηση ότι   ισότιμης εκπροσώπησης των φύλων, καθώς έχει
            προέδρου, WISTA      η διαφάνεια σε κάθε δράση, η συνέργεια για κάθε   εξελιχθεί σε προαπαιτούμενο ενός αποδοτικού και
            INTERNATIONAL,
            προέδρου, WISTA Hellas   στόχο, σε συνδυασμό με τη ριζική αλλαγή νοοτρο-  ελκυστικού εργασιακού περιβάλλοντος.
            Chartering &         πίας όσον αφορά θέματα βιωσιμότητας και περι-
            Operations Manager,   βάλλοντος, είναι οι παράγοντες ζωτικής σημασίας   Είναι σαφές ότι αρκετά από τα προαναφερόμενα
            ENEA Management
                                 για το παρόν και το μέλλον της ναυτιλίας.  θέματα απασχολούν και άλλους κλάδους, σε μεγα-
                                                                         λύτερο ή μικρότερο βαθμό, οπότε η συνέργεια
                                 Η ναυτιλία θεωρείται κλάδος με ηγετικό προφίλ,   αποτελεί μονόδρομο για την επίτευξη των κοινών
                                 λόγω της σημαντικότητας των υπηρεσιών που  στόχων. Μέχρι σχετικά πρόσφατα, η συνέργεια
                                 προσφέρει στο διεθνές εμπόριο και στην παγκό-  μεταξύ των κλάδων της οικονομίας εστίαζε στην
                                 σμια κοινότητα. Και ως ηγέτιδα βιομηχανία έχει   επίτευξη οικονομικών αποτελεσμάτων μόνον, ενώ
                                 ανάλογες ευθύνες για τη διαμόρφωση του κόσμου   τα κράτη συσπειρώνονταν κυρίως μπροστά στην
                                 όπου θα ζήσουν και θα δημιουργήσουν οι επό-  απειλή πολέμου. Σήμερα, όμως, οι νέες συνθήκες
                                 μενες γενιές. Οι ηγέτες δεν δείχνουν απλώς τον   έχουν φέρει νέους κοινούς «εχθρούς» προ των
                                 δρόμο, αλλά ανοίγουν νέους δρόμους, αναλαμβά-  πυλών και έχουν θέσει κυβερνήσεις και κοινωνίες
                                 νουν αποστολές, διαμορφώνουν όραμα και εμπνέ-  μπροστά στο δίλημμα: συνέργεια και συσπείρωση
                                 ουν τους άλλους να τα ακολουθήσουν. Σε αυτό   δυνάμεων για καλύτερα και ταχύτερα συνολικά
                                 το πλαίσιο, τα σημαντικά θέματα που η ναυτιλία   αποτελέσματα ή μονομερείς δράσεις για μεγα-
                                 έχει μπροστά της για την επόμενη δεκαετία, και   λύτερα ίδια οφέλη, τα οποία όμως θα είναι αμφι-
                                 για την επίλυση των οποίων οφείλει να αναλάβει   σβητούμενα;
                                 ηγετική δράση, είναι η απανθρακοποίηση, που
                                 απασχολεί άλλωστε και όλους τους κλάδους, η   Κατά τη γνώμη μου, ένα τέτοιο δίλημμα δεν θα
                                 διασφάλιση συνθηκών εύρυθμης λειτουργίας των   έπρεπε καν να υπάρχει, εφόσον ο βασικός κοι-
                                 αλυσίδων εφοδιασμού, η υιοθέτηση της καινοτο-  νός στόχος είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και η δια-
                                 μίας, η μεγιστοποίηση της αξιοποίησης των νέων   σφάλιση της ζωής στον πλανήτη. Θα πρέπει να
                                 τεχνολογιών, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, η   θεωρείται αυτονόητο ότι συνέργεια, σύμπραξη
                                 εκπαίδευση των πληρωμάτων να λειτουργούν   δυνάμεων και διαφάνεια στην υλοποίηση των
                                 παραγωγικά στη νέα πραγματικότητα, η προσέλ-  στρατηγικών είναι η πλέον προσοδοφόρα λύση.
                                 κυση ταλέντων για τη βελτίωση του επιπέδου του
                                 ανθρώπινου δυναμικού της. Επιπροσθέτως, θα   Στον νέο αιώνα της ναυτιλίας, η WISTA (Women in
                                 πρέπει να καλλιεργήσει μια νέα κουλτούρα συμπε-  Shipping and Trade Association) μπορεί να έχει
                                 ρίληψης και διαφορετικότητας – απαίτηση που   ρόλο και έχει ήδη αναλάβει τις ευθύνες που της


                                                                                                             55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60