
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS) της Wärtsilä περνά από τη θεωρία στην πράξη, με την πρώτη πλήρους κλίμακας εγκατάστασή της στη θάλασσα. Στο πλοίο «Clipper Eris» της Solvang ASA αποδείχθηκε ότι η δέσμευση εκπομπών CO₂ εν πλω είναι τεχνικά εφικτή και επιχειρησιακά βιώσιμη.
Η εγκατάσταση στο «Clipper Eris» αποτελεί την πρώτη ολοκληρωμένη εφαρμογή CCS στη θάλασσα, όπου το σύστημα δεσμεύει τις εκπομπές από όλες τις πηγές καυσαερίων του πλοίου. Το έργο βασίστηκε σε πολυετή έρευνα και ανάπτυξη, που ξεκίνησαν το 2019, με δοκιμές στο ερευνητικό κέντρο της Wärtsilä στο Moss της Νορβηγίας, όπου η εταιρεία λειτουργεί μονάδα δέσμευσης 10 τόνων CO₂ ημερησίως από ναυτικό κινητήρα της. Η τεχνολογία έχει ήδη πιστοποιηθεί μετά από χιλιάδες ώρες λειτουργίας και βελτιστοποίησης σε πραγματικές συνθήκες ναυσιπλοΐας.
Το σύστημα Wärtsilä Carbon Capture Solution σχεδιάστηκε ειδικά για ναυτικές εφαρμογές, διαφοροποιούμενο ουσιαστικά από τις βιομηχανικές εκδόσεις ξηράς. Η μονάδα είναι συμπαγής, ανθεκτική στις δονήσεις και στη συνεχή κίνηση και προσαρμόζεται σε μεταβαλλόμενα φορτία μηχανής. Ενσωματώνεται στα υπάρχοντα συστήματα εξαγωγής καυσαερίων, ενώ η λειτουργία της έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να είναι απλή και ασφαλής για το πλήρωμα. Το CCS της Wärtsilä έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας έως 50 τόνων CO₂ ημερησίως, το οποίο στη συνέχεια υγροποιείται και αποθηκεύεται προσωρινά εντός του πλοίου για περαιτέρω μεταφορά ή επεξεργασία στην ξηρά.
Σε οικονομικούς όρους, η εταιρεία εκτιμά το κόστος δέσμευσης CO₂ μεταξύ 50 και 70 ευρώ ανά τόνο, συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαιουχικών και λειτουργικών δαπανών. Το κόστος αυτό είναι συγκρίσιμο ή χαμηλότερο από το πραγματικό κόστος χρήσης «καθαρών» καυσίμων, όπως πράσινη μεθανόλη ή αμμωνία, τα οποία σήμερα έχουν πολύ υψηλότερο ενεργειακό και εμπορικό κόστος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…

Με ρεκόρ επιβατικής κίνησης αναμένεται να κλείσει το 2025 για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, όπως επισημάνθηκε χθες σε εκπροσώπους του τύπου, στο…

Η κατασκευή του μεγαλύτερου συστήματος αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες (Battery Energy Storage System ‒ BESS) πλέον εντάσσεται στα πλάνα του Ινδού επιχειρηματία Gautam Adani.…

Μια νέα έκθεση με τον τίτλο From Pledges to Practice: Anchoring Safety, Sustainability and Crew Welfare in Vessel Selection εξέδωσε η RightShip σε συνεργασία…

Οι κοινές επιδιώξεις Πεκίνου και Μόσχας για την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών στο Βόρειο Πέρασμα της Αρκτικής δεν αποτελούν μυστικό. Υπό αυτό το πρίσμα,…

Το υπουργικό συμβούλιο της Ταϊλάνδης συμφώνησε να αυξήσει την ποσότητα καλαμποκιού που εισάγει η χώρα από τις ΗΠΑ και να εκμηδενίσει τους δασμούς, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ