
Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και CIMC ORIC, αποτελεί ένα από τα πλέον τεχνικά ώριμα βήματα για την πράσινη ναυτιλία. Ο DNV απένειμε Έγκριση επί της Αρχής (AiP) επικυρώνοντας ότι η τεχνική σύλληψη του πλοίου πληροί τις απαιτήσεις ασφαλούς χρήσης αμμωνίας και τους σχετικούς διεθνείς κανονισμούς.
Κεντρικό στοιχείο της τεχνικής διάταξης αποτελεί η εγκατάσταση κύριας μηχανής διπλού καυσίμου, αμμωνίας – συμβατικού καυσίμου. Η αποθήκευση του καυσίμου προβλέπεται να γίνει σε σταθερές, ενισχυμένες δεξαμενές τύπου C. Οι δεξαμενές αυτές έχουν επαρκές πάχος τοιχώματος, θερμομονωτική προστασία και πλήρη υποδομή για ψύξη, εξαερισμό, έλεγχο ατμοσφαιρικών συγκεντρώσεων και αποφυγή συγκρότησης εκρηκτικών μειγμάτων. Οι σωληνώσεις καυσίμου διατάσσονται σε διπλή θήκη, με συνεχή ανίχνευση διαρροών, ενώ τα συστήματαm αερισμού διαστασιολογούνται ώστε να απομακρύνουν εγκαίρως πιθανή διασπορά αμμωνίας στις τεχνικές περιοχές.
Η υδροδυναμική διαμόρφωση του πλοίου έχει μελετηθεί ώστε να εξασφαλίζει ελαχιστοποίηση αντίστασης σε συνθήκες πλεύσης με μεγάλο βύθισμα. Η υιοθέτηση κατακόρυφης πλώρης, ο επανασχεδιασμός των γραμμών γάστρας και η βελτιστοποίηση της πρύμνης ενισχύουν τη ροή κατά μήκος του σκάφους.
Παράλληλα, το προωστήριο σύστημα περιλαμβάνει προπέλα υψηλής υδροδυναμικής απόδοσης καθώς και βοηθητικά συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας που τοποθετούνται πριν ή/και μετά την προπέλα. Οι επιφάνειες της γάστρας θα φέρουν επιστρώσεις χαμηλής τραχύτητας, με μετρημένη επίδραση στη μείωση της ολικής αντίστασης. Όλες οι παραπάνω βελτιώσεις έχουν ελεγχθεί σε υπολογιστικές προσομοιώσεις ροής (CFD) και σε δοκιμές κλίμακας σε ναυπηγική δεξαμενή δοκιμών.
Ο σχεδιασμός προβλέπει υψηλή αναλογία ωφέλιμου φορτίου προς ολική χωρητικότητα, καθώς και βελτιστοποίηση των χώρων φόρτωσης. Τα αποτελέσματα αυτά επιτυγχάνονται μέσω της διάταξης δύο διακριτών υπερκατασκευών (διάταξη δύο νησίδων – twin-island), όπου η γέφυρα και οι χώροι διαβίωσης τοποθετούνται σε ανεξάρτητη υπερκατασκευή από εκείνη του μηχανοστασίου, επιτρέποντας μεγαλύτερη εκμετάλλευση του ενδιάμεσου τμήματος του καταστρώματος.
Παράλληλα, ο ανασχεδιασμός της πλώρης διευρύνει τη διαθέσιμη περιοχή φόρτωσης, καθιστώντας δυνατή την προσθήκη πρόσθετων θέσεων για εμπορευματοκιβώτια 40 ποδών χωρίς να επηρεάζεται η συμβατότητα με λιμενικές υποδομές.
Στα επόμενα στάδια ανάπτυξης, το έργο θα προχωρήσει στην ολοκλήρωση των αναλύσεων αναγνώρισης κινδύνων (HAZID) και λειτουργικών κινδύνων (HAZOP), καθώς και στη λεπτομερή τεχνική μελέτη των συστημάτων αμμωνίας και της πλήρους ενσωμάτωσής τους στο προωστικό σύστημα του πλοίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…

Πιο δυσμενείς συνθήκες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος βλέπει η ING για το 2026, καθώς η ζήτηση από την Κίνα υποχωρεί, ενώ ταυτόχρονα η προσφορά αυξάνεται.…

Στα επίπεδα-ρεκόρ των 670.000 βαρελιών/ημέρα ανήλθαν οι εισαγωγές αμερικανικού πετρελαίου από τη Νότια Κορέα τον Νοέμβριο, παρά το γεγονός ότι συνολικά οι νοτιοκορεατικές εισαγωγές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ