
Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι στις γραμμές Άπω Ανατολής-Βόρειας Ευρώπης και Μεσογείου κατέγραψαν άνοδο συγκριτικά με μία εβδομάδα πριν, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα αυξάνεται, δείγμα των υγιών επιπέδων ζήτησης. Από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη οι ναύλοι ανήλθαν στα $2.367/FEU, ενώ αντίστοιχα από την Άπω Ανατολή προς τη Μεσόγειο διαμορφώθηκαν σε $2.943/FEU.
Από την άλλη πλευρά, οι spot ναύλοι στην Ανατολική και Δυτική Ακτή των ΗΠΑ σημείωσαν πτώση, με την προσφερόμενη χωρητικότητα να αυξάνεται υπερβολικά σε σχέση με το επίπεδο της ζήτησης. Αναλυτικότερα, η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 11,4%. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στις αναχωρήσεις πλοίων της Ocean Alliance και ειδικότερα του «Ever Focus» από το Μπουσάν στις 19 Νοεμβρίου και του «Texas Triumph» από το Νίνγκμπο-Ζουσάν στις 22 Νοεμβρίου. Και τα δύο πλοία θα προσεγγίσουν τη Σαβάνα πριν από τα Χριστούγεννα, μετά τη διέλευσή τους από τη Διώρυγα του Παναμά, σημειώνει η Xeneta. Στις γραμμές Βόρειας Ευρώπης-Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, το capacity διαμορφώθηκε σε υψηλά 28 μηνών και κατέγραψε αύξηση 55,5% σε σχέση με τα επίπεδα έναν μήνα πριν, που ήταν τα χαμηλότερα των τελευταίων δέκα μηνών.
«Αυτές οι τάσεις στα fronthauls προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ είναι πιθανό να συνεχιστούν και το 2026, με τη ζήτηση προς την Ευρώπη να ενισχύεται από τα κινεζικά προϊόντα, που βρίσκουν νέες αγορές εκτός της Βόρειας Αμερικής. Ταυτόχρονα, η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην καταναλωτική ζήτηση και στον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται διά θαλάσσης κατά το επόμενο έτος», τονίζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ