
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας ότι οι ναυτικοί δεν πρέπει ποτέ να αντιμετωπίζονται ως στόχοι και ότι η ασφάλεια και τα δικαιώματά τους πρέπει να προστατεύονται ανά πάσα στιγμή.
Αναφορές δείχνουν ότι ένα δεξαμενόπλοιο που διήλθε από την αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ουκρανίας με κατεύθυνση το Νοβοροσίσκ δέχθηκε επίθεση και ακινητοποιήθηκε από ουκρανικά θαλάσσια μη επανδρωμένα αεροσκάφη, σε αυτό που πιστεύεται ότι είναι το τρίτο τέτοιο περιστατικό τις τελευταίες εβδομάδες που αφορά πλοία του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας.
Ενώ τα εμπλεκόμενα πλοία μπορεί να συνδέονται με την αποφυγή κυρώσεων ή με ευρύτερες γεωπολιτικές εντάσεις, η ITF τόνισε ότι τα πληρώματα επί του πλοίου δεν συμμετέχουν ούτε ευθύνονται για τις διενέξεις. Πολλοί είναι ναυτικοί διεθνών εταιρειών που εργάζονται υπό δύσκολες συνθήκες, συχνά με χαμηλές αμοιβές και ασθενή προστασία. Τίποτα από αυτά δεν δικαιολογεί την έκθεσή τους σε βία. Οι πολιτικοί ναυτικοί πρέπει να προστατεύονται ανά πάσα στιγμή βάσει του διεθνούς δικαίου.
«Οι ναυτικοί δεν αποτελούν όπλο πολέμου», δήλωσε ο Μαρκ Ντίκινσον , Αντιπρόεδρος της ITF Seafarers’ Section και Γ.Γ. του Nautilus International. «Είναι πολίτες που απλώς κάνουν τη δουλειά τους, συχνά σε εξαιρετικά δύσκολες και επισφαλείς συνθήκες.
«Ανεξάρτητα από τη σημαία που φέρει ένα πλοίο, το φορτίο που μεταφέρει ή την πολιτική που περιβάλλει μια σύγκρουση, η στοχοποίηση ναυτικών ή η τοποθέτησή τους σε κίνδυνο είναι εντελώς απαράδεκτη.»
Η ITF προειδοποίησε ότι τα πληρώματα που εργάζονται σε πλοία χωρίς ισχυρά κανονιστικά πλαίσια είναι συχνά από τα πιο ευάλωτα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Πολλά αντιμετωπίζουν αυξημένη έκθεση σε εκμετάλλευση και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας – κινδύνους που επιδεινώνονται μόνο όταν οι συγκρούσεις επεκτείνονται σε εμπορικές ναυτιλιακές διαδρομές.
Από την έναρξη του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας, η Μαύρη Θάλασσα έχει μετατραπεί σε ενεργό ζώνη κινδύνου για την εμπορική ναυτιλία, όπου οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν την πραγματική και συνεχιζόμενη απειλή drones και πυραυλικών επιθέσεων.
Η ITF επανέλαβε την έκκλησή της προς όλα τα εμπλεκόμενα μέρη να τηρήσουν το διεθνές ανθρωπιστικό και ναυτικό δίκαιο, να αποκλιμακώσουν τις εντάσεις και να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των αμάχων ναυτικών.
«Οι ναυτικοί διατηρούν σε κίνηση το παγκόσμιο εμπόριο, ακόμη και σε περιόδους πολέμου και κρίσης», δήλωσε ο Ντίκινσον . «Δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αναλώσιμοι ή ως παράπλευρες απώλειες. Η ITF καταδικάζει κάθε επίθεση που βλάπτει ή θέτει σε κίνδυνο τους ναυτικούς οπουδήποτε στον κόσμο και θα συνεχίσουμε να μιλάμε ανοιχτά μέχρι να γίνει πλήρως σεβαστή η ασφάλειά τους».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…

Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ