
Η λιμενική συμφόρηση, η οποία παραλύει εδώ και αρκετούς μήνες τις εφοδιαστικές αλυσίδες, φαίνεται να επεκτείνεται, όπως καταδεικνύουν δεδομένα ανάρτησης της VesselsValue. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν τα containerships, ιδιαίτερα στους λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια.
Πλέον όμως σημαντικές καθυστερήσεις καταγράφονται και στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Βάσει της VesselsValue, την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, 2.411 bulkers περίμεναν να δέσουν στα διεθνή λιμάνια, δηλαδή το 21% του συνολικού ενεργού στόλου. Τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε περαιτέρω στα 2.433 πλοία.
Αναλυτικότερα, τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, 730 bulkers ανέμεναν να δέσουν σε κινεζικούς λιμένες. O αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 30% των bulkers που βρίσκονται σε αναμονή παγκοσμίως και ανέρχεται σε μεταφορική ικανότητα ίση με σχεδόν 60 εκατ. dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως το 27% των bulkers που είναι σε αναμονή, βρίσκονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα. Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων αποτελούν, μεταξύ άλλων, απόρροια της συμφόρησης που πλήττει τις τακτικές γραμμές.
Συνεπώς, διαφαίνεται πως τα υψηλότερα επίπεδα συμφόρησης καταγράφονται στην Ανατολική Σινική Θάλασσα, στην οποία βρίσκονται λιμένες-κλειδιά τόσο για την αγορά των bulkers όσο και για εκείνη των containerships.
Currently, there are 2433 #Bulkers waiting at congested ports globally (22 more than Thursday, 30th September).
China has been experiencing the highest levels of #congestion, mostly concentrated in the East China Sea region where over 55 mil DWT is waiting.
#trade #shipping pic.twitter.com/mvnY7ELwYU
— VesselsValue (@VesselsValue) October 4, 2021
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ