
Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη ναυτιλία μέσα από τη συνεργασία των εταιρειών Calcarea και Aurelia. Η τεχνολογία αυτή επιταχύνει τη φυσική διαδικασία «weathering» του ασβεστόλιθου, μετατρέποντας το CO₂ σε σταθερά διττανθρακικά ιόντα (HCO₃⁻). Το πλεονέκτημά τους είναι ότι αποθηκεύονται με ασφάλεια στους ωκεανούς χωρίς να μεταβάλλουν το θαλάσσιο οικοσύστημα.
Η μέθοδος χαρακτηρίζεται από χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις, απουσία ανάγκης για χερσαίες υποδομές και συμβατότητα με τις λειτουργικές συνθήκες των πλοίων. Ο αντιδραστήρας της Calcarea, που θα ενσωματωθεί στο σύστημα κυκλοφορίας θαλασσινού νερού, επιτρέπει τη συνεχή απορρόφηση και μετατροπή CO₂, δημιουργώντας έναν κλειστό κύκλο φυσικοχημικής εξουδετέρωσης εντός του πλοίου.
Η Aurelia αναλαμβάνει την αρχιτεκτονική ολοκλήρωση της τεχνολογίας στο πλοίο, συνδυάζοντας τον αντιδραστήρα με τα υφιστάμενα συστήματα πρόωσης και παροχής ρεύματος. Η μελέτη περιλαμβάνει υδροδυναμική ανάλυση της ροής θαλασσινού νερού, σχεδιασμό εισαγωγών και απορροών, καθώς και βελτιστοποίηση της μορφής της γάστρας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην πιστοποίηση από νηογνώμονες και στη διασφάλιση συνεχούς λειτουργίας υπό ναυτιλιακές συνθήκες πίεσης και διάβρωσης.
Η λύση θεωρείται πλήρως κλιμακούμενη, κατάλληλη τόσο για νέες ναυπηγήσεις όσο και για μελλοντική εφαρμογή σε υπάρχοντα πλοία, με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου πλοίων-καταβοθρών άνθρακα. Η Φάση 0 του προγράμματος, που αφορά τη μελέτη σκοπιμότητας και τον εννοιολογικό σχεδιασμό, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Θα ακολουθήσουν στάδια μηχανικής ανάπτυξης, δοκιμών και επικύρωσης, με σκοπό την επίτευξη Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) και τη μετέπειτα πιλοτική εφαρμογή σε πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…

Με ρεκόρ επιβατικής κίνησης αναμένεται να κλείσει το 2025 για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, όπως επισημάνθηκε χθες σε εκπροσώπους του τύπου, στο…

Η κατασκευή του μεγαλύτερου συστήματος αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες (Battery Energy Storage System ‒ BESS) πλέον εντάσσεται στα πλάνα του Ινδού επιχειρηματία Gautam Adani.…

Μια νέα έκθεση με τον τίτλο From Pledges to Practice: Anchoring Safety, Sustainability and Crew Welfare in Vessel Selection εξέδωσε η RightShip σε συνεργασία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ