
Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025.
Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος κατά 8%, στα 32,1 εκατ. αυτοκίνητα, με οδηγό την Κίνα, της οποίας οι εξαγωγές εκτιμάται ότι έχουν αυξηθεί κατά 30%, στις 6,2 εκατ. μονάδες. Την ίδια στιγμή, βάσει της Clarksons, οι αμερικανικές εισαγωγές θα καταγράψουν μια μέτρια μείωση της τάξεως του 7%, παρά τους αμερικανικούς δασμούς.
Ως αποτέλεσμα, τόσο οι ναύλοι όσο και τα οικονομικά των διαχειριστών car carriers εμφανίστηκαν ανθεκτικά σε αυτό το εύθραυστο οικονομικό περιβάλλον. Οι ναύλοι για ένα PCTC 6.500 CEU, σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ετήσιας διάρκειας, διαμορφώθηκαν στα $42.500/ημέρα τον περασμένο Νοέμβριο, σημειώνοντας σημαντική πτώση 63% από τα πολύ υψηλά επίπεδα στις αρχές του 2024, αλλά κινούμενοι σε σχεδόν διπλάσια επίπεδα σε σύγκριση με τον μέσο όρο δεκαετίας πριν από την πανδημία.
Στο μέτωπο της προσφοράς, αισιοδοξία προκαλεί το γεγονός ότι φέτος μόλις έξι car carriers μεταφορικής ικανότητας 22.000 CEU παραγγέλθηκαν, έναντι 500.000 CEU ανά έτος μεταξύ 2021 και 2024.
Τέλος, για το επόμενο έτος, η Clarksons βλέπει άνοδο του διά θαλάσσης εμπορίου αυτοκινήτων στο 2-3%, ενώ η ανάπτυξη της προσφοράς car carriers θα διαμορφωθεί στο 7%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ