
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.
Την πρόταση αναβολής υπερψήφισαν 57 κράτη μέλη, κατά τάχθηκαν 49 ενώ απείχαν 21, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα.
O Γενικός Γραμματέας του ICS, Θωμάς Καζάκος, με σχετική ανακοίνωση τονίζει ότι «είμαστε απογοητευμένοι που τα κράτη μέλη δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε αυτή τη συνεδρίαση. Η βιομηχανία χρειάζεται σαφήνεια για να προχωρήσουν οι απαραίτητες επενδύσεις για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας».
Οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω του οργάνου εκπροσώπησής τους Danish Shipping, χαρακτήρισαν «απογοητευτικό» το αποτέλεσμα.
«Μετά από δύο ημέρες αδιέξοδων συνομιλιών στην αίθουσα διαπραγματεύσεων, ο ΙΜΟ αποφάσισε να αναβάλει την ψηφοφορία για τη συμφωνία», τονίζει η ανακοίνωση. Οι Δανοί εφοπλιστές σημειώνουν ότι οι διαπραγματεύσεις υποκινήθηκαν από γεωπολιτικά συμφέροντα με αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας.
«Δυστυχώς, δεν υπήρχε επαρκής πολιτικής θέληση για να τελειώσει η δουλειά αυτή την εβδομάδα. Οι προσπάθειες για την πράσινη μετάβαση [της ναυτιλίας] συνεχίζονται», δήλωσε η Anne H. Steffensen, Director General και CEO της Danish Shipping.
O Managing Director της INTERTANKO, Tim Wilkins, δήλωσε: «Η αναβολή μας δίνει χρόνο να βελτιώσουμε το ενιαίο κανονιστικό πλαίσιο για τη μείωση των εκπομπών της ναυτιλίας. Ας αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για να συνεργαστούμε και να αντιμετωπίσουμε τις ασαφείς πτυχές και τις ανησυχίες σχετικά με το NZF που έθεσαν τα μέλη της INTERTANKO». Ο ίδιος προσθέτει ότι «υπάρχει μια λανθασμένη αντίληψη ότι ο κλάδος παραμένει αδρανής, περιμένοντας αυτή την απόφαση, ενώ στην πραγματικότητα, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο κλάδος έχει μειώσει δραστικά τις εκπομπές του τα τελευταία 10-15 χρόνια και θα συνεχίσει να το κάνει, καθώς αυτό είναι απλά λογικό από επιχειρηματική και ηθική άποψη».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ