
Η εγκατάσταση Rotor Sails ως τεχνολογίας αιολικά υποβοηθούμενης πρόωσης εισέρχεται πλέον στη μεγάλη κλίμακα, καθώς η Anemoi Marine Technologies ολοκλήρωσε μία ακόμα μετασκευή σε ένα από τα μεγαλύτερα ore carriers παγκοσμίως, το NSU TUBARAO. Η τεχνολογία των Rotor Sails αξιοποιεί το φαινόμενο Magnus για τη δημιουργία πρόσθετης ώσης, επιτρέποντας σημαντική μείωση της απαιτούμενης ισχύος της κύριας μηχανής και, κατά συνέπεια, της κατανάλωσης καυσίμου. Η νέα εγκατάσταση αποτελείται από πέντε κυλίνδρους ύψους 35 μ.
Το NSU TUBARAO, χωρητικότητας σχεδόν 400.000 dwt, εντάσσεται πλέον στον αυξανόμενο στόλο πολύ μεγάλων μεταλλευτικών πλοίων που υιοθετούν λύσεις αιολικής υποβοήθησης στην πρόωση. Η εγκατάσταση ολοκληρώθηκε κατά τη διάρκεια προγραμματισμένου δεξαμενισμού στο Zhoushan Xinya Shipyard στην Κίνα, με τα Rotor Sails να τοποθετούνται σε σύστημα αναδίπλωσης, ώστε να αποφεύγονται περιορισμοί κατά τις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης. Με αυτή την ολοκλήρωση, η συνολική χωρητικότητα πλοίων που φέρουν τεχνολογία Rotor Sails της Anemoi ξεπερνά πλέον τα 1,6 εκατ. dwt.
Η τεχνολογική προσέγγιση του έργου δεν περιορίζεται στους κυλίνδρους Magnus. Η Anemoi πέτυχε πλήρη διασύνδεση του συστήματος Rotor Sails με τη νέα γεννήτρια άξονα μέσω προηγμένων συστημάτων ελέγχου. Με αυτόν τον συνδυασμό εξασφαλίζεται ομαλός συγχρονισμός μεταξύ της αιολικής υποβοήθησης και της συνολικής ενεργειακής αρχιτεκτονικής του πλοίου. Στο ίδιο πλαίσιο, με χρήση λογισμικών βελτιστοποίησης ταξιδιού, αξιοποιούνται πλήρως οι ευνοϊκοί άνεμοι. Από την άλλη, η διαχείριση της κύριας μηχανής προσαρμόζεται δυναμικά ώστε να αποτυπώνει το πραγματικό όφελος από την αιολική πρόωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η πρωτοποριακή τεχνολογία μετατροπής βιομάζας σε συνθετικό αέριο και κατόπιν σε βιομεθανόλη βρίσκεται στο επίκεντρο ενός νέου μεγάλου έργου στην Καλιφόρνια, όπου η Haffner…

Η QatarEnergy ενισχύει περαιτέρω το διεθνές αποτύπωμά της στον τομέα της υπεράκτιας έρευνας (υδρογονανθράκων), υπογράφοντας Συμφωνία Διανομής Παραγωγής (Production Sharing Agreement) για το θαλάσσιο…

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε 70 έργα με στόχο την αποανθρακοποίηση των μεταφορών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των βιομηχανιών της ΕΕ μέσω της εγκατάστασης…

Η πρόσφατη κατάπαυση πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς αναπτέρωσε τις ελπίδες για επιστροφή της ναυτιλιακής κίνησης στην Ερυθρά Θάλασσα. Το κατά πόσο η ναυτιλιακή…

Στο πλαίσιο της στρατηγικής συμμαχίας μεταξύ Κίνας και Βενεζουέλας, οι δύο χώρες ανακοίνωσαν από κοινού την καθιέρωση της θαλάσσιας διασύνδεσης του λιμένα Tianjin της…

Οι διά θαλάσσης μεταφορές με πλοία Panamaxes συνεχίζει να καταγράφει ισχυρή δραστηριότητα το 2025, με τον συνολικό όγκο αυτών να έχει ήδη υπερβεί τους…

Η Airbus παρουσιάζει μια εξαιρετικά ισχυρή προοπτική για την αεροπορική αγορά της Μέσης Ανατολής και, σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο περιφερειακός στόλος θα υπερδιπλασιαστεί και…

Το διυλιστήριο της ρωσικής πετρελαϊκής εταιρείας Rosneft στην πόλη Ριαζάν, ένα από τα μεγαλύτερα της Ρωσίας, ανέστειλε την επεξεργασία αργού πετρελαίου έπειτα από επίθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ