
Η τεχνολογία ολοκληρωμένων συστημάτων LNG για πλοία ανεφοδιασμού συνδυάζει προηγμένα συστήματα διαχείρισης φορτίου, παροχής καυσίμου και επαναϋγροποίησης αερίων.
Πλέον η τεχνολογία αυτή βρίσκεται στο επίκεντρο του νέου έργου που θα υλοποιήσει η Wärtsilä για το Shanghai International Port Group (SIPG). Η Wärtsilä Gas Solutions, θα εξοπλίσει με αυτή τη τεχνολογία το νέο LNG πλοίο ανεφοδιασμού που ναυπηγείται στο Jiangnan Shipyard στην Κίνα.
Το έργο περιλαμβάνει τρία βασικά τεχνολογικά συστήματα. Πρώτον, το σύστημα διαχείρισης του φορτίου LNG, το οποίο ελέγχει με ακρίβεια τη θερμοκρασία, την πίεση και τις ροές του υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσα στις δεξαμενές του πλοίου. Δεύτερον, το σύστημα παροχής καυσίμου προς τις μηχανές, που εξασφαλίζει ότι το LNG μετατρέπεται σωστά σε αέριο και φτάνει στις μηχανές στην ιδανική ποσότητα και πίεση.
Το τρίτο και πιο εξειδικευμένο σύστημα είναι το Compact Reliq (CRS), μια τεχνολογία επαναϋγροποίησης των αερίων που εξατμίζονται φυσικά από το φορτίο LNG. Καθώς το υγροποιημένο αέριο θερμαίνεται ελαφρώς μέσα στις δεξαμενές, μέρος του «βράζει» και γίνεται αέριο (boil-off gas). Αν αυτό το αέριο αφεθεί να χαθεί, προκαλεί ενεργειακή σπατάλη και αυξημένες εκπομπές. Το CRS όμως το ψύχει ξανά, το μετατρέπει πάλι σε υγρό και το επιστρέφει στη δεξαμενή. Με αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι απώλειες, αυξάνεται η αποδοτικότητα και το πλοίο λειτουργεί με πολύ μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών σε μία πλήρως ενσωματωμένη πλατφόρμα επιτρέπει στο πλοίο να διαχειρίζεται το LNG με τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση και με απόλυτη ασφάλεια, ενώ παράλληλα μειώνει τις εκπομπές και βελτιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου. Η παραγγελία του συστήματος καταχωρήθηκε στο τρίτο τρίμηνο του 2025.Ο εξοπλισμός της Wärtsilä αναμένεται να παραδοθεί στο ναυπηγείο εντός του 2026, ενώ η παράδοση και έναρξη λειτουργίας του πλοίου προγραμματίζονται για το καλοκαίρι του 2027.
https://www.wartsila.com/media/news/25-11-2025-new-lng-bunker-vessel-will-operate-with-fully-integrated-wartsila-cargo-handling-fuel–and-reliquefaction-systems-3687870
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…

Πιο δυσμενείς συνθήκες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος βλέπει η ING για το 2026, καθώς η ζήτηση από την Κίνα υποχωρεί, ενώ ταυτόχρονα η προσφορά αυξάνεται.…

Στα επίπεδα-ρεκόρ των 670.000 βαρελιών/ημέρα ανήλθαν οι εισαγωγές αμερικανικού πετρελαίου από τη Νότια Κορέα τον Νοέμβριο, παρά το γεγονός ότι συνολικά οι νοτιοκορεατικές εισαγωγές…

Η διαδικασία για την κατασκευή των αεροσκαφών τύπου Α320 από την Airbus βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με έναν… αστερίσκο. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε πρόσφατα ότι…

Διόρθωση της ναυλαγοράς των Capesizes αναμένει το επόμενο χρονικό διάστημα η Breakwave Advisors, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η υψηλή εποχική ζήτηση θα εξασθενήσει. Επί…

Σε μια στρατηγική στροφή που σηματοδοτεί την είσοδό της στον τομέα της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, προχώρησε η Signal Maritime Services, επενδύοντας στην Bluepool.…

H ταχύτατη ανάπτυξη και διάδοση εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) έχει δημιουργήσει πολλές προσδοκίες για σημαντική συμβολή της στην παραγωγικότητα της εργασίας, η οποία…

Η Σαουδική Αραβία ενισχύει τις υποδομές αγροτικών προϊόντων και τη δυναμικότητα στο King Abdulaziz Port στο Νταμάμ, μετά τη συμφωνία ύψους $53,2 εκατ. ανάμεσα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ