
Τις εκτιμήσεις του για την πορεία των ναυλαγορών το 2026 έδωσε ο κ. Θανάσης Μαρτίνος, Managing Director της Eastern Mediterranean Maritime Ltd. μιλώντας στο 20ό Ετήσιο Forum του ICS Greek Branch με βιντεοσκοπημένο μήνυμα, μιας και λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων δεν κατάφερε να δώσει το «παρών» στην εκδήλωση.
O πολύπειρος εφοπλιστής εκτίμησε ότι το ερχόμενο έτος στις περισσότερες αγορές η προσφορά θα είναι σε επίπεδα μεγαλύτερα ή ίσα με την αυξανόμενη ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων, με εξαίρεση τρεις τύπους πλοίων, των οποίων η απόδοση της ναυλαγοράς θα είναι καλύτερη: τα VLCCs, τα Capesizes και τα feeder containerships.
Αναλυτικότερα, όπως είπε, τα VLCCs θα καταγράψουν ένα mini boom τον χειμώνα. Συγκεκριμένα, ο κ. Μαρτίνος επεσήμανε ότι το ρωσικό πετρέλαιο που υπόκειται σε κυρώσεις και μεταφέρεται με μεσαίας χωρητικότητας δεξαμενόπλοια θα αντικατασταθεί από τις εξαγωγές αργού από ΗΠΑ και Αραβικό Κόλπο μέσω VLCCs.
Τα Capesizes θα επωφεληθούν το 2026 από τις μειωμένες παραδόσεις νεότευκτων και τις αυξημένες εξαγωγές iron ore από τη δυτική Αφρική, ενώ «τα feeder containerships θα επωφεληθούν από το χαμηλό orderbook και τη γήρανση του στόλου». Ωστόσο, η χρήση της θαλάσσιας οδού της Ερυθράς Θάλασσας, με την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστεί η διακοπή των επιθέσεων από τους Χούθι, θα οδηγήσει σε μείωση των ναύλων των μεσαίας και μεγάλης χωρητικότητας containerships.

«Οι ναύλοι των Aframaxes θα κινηθούν χαμηλότερα, απόρροια των κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο και το εκτεταμένο orderbook των LR2. Επί του παρόντος, τα LR2 clean tankers έχουν μετατοπιστεί στο εμπόριο πετρελαίου (dirty)», τόνισε, ενώ παρομοίως τα MR2 product tankers θα δουν τους ναύλους τους να υποχωρούν το 2026, αποτέλεσμα των αυξημένων παραδόσεων και της μειωμένης ζήτησης για εξαγωγές ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων. O κ. Μαρτίνος υπενθύμισε ότι το 2025 οι ναύλοι των product tankers έχουν κινηθεί χαμηλότερα σε σχέση με το 2024 και το 2024 κινήθηκαν χαμηλότερα έναντι του 2023.
Oι ναύλοι των Kamsarmaxes, Supramaxes, Handys το επόμενο έτος θα διαμορφωθούν στα ίδια μέτρια επίπεδα με φέτος. «Εάν το δολάριο εξασθενήσει έναντι ενός καλαθιού νομισμάτων, θα ωφελήσει την αγορά των dry, καθώς θα αυξήσει τη ζήτηση ξηρών φορτίων, όπως συνέβη και κατά το β’ εξάμηνο του 2025, όταν οι ναύλοι ήταν υψηλότεροι έναντι του α’ εξαμήνου».
Ο κ. Μαρτίνος σημείωσε ότι οι εκτιμήσεις του βασίζονται σε δεδομένα και στατιστικά στοιχεία ναυλομεσιτικών και προέβλεψε ότι στο μέλλον, με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, οι όποιες εκτιμήσεις για τις ναυλαγορές θα είναι πιο ακριβείς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Celestyal διεύρυνε το πρόγραμμα εκδρομών στην στεριά για τις νέες επερχόμενες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας» του 2025, με το δεύτερο πλοίο της που θα…

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγει νέο ρυθμιστικό πλαίσιο απαγόρευσης παροχής ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διαμεσολάβηση εξαγωγών ρωσικού LNG, στο…

Η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές γνωρίζει σε παγκόσμια κλίμακα αύξηση της ζήτησης υψηλότερη από αυτή από ορυκτά καύσιμα, παρά την αλλαγή της πολιτικής των…

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα επενδύσει έως 10 δισ. δολάρια επιπλέον στις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια, επιβεβαιώνοντας…

Η διεθνής αγορά ανακυκλώσεων πλοίων παραμένει υποτονική, με το Μπανγκλαντές να διατηρεί το ανταγωνιστικό προβάδισμά του έναντι των λοιπών αγορών της Νότιας Ασίας. Παρά…

Η θαλάσσια αρτηρία του Bab el-Mandeb, κρίσιμος κόμβος στη σύνδεση του Ινδικού Ωκεανού με τη Μεσόγειο, παρουσιάζει σαφή σημάδια ομαλοποίησης μετά τους μήνες έντασης…

Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας «Νέοι και Εργασία 2025», που εξετάζει τη στάση της Generation Z (νέων έως 29 ετών) απέναντι στην εργασία, στην…

Το λιμάνι του Πειραιά συνεχίζει να ενισχύει τον ρόλο του ως ένα από τα πλέον σύγχρονα και στρατηγικά λιμάνια της Μεσογείου, έτοιμο να υποδεχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ