
Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO, γεγονός που ενδέχεται να επιφέρει μείωση τη ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές κατά 10%. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2026, η CMA CGM έχει προγραμματίσει τη διέλευση συγκεκριμένων γραμμών από τη Διώρυγα του Σουέζ. Δεδομένου ότι η απόπειρα επιστροφής στη διώρυγα από τη CMA CGM θα στεφθεί με επιτυχία, πιθανώς και άλλοι μεταφορείς να επιχειρήσουν να επαναχρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη ναυτιλιακή αρτηρία.
Παράλληλα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από τη Βόρεια Αμερική θα σημειώσουν πτώση κατά 3% το 2025. Από την άλλη, σε βάθος της ερχόμενης διετίας, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων θα αυξηθούν κατά 2% ετησίως. Προς το παρόν, όμως, η ναυλαγορά των τακτικών γραμμών πιθανώς να χαράξει καθοδική πορεία κατά το πρώτο μισό του 2026.
Σημειώνεται ότι η BIMCO, στις εκτιμήσεις της, λαμβάνει υπόψη ότι, μεταξύ 2026 και 2027, 750.000 TEUs μεταφορικής ικανότητας θα αποσυρθούν από την αγορά, από τα συνολικά 1,8 εκατ. TEUs υποψήφια σήμερα. Τα τελευταία πέντε έτη, μόλις 272.000 TEUs μεταφορικής ικανότητας έχουν ανακυκλωθεί, και εάν οι εκτιμήσεις της BIMCO ως προς τις αποσύρσεις τα επόμενα δύο έτη αποβούν τελικά υψηλές, το υπόλοιπο αυτό θα προστεθεί στην πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα, βαραίνοντας τη ναυλαγορά.
Πηγή: BIMCO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ